جیانلوئیجی بوفون تاریخ بازنشستگی خود را اعلام کرد

جیانلوئیجی بوفون تاریخ بازنشستگی خود را اعلام کرد

پایگاه خبری فوتبالی - جیانلوئیجی بوفون دروازه‌بان افسانه‌ای یوونتوس اذعان داشت که به زودی کفش‌هاش را خواهد آویخت. 

به گزارش فوتبالی، گلر 43 ساله باشگاه یوونتوس که در تابستان گذشته قرارداد خود را به مدت یک فصل تمدید کرد، در گفت و گویی با سایت گاردین گفت: "ببینید، در ذهن من یک ایستگاهی پایانی برای دوران بازیگری‌ام وجود دارد. ماکزیمم حالت آن ژوئن 2023 است. امکان ندارد که بیشتر از آن بخواهم بازی کنم. این احتمال نیز وجود دارد که پس از پایان این فصل نیز خداحافظی کنم."

او در پاسخ به این سوال که چرا به یووه بازگشته است، گفت: "می‎‌گفتند که وقتی به سن من برسید، دیگر توانایی بازی کردن نخواهید داشت و من به شدت مخالف آن بودم. من به سرنوشت معتقدم. وقتی که یوونتوس به من شانس بازگشت به این باشگاه را داد به خودم گفتم شاید یک دلیلی وجود دارد. شاید داستان آخر را بتوانیم زیبا بنویسیم."

بوفون پس از سپری کردن یک فصل در پاریسن ژرمن، در سال 2019 به یوونتوس بازگشت، اما دیگر گلر شماره یک باشگاه یوونتوس به شمار نمی‌رود و پشت سر شزنی قرار دارد. او در این فصل زیر نظر آندره‌آ پیرلو، در 10 بازی در تمام رقابت‌ها به میدان رفته است. 

بوفون بیست فصل از بیست و شش فصل دوران بازیگری‌ خود را در لباس سیاه و سفید یووه سپری کرده و در 681 بازی به میدان رفته است. فاتح جام جهانی 2006 موفق به فتح 21 جام شده است که شامل ده قهرمانی سری‌آ است. او همچنین در 3 فینال لیگ قهرمانان اروپا نیز به میدان رفته است، اما هیچ‌وقت موفق به قهرمانی در این رقابت‌ها نشده است. 

4416