پیش‌بازی استقلال - سپاهان؛ چالش مورایس با طلسم آبی ورزشگاه آزادی!

پیش‌بازی استقلال - سپاهان؛ چالش مورایس با طلسم آبی ورزشگاه آزادی!

پایگاه خبری فوتبالی - سپاهان باید اولین دیدار لیگ برتری خود پس از تعطیلات را برابر استقلال در ورزشگاه آزادی تجربه کند.

به گزارش فوتبالی، از چارچوب هفته هجدهم لیگ برتر، استقلال در ورزشگاه آزادی میزبان سپاهان خواهد بود؛ دیداری که در بازی رفت با تک گل رضا اسدی به نفع طلایی‌پوشان به پایان رسید و تنها باخت آبی‌ها در فصل جاری بوده است.

آبی‌پوشان پایتخت باوجود توقف در بازی گذشته خود در انزلی همچنان با سه امتیاز اختلاف صدرنشین لیگ برتر هستند. شاگردان نکونام در فصل جاری تمامی مسابقات خانگی خود را با برد پشت سر گذاشته‌اند و حتی یک امتیاز را هم در آزادی از دست نداده‌اند. رکوردی ویژه که کمک به‌سزایی به این تیم در راه صدرنشینی داشته است.

در سمت مقابل ژوزه مورایس و شاگردانش برای اولین‌بار پس از اتمام تعطیلات در لیگ برتر بازی خواهند کرد. طلایی‌پوشان دو دیدار رفت و برگشت در مرحله حذفی لیگ قهرمانان داشتند که مقابل الهلال شکست خوردند و حالا باید دید در بازگشت دوباره به لیگ برتر چه می‌کنند. این تیم، سه بازی آخرش در لیگ را هم باخته و قطعا دوست ندارد در ورزشگاه آزادی، چهارمین باخت متوالی‌اش در لیگ و ششمین باخت متوالی‌اش در کلیه رقابتها را تجربه کند.

سپاهان در این مسابقه حساس، سرمربی خود ژوزه مورایس را به دلیل محرومیت و دریافت کارت قرمز در بازی با شمس‌آذر در اختیار نخواهد داشت تا سرمربی پرتغالی از روی سکوهای ورزشگاه آزادی، تیمش را برای کسب امتیاز مقابل استقلال، هدایت کند. او راه بردن استقلال را به خوبی بلد است و هر سه مسابقه قبلی‌اش با این تیم را برده و امیدوار است که فردا هم چهارمین برد متوالی‌اش مقابل استقلال را کسب کند.

البته سرمربی پرتغالی در سه تقابل خود با جواد نکونام دو بار برنده بوده و یک بار هم شکست خورده است تا سرمربی استقلال سابقه برتری بر مورایس را داشته باشد. با این وجود آمار نکونام برابر سپاهان به عنوان سرمربی چندان خوب نیست و وی از ۱۲ بازی خود ۶ مرتبه مغلوب طلایی‌پوشان شده و سه بار توانسته برنده باشد.

نکته آماری: دو تیم در لیگ برتر ۳۷ بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که نتایج بسیار نزدیک و رقابتی دنبال شده است. از این ۳۷ مسابقه سپاهان ۱۳ مرتبه برنده بوده و استقلال ۱۴ بار سه امتیاز را دشت کرده است. آبی‌ها در آمار گل زده هم با به ثمر رساندن ۴۲ گل و دریافت ۳۹ گل در لیگ برتر دست بالاتری در اختیار دارند.

نتیجه هفته گذشته: استقلال به تساوی یک بر یک مقابل ملوان در انزلی رسید و دیدار سپاهان برابر ذوب‌آهن به تعویق افتاد.

وضعیت در جدول: استقلال با ۳۶ امتیاز صدرنشین لیگ برتر است و سپاهان با دو بازی کمتر و ۳۱ امتیاز در رده سوم حضور دارد.

هفته هجدهم لیگ برتر فوتبال ایران

استقلال - سپاهان

سه‌شنبه ۸ اسفند ساعت ۱۷:۱۵

ورزشگاه آزادی تهران

تیم داوری: پیام حیدری، فرهاد مروجی و علیرضا مرادی

1997