تیم ملی پس از گرفتن همه امتیازات مرحله گروهی؛ تا آخر یا همان اول؟

تیم ملی پس از گرفتن همه امتیازات مرحله گروهی؛ تا آخر یا همان اول؟

پایگاه خبری فوتبالی- برای پنجمین بار در تاریخ جام ملتها، تیم ملی با گرفتن صد درصد امتیازات مرحله گروهی راهی راند حذفی بازیها شد. 

به گزارش فوتبالی، در 4 مرتبه قبلی، این قصه با سرنوشت عجیبی همراه بوده است: یا تیم ملی تا آخر بازیها رفته و با جام قهرمانی دور افتخار زده بسان دو بار اولی که همه امتیازات دور گروهی را تصاحب کردیم یا خیلی زود و در همان اولین گام حذفی، ناموفق بوده و از دور بازیها، کنار رفته است مثل دو بار آخری که در مرحله گروهی به حریفی، باج ندادیم.

* 1972

تیم ملی هر دو بازی مرحله گروهی‌اش را برد و با گرفتن صد درصد امتیازات راهی مرحله بعدی شد: 2 بازی، 2 برد، 6 گل زده و 2 گل خورده. درنهایت هم تیم محمد رنجبر با جام قهرمانی در تایلند دور افتخار زد.

* 1976

بازیها به میزبانی ایران و در دو ورزشگاه تهران و تبریز برگزار شد. تیم مهاجرانی هر 2 بازی مرحله گروهی را برد و با 10 گل زده و بدون گل خورده، راهی مرحله حذفی شد. آن تیم هم در پایان رقابتها، قهرمان شد.

* 2011

3 بازی، 3 برد، 6 گل زده و یک گل خورده؛ این عملکرد تیم قطبی در مرحله گروهی بود.

 اما این تیم در همان اولین بازی مرحله حذفی برابر کره جنوبی قرار گرفت و با شکست در وقت اضافه، از دور بازیها کنار رفت.

* 2015

این بار نوبت کی‌روش بود تا صاحب صد درصد امتیازات مرحله گروهی شود: 3 بازی، 3 برد، 4 گل زده و 3 کلین‌شیت. این تیم هم ناکام بود و در اولین بازی حذفی‌اش برابر عراق قرار گرفت و با شکست در ضربات پنالتی به پایان کارش رسید.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی