دربی خواب‌آور؛ به جز VAR و اشتباهات فردی چیزی نداشت

دربی خواب‌آور؛ به جز VAR و اشتباهات فردی چیزی نداشت

پایگاه خبری فوتبالی – صد و دومین دربی تهران امروز در ورزشگاه آزادی برگزار شد و با تساوی به پایان رسید. با این تساوی استقلال 25 امتیازی شد و در صدر جدول باقی ماند و پرسپولیس با 21 امتیاز به رده سوم رسید.

به گزارش فوتبالی، همان طور که پیش‌بینی می‌شد این بازی اصلا جذاب نبود و از نظر فنی و تاکتیکی در سطح بسیار پایینی بود. هیچ کدام از دو تیم برنامه خاصی برای گل زدن نداشتند و به نظر می‌رسید برای تساوی به زمین آمده‌اند!

تعداد پاس‌های درستِ متوالی بازیکنان به زحمت به 4 پاس می‌رسید. بازیکنان حتی در انجام کار ساده‌ای مثل سانتر کردن هم مشکل داشتند و فقط به فکر خراب کردن بازی حریف بودند.

تنها جذابیت بازی امروز این بود که برای اولین بار از سیستم VAR در مسابقات باشگاهی ایران استفاده شد. در این بازی موعود بنیادی‌فر چند بار از سیستم VAR استفاده کرد و همین باعث شد تعلیق‌هایی در بازی ایجاد شود.

استفاده از VAR و اضطرابی که بین تیم‌ها و هواداران‌شان ایجاد شد حس جالبی بود که تا امروز در فوتبال ایران ندیده بودیم. حرکت دستان بنیادی‌فر برای اعلام استفاده از VAR حس خوبی را به کسانی که بازی را می‌دیدند می‌داد.

اشتباهات فردی بازیکنان که هم منجر به دو گل شد کمی به بازی هیجان داد. اگر اشتباهات متوالی چند بازیکن استقلال که منجر به گل پرسپولیس شد و صحنه‌های مشکوک به پنالتی برای استقلال که توسط علی نعمتی ایجاد شد نبود بازی هیچ جذابیت دیگری نداشت.

به طور قطعی می‌توان گفت که دربی امروز در میان دربی‌های چند سال اخیر بی‌کیفیت‌ترین دربی بود و لقب «خواب‌آور» لقب کاملا مناسبی برای آن است.

1359