وضعیت عجیب در بازی ایران – امارات؛ برای برنده نشدن مسابقه می‌دهند!

وضعیت عجیب در بازی ایران – امارات؛ برای برنده نشدن مسابقه می‌دهند!

پایگاه خبری فوتبالی – شکست ژاپن مقابل عراق ممکن است استراتژی خیلی از تیم‌ها را در ادامه مسابقات جام ملت‌‌های آسیا تغییر بدهد.

به گزارش فوتبالی، در یکی از حساس‌ترین مسابقات مرحله گروهی جام ملت‌های آسیا 2023 تیم ملی عراق موفق شد ژاپن را با نتیجه دو بر یک شکست بدهد. با این نتیجه صدرنشینی عراق در این گروه قطعی شد و ژاپن به احتمال فراوان در رده دوم گروه قرار می‌گیرد.

این شکست باعث شد نمودار مرحله حذفی مسابقات تغییر مهمی داشته باشد. چرا که پیش از این تصور می‌شد ژاپن به عنوان تیم اول از گروهش صعود کند و تا بازی فینال با تیم‌هایی مثل ایران و کره جنوبی روبرو نشود. اما با دوم شدن ژاپن در گروهش به احتمال زیاد باید شاهد رویارویی تیم‌های کره جنوبی و ژاپن در مرحله یک هشتم نهایی باشیم. تازه برنده این بازی هم به احتمال زیاد حریف تیم ملی ایران در مرحله یک چهارم نهایی خواهد شد.

این وضعیت برای هیچ تیمی قابل پیش‌بینی نبود. یعنی ایران و کره جنوبی بر این باور بودند که فقط در فینال با ژاپن روبرو خواهند شد. باخت در فینال به ژاپن هم ناکامی بزرگی محسوب نمی‌شود. اما حذف در مراحل یک هشتم و یک چهارم حتی مقابل ژاپن ناکامی است.

حالا ممکن است استراتژی برخی تیم‌ها برای ادامه مسابقات تغییر کند تا در مراحل ابتدایی حذفی به ژاپن برخورد نکنند. در مورد کره جنوبی این ماجرا اجتناب ناپذیر به نظر می‌رسد. آنها به احتمال فراوان در گروه‌شان اول می‌شوند و در مرحله یک هشتم باید با ژاپن بازی کنند.

اما ایران می‌تواند مسیرش را تغییر بدهد. حتی امارات هم در این گروه شانس صدرنشینی دارد و این یعنی احتمال برخورد با ژاپن یا کره جنوبی در مرحله یک چهارم نهایی. چیزی که خیلی از تیم‌ها تمایلی به آن ندارند.

بنابراین ممکن است ایران و امارات ترجیح بدهند در گروه C دوم بشوند تا به سمت دیگرِ جدول بروند و با ژاپن و کره بازی نکنند. نکته مهم این است که ایران و امارات در روز آخرِ مرحله گروهی باید با هم بازی کنند.

روز سه‌شنبه همین هفته و از ساعت 18:30 به وقت تهران تیم‌های ایران و امارات در ورزشگاه اجوکیشن سیتی با هم روبرو می‌شوند. این همان ورزشگاهی است که ایران موفق شد در آن فلسطین را 4 بر یک شکست بدهد.

در صورتی که این بازی با تساوی تمام شود ایران به عنوان تیم اول و امارات به عنوان تیم دوم صعود می‌کنند. اما اگر امارات پیروز شود امارات اول می‌شود و ایران دوم. در صورتی که ایران پیروز شود امکان دارد امارات به رده سوم هم سقوط کند. این در صورتی اتفاق می‌افتد که ایران و فلسطین با تفاضل گل خوب حریفان‌شان را شکست بدهد.

اما نکته مهم همان است که بالاتر خواندید. عدم تمایل ایران و امارات به صدرنشینی. امارات هم اگر اول شود در صورت پیروزی در مرحله یک هشتم، باید در مرحله یک چهارم با برنده مسابقه تیم‌های کره جنوبی و ژاپن بازی کند.

به همین دلیل پیش‌بینی می‌شود تیم‌های ایران و امارات روز سه‌شنبه برای «نتیجه نگرفتن» با هم بجنگند و صدر جدول را به هم تعارف کنند. البته که ایران برای برخورد نکردن با ژاپن در یک چهارم نهایی باید روز سه‌شنبه به امارات ببازد. حالا باید دید در نبرد برای صدرنشین نشدن کدام تیم برنده می‌شود.

1359