تیم منتخب هفته یازدهم؛ سوءاستفاده از فرصت ویژه

تیم منتخب هفته یازدهم؛ سوءاستفاده از فرصت ویژه

پایگاه خبری فوتبالی- زندگی، فراز و نشیب‌های زیادی دارد. فقط کافی است از لحظه نقطه عطف به بهترین شکل استفاده کنی تا زندگی‌ات، روی غلطک بیفتد.

به گزارش فوتبالی، بخش عمده‌ای از مردان حاضر در تیم منتخب این هفته، چنین افرادی بودند. آنها از کوچکترین فرصت استفاده کردند و خودشان را چنان هنرمندانه نشان دادند که حالا برگرداندن‌شان به نیمکت و حذف کردن‌شان از ترکیب اصلی، کار سختی است. مورایس چطور باید بیخیال آریا یوسفی شود حتی با داشتن رضاییان؟ خمز باید با حسینی چه کند وقتی از بازی بعدی، ریکاردو آلوز برمی‌گردد؟ با داشتن پیام پارسا، دیگر چه نیازی به دروازه‌بان خارجی است؟

* پیام پارسا

عبدالله ویسی و گلرهایش، قصه جالبی داشته و دارند. او حالا روی نیمکت صنعت نفت، یک گلر جوان رو کرده که باعث شده فهد طالب عراقی نیمکت‌نشین شود. پارسا دقیقه 10 و درحالیکه بازی مساوی بود، واکنش طلایی‌اش را انجام داد و سپس آن را دقیقه 7+90 تکرار کرد.

ذخیره: آلومینیوم 10 نفره در خانه به پیکان نباخت چون احمد گوهری را درون دروازه‌اش داشت که با کلکسیون واکنش‌هایش بخصوص در دقیقه 34، قفش توری‌اش را قفل بکند.

* آریا یوسفی

 جانشین رامین رضاییان حتی از خود شماره 9 هم روی فرم‌تر و سرحال‌تر نشان داد. یوسفی در اهواز هم به عنوان مدافع راست و هم به عنوان مدافع چپ، نمره قبولی گرفت. عملکرد یوسفی در همان نیمه اول، میزبان را به گوشه رینگ برد.

ذخیره: با اخراج لیموچی، میلاد فخرالدینی تبدیل به سلاح اصلی حملات آلومینیوم شد. او یک پاس گل داد و پاس گل دیگرش هم کمک داور به اشتباه، مردود کرد.

* شجاع خلیل‌زاده

رفته رفته خودش را در ترکیب تراکتور به عنوان رهبر خط دفاعی جا انداخته و هر بار که خبری از عصبیت و عصبانیت او نباشد، کلین‌شیت تبریزی‌ها رقم می‌خورد. خلیل‌زاده برابر فولاد، یک پاس کلیدی 75 متری هم داد که قدرش دانسته نشد.

ذخیره: تلورانس، مشهودترین مولفه بازی عارف آغاسی است. این بار برابر فولاد، تیم سابق، روز خوب او بود و توانست وظایفش را به بهترین شکل ممکن انجام بدهد.

* آرمین سهرابیان

بهترین خرید استقلال، مهرداد محمدی است؟ با نگاهی به آنچه سهرابیان رقم زده، تردیدها درباره این انگاره بیشتر و بیشتر می‌شود. شماره 5 برابر ذوب‌آهن، یک سوپرگل زد و به خوبی توانست حفره‌های دفاعی تیمش را پوشش دهد.

ذخیره: همه اندوخته ملوان در دقیقه 6+90 داشت بر باد می‌رفت که حامد نورمحمدی از راه رسید و با دو واکنش دفاعی به موقع، به بهترین شکل ممکن از تک گل زده تیمش حفاظت کرد.

* پدرام قاضی‌پور

بهترین نمایش او در تمام روزهای حضورش در لیگ برتر و کامل‌ترین نمایشی که یک مدافع چپ می‌تواند داشته باشد. زدن یک گل 2 امتیازی، لرزاندن تیر دروازه حریف، حضور همیشگی در تمام طول زمین و یک تهدید دایم بودن برای دروازه میزبان.

ذخیره: ضربه دقیق میثم تهیدست بود که تبدیل به «پری‌اسیست» گل اول صنعت نفت شد. و سپس او، اقتدارش در کارهای دفاعی را نشان داد.

* مهدی حسینی

از غیبت ریکاردو آلوز به بهترین شکل ممکن استفاده کرد. حسینی در ترکیب اصلی قرار گرفت و روزهای درخشانش در پیراهن آلومینیوم را دوباره نشان‌مان داد. هافبکی که در کارهای دفاعی تواناست و البته میل به گلزنی بالایی هم دارد.

ذخیره: ژنرال خط میانی که اگر از حاشیه‌های بازی‌اش کم کند،کاراتر می‌شود. مهرداد رضایی، پای چپ هنرمندی دارد و ریتم بازی ذوب‌آهن را به خوبی تنظیم می‌کند.

* احمدرضا زنده‌روح

بهترین نمایش زنده‌روح در برگشت به گل‌گهر قطعا بازی برابر شمس‌آذر بود. او در همه جای زمین دیده شد و زننده گل تساوی تیمش هم بود. اگر کمی دقت او بیشتر بود یا بقیه بازیکنان، قدر پاس‌هایش را می‌دانستند، سیرجانی‌ها با برد به خانه برمی‌گشتند.

ذخیره: یک دونده جنگجوی خستگی‌ناپذیر؛ امید حامدی‌فر اینگونه میانه زمین را به سود استقلال کرد و البته نشان داد راه نفوذ به داخل محوطه جریمه را هم خوب بلد است.

* مهران احمدی

مغز متفکر ملوان در مرکز زمین که توانسته با پاس‌هایش، موقعیت‌های خوبی برای بقیه بسازد. آنچه او در دقیقه 4 رقم زد، دیدنی بود: پاسی عمقی که کمر خط دفاعی هوادار را شکست و با بدشانسی به تیر خورد و به زمین برگشت.

ذخیره: شاید نام سیامک نعمتی چندان در بازی هجومی تراکتور شنیده نشد ولی او 8 عملکرد دفاعی داشت تا خیال آنها از سمت چپ فولاد کاملا راحت باشد.

* گوستاوو واگنین

در جلدِ ریکاردو آلوز فرو رفت و انگار خود شماره 10 بود. واگنین برابر فولاد به عنوان هافبک پاسور، گل اول تیمش را ساخت و پاس ماقبل نهایی گل دوم را داد تا ردپایش را روی هر دو گل تیمش بیاندازد. به نظر می‌رسد او در اینجای زمین بیشتر به درد تراکتور می‌خورد.

ذخیره: خرید درخشان ربیعی برای ذوب‌آهن؛ فردین یوسفی هافبک «باکس تو باکس»ی شده که هم دروازه خودی را نجات می‌دهد و هم دروازه رقیب را تهدید می‌کند.

* سامان نریمان‌جهان

دیگر خبری از رسول خطیبی روی نیمکت پیکان نیست ولی این تیم همچنان روی کاکل نریمان‌جهان می‌چرخد. او برابر آلومینیوم، پاس گل داد. چند باری هم پاس‌هایش قدرنادیده شدند و خودش هم با کمی دقت بیشتر می‌توانست گلزن هم بشود.

ذخیره: یک پاس گل دیگر از روبرتو تورس که هنرمندی تمام‌عیار در ارسال از جناحین و ضربات ایستگاهی است و حالا همه می‌فهمند چرا نکونام اینقدر روی جذبش اصرار داشت.

* علی یوسف

 همه‌کاره هجوم صنعت نفت بود و توانست تیم ویسی را برنده از زمین خارج کند. گل اول روی پاس او به ثمر رسید و البته قبل از ارسال نهایی، اصرارش برای دنبال کردن توپ دیدنی بود. گل دوم را هم از روی نقطه پنالتی با دقتی خاص زد.

ذخیره: بعد از چند هفته گل زدن، حالا که تیمهای حریف روی رضا جعفری شناخت پیدا کرده‌اند، او کارش را عوض کرده و پیاپی با ارسال‌هایش، برای ملوان گل می‌سازد.

* تیم هفته: ملوان

 آنچه ملوان رقم زده، باعث شده آنها از یک غول‌کش به یک غول تبدیل شوند. تیمی که حتی یکی از مهمانی‌هایش در لیگ قبل را نبرد حالا هر 2 بازی بیرون از خانه آخرش را برده و خودش را به منطقه‌ای از جدول رسانده که در تاریخش بی‌نظیر است.

ذخیره: بردن مس کار راحتی نیست بخصوص اگر بازی در رفسنجان باشد ولی گویا صنعت نفت، استاد شکست دادن و امتیاز گرفتن از میزبان‌هاست.

* سرمربی هفته: مهدی تارتار

 بدون حضور او در کنار زمین به دلیل محرومیت، خدشه‌ای در نوع نمایش ملوان ایجاد نشد و این یعنی تارتار توانسته تیمش را بسازد. تیمی که دیگر دفاعی نیست و به قدری حمله می‌کند که رقیب دیگر توانی برای دفاع نداشته باشد.

ذخیره: هرگاه کار سخت می‌شود و همه منتظر «پایان» هستند، عبدالله ویسی از ته دره برمی‌گردد. او توپ را به مس داد، زمین را گرفت و درنهایت برنده شد و کلین‌شیت کرد.

* بازیکن هفته: آریا یوسفی

سرعت بالا، فانتزی دیدنی و هوش استاندارد؛ یوسفی با تلفیق این چند المان، توانست مرد اول هفته باشد. گل اولش به استقلال خوزستان، فوق‌العاده بود با یک ضربه بیرون پای محشر. و گل دوم نشان داد، او بلد است چطور باید به فضای کور رفت، صاحب توپ شد و ضربه نهایی را زد.

ذخیره: نمایش مهدی حسینی برابر فولاد یعنی او مردی برای نشستن روی نیمکت نیست، باید در زمین باشد تا هم خودش و هم تیمش دیده شوند.