واکنش عضو کمیته داوران به یک شایعه؛ خسروی: برگزاری دربی با VAR هنوز گمانه‌زنی است

واکنش عضو کمیته داوران به یک شایعه؛ خسروی: برگزاری دربی با VAR هنوز گمانه‌زنی است

پایگاه خبری فوتبالی - علی خسروی می‌گوید هنوز هیچ چیز قطعی راجع به برکزاری بازی دربی با VAR وجود ندارد.

به گزارش فوتبالی، از ساعاتی پیش برخی رسانه‌ها خبر از احتمال برگزاری بازی دربی با VAR داده‌اند. ماجرا از این قرار است که گفته می‌شود باتوجه به حضور لوازم کمک داور ویدیویی قرضی در کشور برای برگزاری لیگ قهرمانان آسیا، مهدی تاج در صورت اینکه موافقت مقامات AFC را بگیرد ممکن است تک بازی دربی با VAR برگزار شود. در همین راستا خبرنگار “فوتبالی” با علی خسروی عضو کمیته داوران صحبت کرده است.

خسروی در ابتدای صحبت‌های خود تاکید می‌کند این موضوع صرفاً گمانه‌زنی است: «برای جلسه اخیر نبوده و از قبل این موضوع مطرح شده بود ولی چیزی قطعی نیست و گمانه‌زنی است.»

داور سابق فوتبال ایران می‌گوید در صورت برگزاری بازی با VAR، موعود بنیادی‌فر قاضی میدان خواهد بود: «بالاخره اگر این‌طور باشد فقط آقای بنیادی‌فر مدرک دارند ولی برای اتاق VAR اینکه داور خارجی آورده شود هنوز بحثی نکردیم. داوران ما برای اخذ مدرک به عربستان رفتند و شاید خودشان قبول باشند. همه این‌ها گمانه‌زنی است و من تا چیزی اتفاق نیفتاده صحبت نمی‌کنم.»

خسروی در پاسخ به این سوال که احتمال برگزاری دربی با VAR را بیشتر می‌داند یا بدون VAR چنین گفت: «احتمال جفتش را می‌دهم! (با خنده) چیزی معلوم نیست و همه چیز پنجاه، پنجاه است.»

از خسروی درباره این پرسیدیم که اگر قرار به استفاده از سیستم کمک داور ویدیویی در دربی باشد، تکلیف بقیه مسابقات چه می‌شود و آیا این تصمیم، یکپارچگی لیگ را از بین نمی‌بر؟ توضیح او را بخوانید: «من فکر می‌کنم تصمیم قشنگی است و بالاخره باید از یک جا شروع کرد. این موضوع می‌تواند کمک کند که دولت و همه حوزه‌ها در بحث واردات VAR کمک کنند. این می‌تواند نقطه عطفی باشد و بالاخره این بازی با همه بازی‌ها فرق می‌کند و باید این موضوع را قبول کنیم. برای کدام بازی ۴۰ هزار نفر از شهرستان به تهران می‌آید؟ برای کدام بازی ۴۰ هزار نفر به تبریز می‌رود؟ هر تصمیمی موافق و مخالف دارد و دیکته نانوشته غلط ندارد. این جور کارها جرات و جسارت هم می‌خواهد و خوب خواهد بود.»

1997