شش داور در آب نمک کمیته داوران برای قضاوت دربی!

شش داور در آب نمک کمیته داوران برای قضاوت دربی!

پایگاه خبری فوتبالی - شش گزینه قضاوت دربی پایتخت در هفته نوزدهم لیگ برتر داوری نمی‌کنند.

به گزارش فوتبالی، بحث انتخاب دربی پایتخت این روزها بسیار داغ شده و دیروز خداداد افشاریان رئیس کمیته داوران فدراسیون فوتبال اعلام کرد که گزینه نهایی آن‌ها مشخص شده ولی از اعلام نام نهایی خودداری کرد و فقط نام مهسا قربانی را به عنوان اولین داور زن دربی پایتخت در اتاق VAR بر زبان آورد.

اما اعلام نام داوران هفته نوزدهم لیگ برتر دوباره گمانه‌زنی‌ها در خصوص داور هفته آینده دربی را داغ کرده است. از بین هفت داوری که لایسنس قضاوت با VAR را دارند، فقط موعود بنیادی‌فر این هفته دیدار استقلال خوزستان و استقلال تهران را قضاوت خواهد کرد تا مشخص شود داور بازی رفت دربی، گزینه سوت زدن دربی برگشت نیست.

اما شش داور دیگر که لایسنس قضاوت با VAR را دارند، این هفته مسابقه‌ای به آن‌ها سپرده نشده تا کمیته داوران به نوعی آن‌ها را در حالت استندبای یا همان آب نمک قرار داده باشد. حسن اکرمی، وحید کاظمی، بیژن حیدری، پیام حیدری، مرتضی منصوریان و امیر عرب‌براقی شش داور مذکور هستند که می‌توانند با حضور VAR داوری کنند و این هفته استراحت داشته‌اند.

البته از بین شش داور فوق برادران حیدری به عنوان داور وسط و داور چهارم یک بازی AFC کاپ‌ را در قرقیزستان سوت زده‌اند و عرب‌براقی هم مسابقه حساس لیگ یک بین خیبر خرم‌آباد و چادرملو اردکان را قضاوت کرده است و گفته می‌شود از بین شش گزینه مذکور شانس وحید کاظمی و بیژن حیدری بیشتر از سایرین است مگر اینکه اتفاق خاصی رخ دهد.

تنها نکته‌ای که در این بین وجود دارد اینکه مدرک VAR بیژن حیدری، پیام حیدری و وحید کاظمی هنوز به دست آن‌ها نرسیده ولی گفته می‌شود ظرف یکی، دو روز آینده این اتفاق خواهد افتاد.

1997