یحیی جا پای برانکو می‌گذارد؟ در انتظار معجزه دوم

یحیی جا پای برانکو می‌گذارد؟ در انتظار معجزه دوم

پایگاه خبری فوتبالی- یحیی گل‌محمدی مقابل الدحیل روزهایی را تجربه می‌کند که پیش از این برانکو آن را تجربه کرد. آن زمان این بازی با یک خاطره خوب به پایان رسید آیا یحیی هم خاطرات خوب را دوباره خواهد نوشت؟

به گزارش فوتبالی، برد در بازی رفت پرسپولیس مقابل الدحیل شاید کمی اعتماد به نفس این تیم را در بازی مرگ و زندگی بیشتر کند اما هیچ ضمانتی برای یک برد دیگر نیست. فشاری که روی شاگردان یحیی برای بردن در این بازی و از دست ندادن امتیاز و در وهله بعد بردن با بیش از یک گل وجود دارد در مقابل خیال راحت الدحیل و بدون استرس بودن این تیم می‌تواند کار دست قرمزها بدهد. اگر این اتفاق نیفتد آمار رای به برتری پرسپولیس در ورزشگاه آزادی خواهد داد.

الدحیل با این که نام بزرگی دارد اما برای پرسپولیس هیچ‌وقت حریف دردسر سازی به خصوص در ورزشگاه آزادی نبوده است. اولین دیدار مقابل تیم جدیدی با نام الدحیل که از ادغام لخویا و الجیش قطر به وجود آمده بود خاطرات خوشی را رقم نزد. تک گل معز علی پرسپولیس را بازنده این بازی و البته آماده برای انتقام در ورزشگاه آزادی کرد. انتقامی که حاصل شد و با نتیجه 3 بر یک بردی شیرین و صعودی شیرین‌تر به مرحله یک‌چهارم نهایی را به شاگردان برانکو هدیه کرد. در آن زمان روزنامه‌ها با تیتر «معجزه تاریخی با برانکو» اهمیت این پیروزی را نشان دادند.

اگرچه این پیروزی مهم‌ترین برد پرسپولیس مقابل الدحیل در خانه است اما قبل از آن هم این تیم در ورزشگاه آزادی بازنده نبوده است. برد 3 بر صفر در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در سال 2015 که محسن بنگر و هادی نوروزی و محمد نوری گل زدند. تساوی صفر- صفر در مرحله یک شانزدهم نهایی سال 2017 دو نتیجه‌ای بوده که نشان می‌دهد الدحیل تیمی نیست که بخواهد برای یحیی در خانه دردسرساز بشود. البته تیم‌های حاشیه‌ خلیج فارس در این دوره قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیستند اما به هر حال سه امتیاز بازی رفت می‌تواند حاشیه امنیت خوبی برای نماینده ایران باشد.

4326