کمیته داوران و یک سورپرایز بزرگ؛ داوران زن برای دربی؟

کمیته داوران و یک سورپرایز بزرگ؛ داوران زن برای دربی؟

پایگاه خبری فوتبالی - دو داور زن می‌توانند جزو گزینه‌های کمیته داوران برای حضور در تیم داوری دربی باشند.

به گزارش فوتبالی، به نظر می‌رسد بازی برگشت دربی پایتخت هم با سیستم کمک داور ویدیویی برگزار شود و در همین راستا کمیته داوران مجبور است از داورانی که لایسنس قضاوت با VAR را دارند، استفاده کند.

نکته جالبی که برای تشکیل تیم داوری وجود دارد و سوژه گزارش امروز روزنامه ایران‌ورزشی شده، مربوط به اتاق داوران VAR است. در واقع قضاوت در اتاق VAR لایسنسی جداگانه با مدرک قضاوت با VAR در درون زمین دارد. در حال حاضر فقط سه داور ایرانی مجوز قضاوت در اتاق VAR را دارند که دو نفر آن‌ها خانم هستند و این در شرایطی است که مجوز قضاوت درون زمین توسط هفت داور ایرانی اخذ شده است.

تنها داور مرد که مدرک قضاوت اتاق VAR را دارد، موعود بنیادی‌فر است. داوری که مجوز قضاوت درون میدان با کمک داور ویدیویی را هم داراست و باتوجه به اینکه بازی رفت را سوت زده، شاید یکی از انتخاب‌های کمیته داوران برای اتاق VAR باشد اما تکلیف دو داور دیگر این اتاق چه خواهد بود؟

اگر به خاطر داشته باشید حضور داوران عراقی در بازی رفت در اتاق VAR  با حواشی زیادی همراه شد و حالا کمیته داوران باید تصمیم نهایی خود را برای تعیین و تکلیف چینش داوران اتاق VAR مشخص کند. اینکه آیا دوباره داورانی از کشور دیگر انتخاب خواهند شد یا اینکه کمیته داوران ترجیح خواهد داد بنیادی‌فر در کنار دو داور زن به نام‌های قربانی و ذکایی، داوران اتاق VAR باشند.

البته که اتخاذ این تصمیم شاید نیاز به شجاعت و‌ ریسک بالایی داشته باشد و به نوعی یک سورپرایز بزرگ توسط کمیته داوران تلقی شود چرا که تا به حال هیچ‌گاه در فوتبال مردان ایران از داوران خانم استفاده نشده و البته بازی دربی هم مسابقه‌ای برای آزمون و خطا نیست و اتخاذ چنین تصمیمی شهامت می‌خواهد و باید دید خداداد افشاریان و همکارانش در نهایت چه تصمیمی اتخاذ خواهند کرد و آیا رای به تحقق این اتفاق تاریخی خواهند داد یا نه؟

1997