تفاوت کی‌روش و قلعه‌نویی در یک نفر؛ سامان قدوس!

تفاوت کی‌روش و قلعه‌نویی در یک نفر؛ سامان قدوس!

پایگاه خبری فوتبالی - اکبر محمدی به تشریح تفاوت‌های تیم ملی در دوران امیر قلعه‌نویی و کارلوس‌ کی‌روش‌ پرداخته است.

به گزارش فوتبالی، اکبر محمدی که سابقه هدایت تیمهای ملی نوجوانان و جوانان را دارد، در حال حاضر به عنوان سرمربی مس کرمان در لیگ دسته یک فوتبال ایران فعالیت می‌کند. 

محمدی که مهمان برنامه ورزشگاه شبکه پنج است، در بخشی از صحبتهایش، تفاوت تیم ملی در دوران امیر قلعه‌نویی با تیم ملی دوران کارلوس کی‌روش را تشریح کرد.

از نظر محمدی تیم ملی در دوران کارلوس کی‌روش ثانیه به ثانیه برنامه داشت و واکنش‌گرایانه بازی می‌کرد. این کارشناس مدعی است فلسفه سرمربی پرتغالی این بوده که ببیند تیم حریف به دنبال تحمیل خود بوده یا نه و در سیستم سرمربی کنونی قطر از نفر اول خط حمله در دفاع تیمی شرکت می‌کردند.

محمدی در ادامه از علاقه کی‌روش به بازیکنان فیزیکی می‌گوید و مدعی است وی اعتقادی به بازیساز نداشته است. از دید محمدی، تیم ملی با قلعه‌نویی اکتیو (فعال) بازی می‌کند و به همین دلیل سامان قدوس در سیستم این سرمربی نقش به‌سزایی دارد و به نوعی مهره‌ای است که تفاوت میان قلعه‌نویی و کی‌روش را مشخص می‌کند.

از نظر این کارشناس فوتبال قدوس روی دو گل تیم ملی به ازبکستان تاثیر داشت و مشکل تیم ملی از جایی شروع شد که بازیکن شاغل در لیگ برتر انگلیس مصدوم شد و نفر جایگزینی برای وی وجود نداشت و نقطه قوت تیم قلعه‌نویی به نقطه ضعف وی تبدیل شد تا بازی در تاشکند به تساوی کشیده شود.

1997