ضعف دفاعی تیم ملی ادامه دارد؛ حتی در مقابل ترکمنستان!

ضعف دفاعی تیم ملی ادامه دارد؛ حتی در مقابل ترکمنستان!

پایگاه خبری فوتبالی – عملکرد خط دفاعی تیم ملی در بازی امروز با اشکالات و اشتباهات قابل توجهی همراه بود.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی ایران با ارائه یک نمایش نه چندان قابل قبول موفق شد ترکمنستان را در عشق‌آباد با یک گل شکست بدهد. تک گل این بازی را مهدی قایدی در نیمه اول و در دقیقه 5+45 وارد دروازه میزبان کرد. تلاش دو تیم در نیمه دوم به هیچ نتیجه‌ای نرسید و بازی با همان یک گل به سود ایران به پایان رسید.

اما مساله این است که نمایش ایران به ویژه در فاز دفاعی چندان خوب نبود و نگرانی‌هایی را برای علاقمندان به تیم ملی ایجاد کرد. البته که دروازه سید حسین حسینی در این مسابقه باز نشد اما تیم 142 رنکینگ فیفا در چند نوبت فرصت‌هایی روی دروازه تیم ملی ایران ایجاد کرد و این تصور به وجود آمد که آنها می‌توانند گل تساوی را بزنند!

نکته عجیب این که ترکیب خط دفاعی ایران تقریبا همان ترکیب همیشگی بود. یعنی شجاع خلیل‌زاده و محمد حسین کنعانی‌زادگان در قلب دفاع قرار داشتند. رامین رضاییان و میلاد محمدی هم در دفاع راست و چپ بازی کردند.

بازیکنان ترکمنستان چند بار از کناره‌ها، چند بار از عمق و چند بار هم با ارسال‌های بلند و مستقیم روی دروازه تیم ملی ایران فرصت‌هایی برای گل زدن ایجاد کردند.

خطرناک‌ترین فرصت‌شان هم در دقایق پایانی به دست آمد و توپ به شکل بسیار خطرناکی عرض دروازه سید حسین را طی کرد! در بازگشت هم توپ زیر پای مهاجم حریف افتاد اما سید حسین با یک تکل توپ را از محوطه جریمه دور کرد.

در همین صحنه بود که هواداران تیم ملی بسیار وحشت کردند. به نظر می‌رسید حسینی هنگام زدن تکل، پای بازیکن حریف را هم زده است و داور می‌تواند با مراجعه به VAR صحنه را بازبینی کند.

اما شانس با ایران بود که داور تایلندی چنین تصمیمی را نگرفت و بازی ادامه پیدا کرد. در جریان مسابقه هم بارها و بارها توپ بازیکنان ترکمنستان به فضای پشت مدافعان میانی ایران ارسال شد. اما حسینی هر بار از محوطه خودش خارج شد و توپ‌ها را دفع کرد.

شاید اگر مدافعان تیم ملی این همه فرصت را به تیم‌های بزرگی مثل ژاپن، کره جنوبی و عربستان می‌دادند قابل دفاع بود اما وقتی این اشتباهات مقابل تیمی مثل ترکمنستان رقم می‌خورد نگران کننده است.

نمایش انتقادآمیز خط دفاع تیم ملی در ادامه همان روندی است که در جام ملت‌های آسیا هم در تیم ملی دیده می‌شد و یکی از دلایل اصلی ناکامی این تیم در رسیدن به فینال بود.

1359