گزارش ویژه/سپاهان و استقلال در اردیبهشت؛ ماه ویژه

گزارش ویژه/سپاهان و استقلال در اردیبهشت؛ ماه ویژه

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و سپاهان برای پنجمین بار در تاریخ لیگ برتر، در اردیبهشت ماه به دیدار هم می‌روند. 

به گزارش فوتبالی، ماه ویژه‌ای که مرور خاطرات 4 رویارویی قبلی این دو تیم، نشان می‌دهد چرا باید از این صفت برایش استفاده کرد: از آن ترفند درخشان پورحیدری که استانکو را مات کرد تا رالی گل دومین دوره و البته آن دو بازی هفته پایانی فصل.

* 24 اردیبهشت 1381

  بازی برگشت اولین دوره لیگ برتر. سپاهان استانکو برابر استقلال پورحیدری. به میزبانی ورزشگاه آزادی. سرمربی سپاهان قبل از بازی ادعا کرده بود، استقلال تنها یک تاکتیک دارد: بردن توپ به سمت راست و سپردنش به محمد نوازی و آنها، به راحتی این ترفند را از بین می‌برند. بازی که شروع شد اما استانکو حداقل یک نیمه را در شوک کامل به سر برد و از روی نیمکت تکان نخورد: محمد نوازی در ترکیب حضور داشت ولی پورحیدری از او در سمت چپ، استفاده کرده بود. همین تغییر تاکتیکی، کار دست سپاهان داد: نوازی گل اول را از روی نقطه پنالتی زد، گل دوم را ساخت و درنهایت ضربه دقیقه 86 دین‌محمدی، سپاهان را با باخت 3 صفر راهی اصفهان کرد.

* 4 اردیبهشت 1382

  یکی از دراماتیک‌ترین رویارویی‌های استقلال و سپاهان در تاریخ لیگ برتر. روزهای رویایی سپاهان با فرهاد کاظمی. استقلال با مدل پورحیدری روی سکو و زرینچه روی نیمکت بعد از اخراج رولند کخ و پایان دوره اول مدیریت علی فتح‌الله‌زاده. سپاهان با درخشش کاپیتان ناشناسش از استقلال جلو افتاد: نویدکیا گل اول را از روی نقطه پنالتی زد و گل دوم را هم در دقیقه 3 نیمه دوم. استقلال در کمتر از 5 دقیقه به بازی برگشت: اکبری دقیقه 75 گل زد و سپس نوبت به گل به خودی رضا حسن‌زاده در دقیقه 80 رسید. اما در نهایت اهمال محمود فکری در دقیقه 88 و گل محمود کریمی، برنده را تعیین کرد؛ سپاهان 3- استقلال 2.

* 14 اردیبهشت 1396

  استقلال منصوریان برابر سپاهان کرانچار در هفته پایانی لیگ شانزدهم. منصوریان ادامه حضورش روی نیمکت آبی را در بازی رفت برابر همین سپاهان اوکی کرده بود. سپاهان گل اول را زد: میلاد محمدی در دقیقه 40. اما استقلال با یک کامبک در نیمه دوم، کار را جبران کرد. جابر انصاری گل اول را زد و سپس نوبت به گل دقیقه 87 رسید: گلی که سازنده و زننده‌اش هنوز هم مردان مورد انتقاد هواداران آبی در تمام دوران حضورشان در استقلال هستند: پاس میلاد زکی‌پور و ضربه استثنایی فرشید باقری به گوشه دروازه. 

روزهای ناخوش سپاهان با کرانچار ادامه داشت و استقلال فعلا داشت روزهای خوبی را سپری می کرد.

* 7 اردیبهشت 1397

  و یک بار دیگر آخرین بازی فصل. استقلال شفر و سپاهان ابراهیم‌زاده. آن روزها، مورد عجیبی در ترکیب استقلال دیده می‌شد: وریا غفوری. شماره 21 در بهترین دوران همه فوتبالش قرار داشت و به عنوان یک بازیکن تمام هجومی، هر بلایی که دلش می‌خواست را بر سر رقبا می‌آورد. غفوری در این بازی هم کار خودش را کرد: یک پاس گل محمد «صلاح»ی و درست در همین دوران، تیم شفر یک ماشین گلزنی همه‌فن‌حریف هم داشت: مامه تیام که در این بازی، آخرین گلش را برای استقلال در لیگ برتر زد. تکلیف بازی خیلی زود روشن شد: دقیقه 11. استقلال گلش را زد و سپاهان خوش‌شانس بود که وقتی داور در سوتش به نشانه پایان بازی دمید، همین یک بار دروازه گلر سوری‌اش باز شده است.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی