پیش بازی سپاهان – استقلال/ نکونام انتقام ساپینتو را از مورایس می‌گیرد؟

پیش بازی سپاهان – استقلال/ نکونام انتقام ساپینتو را از مورایس می‌گیرد؟

پایگاه خبری فوتبالی- ژوزه مورایس و جواد نکونام در داغ‌ترین بازی هفته سوم دوئل خواهند کرد.

به گزارش فوتبالی، برنامه مسابقات هفته سوم لیگ برتر به نحوی است که عنوان مهمترین بازی هفته به مصاف سپاهان و استقلال تعلق می‌گیرد. دیداری که در آن هر دو تیم بعد از 6 امتیازی شدن برای یک برد دیگر آماده شده‌اند. نکته مهم اینجاست که در پایان این بازی قطعا نوار بردهای حداقل یکی از این دو تیم قطع خواهد شد. طبیعتا سایر تیم‌های مدعی از تساوی سپاهان و استقلال در این بازی خوشحال می‌شوند اما این چیزی نیست که ژوزه مورایس و جواد نکونام به دنبال آن باشند.

* انتقام؛ انگیزه اصلی آبی‌ها

استقلالی‌ها برای پیروزی در این بازی انگیزه بیشتری نسبت به میزبان خود دارند. در واقع هر چقدر طلایی پوشان صرفا با هدف حفظ صدر جدول وارد میدان این مسابقه می‌شوند، آبی‌ها اما علاوه بر این به دنبال اهداف دیگری مثل انتقام دو شکست فصل قبل هستند. شکست‌هایی که اگر با برد استقلال همراه می‌شد این تیم را به قهرمانی لیگ بیست و دوم می‌رساند.

* جنگ سرد

انتشار پوستر باشگاه استقلال برای این بازی حساس کافی بود تا جنگ سرد هواداران و البته هر دو باشگاه آغاز شود. بعد از آنکه استقلالی‌ها در پوستر خود پرچم آبی دو ستاره را روی سی و سه پل پهن کردند، سپاهانی‌ها هم با طراحی پوستری که در آن دو ستاره پرسپولیسی این تیم یعنی فرشاد احمدزاده و شهریار مغانلو حضور دارند و البته جام قهرمانی فصل 90-89 که سپاهان آن را با یک امتیاز نسبت به استقلال تصاحب کرد دیده می‌شود، به کُری استقلالی‌ها پاسخ دادند.

* پاتوسی جدید ظهور می‌کند؟

آخرین برد استقلال مقابل سپاهان در اصفهان به فصل 98-97 برمی‌گردد که در واپسین دقایق بازی با گل آیاندا پاتوسی با نتیجه یک بر صفر به سود تیم وینفرد شفر تمام شد. گلی که اگر زده نمی‌شد در پایان فصل تیم سپاهان به جای پرسپولیس جام قهرمانی را بالای سر می‌برد. حال باید دید کدام بازیکن استقلال موفق به شکست این طلسم چهار ساله ناکامی آبی‌ها در اصفهان می‌شود.

* به روایت آمار

در پنج تقابل اخیر دو تیم 3 برد برای سپاهان، یک برد برای استقلال و یک تساوی ثبت شده است. ضمن اینکه سپاهان از 10 بازی اخیر خود صاحب 8 برد، یک مساوی و یک باخت شده و استقلال در این مدت 7 برد، یک مساوی و 2 باخت داشته است.

نتیجه هفته گذشته: سپاهان با دو گل برنده دربی اصفهان شد و استقلال با یک گل از سد ملوان گذشت.

وضعیت در جدول: سپاهان 6امتیازی در صدر جدول قرار دارد و استقلال با امتیازی مشابه، تیم دوم جدول است.

هفته سوم لیگ برتر

چهارشنبه 1 شهریور 1402

سپاهان – استقلال ساعت 20:00

ورزشگاه نقش جهان اصفهان

تیم داوری: کوپال ناظمی، فرهاد مروجی، حسن انتظاری، حسین زمانی

6442