ژاپن – ایران و یک طلسم تاریخی؛ 2 برد، ممنوع است

ژاپن – ایران و یک طلسم تاریخی؛ 2 برد، ممنوع است

پایگاه خبری فوتبالی- برخلاف تصور که ما همیشه مقابل ژاپن بازنده مطلق بوده‌ایم اما در تاریخ دیدارهای دو تیم خبری از دو برد یا دو باخت پشت سر هم نیست.  

به گزارش فوتبالی، نوزدهمین رویارویی ایران و ژاپن، در یک چهارم جام ملتهای 2023 اتفاق می افتد. دیداری که اگر سامورایی‌ها، آن گاف تاریخی را برابر عراق در مرحله گروهی نداده بودند، فینال ایده آل خیلی ها بود. ولی حالا روی حضور یکی از دو تیم در نیمه نهایی خط قرمز می کشد.

روی کاغذ، شانس ژاپن برای بردن بیشتر است. طبق پیش بینی سایت آمار و داده اوپتا، شانس تیم ملی ایران برای پیروزی برابر تیم ملی ژاپن 42.4 درصد و شانس ژاپن در این دیدار 57.6 درصد است. سامورایی ها طبق داده های همین سایت، شانس اول قهرمانی هستند با احتمال 22.5 و تیم ملی شانس پنجم با احتمال 12.7.

در آخرین رویارویی دو تیم، این ژاپن بود که توانست با زدن 3 گل در یک سوم پایانی بازی، راهی فینال جام ملتهای 2019 و دیدار با قطر شود. اما مرور تاریخچه تقابل های ایران و ژاپن از یک طلسم تاریخی رونمایی می کند: هیچ تیمی نتوانسته در 2 بازی پیاپی، رقیبش را شکست بدهد.

سامورایی ها در 18 رویارویی قبلی با ایران، 6 بار برنده شده اند که هرگز در 2 بازی پیاپی رقم نخورده است. آنها هرگاه موفق به شکست ایران شدند، در رویارویی بعدی رنگ برد را ندیدند: 3 باخت و 2 مساوی.

نکته دیگر درباره تیم ملی برابر ژاپن این است که ما هرگز 2 بازی پیاپی برابر این رقیب را بدون گل زده ترک نکرده ایم. تیم ملی تا به حال در 6 بازی به ژاپن گل نزده که هرگز 2 بار پشت سر هم نبوده است. هرگاه به سامورایی‌ها گل نزدیم، در بازی بعدی حسابی از خجالت شان درآمدیم: یک بار با زدن 3 گل و 4 بار با زدن 2 گل.

4326