پیشنهاد جالب بوفون: ابعاد دروازه‌ها را بزرگ‌تر کنید!

پیشنهاد جالب بوفون: ابعاد دروازه‌ها را بزرگ‌تر کنید!

پایگاه خبری فوتبالی - فوتبال در حال تحول است. طرح سوپرلیگ یا تاسیس تورنمنتهایی نظیر کینگزلیگ نشان می دهد که فوتبال برای حفظ جذابیت خود به تغییرات نیاز دارد و هر کسی هم در این باره نظری دارد.

به گزارش فوتبالی، جیانلوئیجی بوفون دروازه بان اسطوره ای فوتبال ایتالیا که سالها در یوونتوس بازی کرد و در ماه آگوست از فوتبال بازنشسته شد، یک ایده جالب را در مورد فوتبال دارد. دروازه بان سابق فوتبال ایتالیا گفت:" در مورد ایده های جدید صحبت می شود و البته باید با تغییرات، هماهنگ شد. وقتی که من در سال 1998 کارم را شروع کردم، یکی از پنج دروازه بان بلندقامت لیگ ایتالیا بودم. سال گذشته در پارما نیز یکی از پنج بازیکن بلندقامت درون زمین بودم اما نه در کل لیگ بلکه در میان 22 نفری که درون زمین بودند! ابعاد دروازه ها از سال 1875 یکسان بوده است و حالا با دیدن قد بازیکنان و ابعاد دروازه ها شاید بتوان به تغییر ان فکر کرد. در والیبال در مورد ابعاد تور صحبت می شود. تاثیر افزایش قد دروازه بان ها را می توانید در شوتهای از راه دور ببینید. 30 سال پیش از هر 50 شوت از راه دور ده تایش گل می شد، امروز از 50 شوت حداکثر سه تایش گل شود. خیلی سخت است که به دروازه بان ها با شوت از راه دور گل زده شود به خصوص اگر قد یک دروازه بان دو متر باشد." 

در حال حاضر دروازه های فوتبال 7.32 متر طول و 2.44 متر ارتفاع دارند که این ابعاد در سال 1884 تعیین شده و در 138 سالی که از زمان ابداع فوتبال می گذرد، تغییری در این ابعاد ایجاد نشده است. 

4125