مسی و بردن توپ طلا در نسل‌های مختلف فوتبال (عکس)

مسی و بردن توپ طلا در نسل‌های مختلف فوتبال (عکس)

پایگاه خبری فوتبالی - لیونل مسی با به دست آوردن جایزه توپ طلای سال 2023 میلادی، برای هشتمین بار در دوران حرفه ای خود این جایزه را به دست آورد و به این ترتیب خودش را از این لحاظ دست نیافتنی تر کرد.

به گزارش فوتبالی ، لیونل مسی از سال 2009 تا 2012 چهار بار پیاپی جایزه توپ طلا را به دست آورد. مسی در آن زمان هنوز زیر 25 سال سن داشت و به نوعی شروع دوران اوج گرفتنش بود. در آن زمان به طور کلی نسل بازیکنانی که در دنیای فوتبال حضور داشتند، با امروز متفاوت بود. اکنون لیونل مسی در سال 2023 برای هشتمین بار در دوران حرفه ای خود جایزه توپ طلا را برده است و 36 سال سن دارد و نسل بازیکنانی که با او بر سر این جایزه رقابت کردند متفاوت است.

مسی روزگاری با ژاوی و اینیستا که هم‌تیمی هایش در بارسلونا بودند بر سر جایزه توپ طلا رقابت می کرد و اکنون لئو مسی با ارلینگ هالند و کیلیان امباپه بر سر توپ طلای سال 2023 رقابت کرد و این قضیه به خوبی تغییر نسل بازیکنان دنیای فوتبال را نشان می دهد.

مسی در مسیر توپ طلاهایش رقابت های زیادی با کریستیانو رونالدو داشته است. او همچنین با کاکا و نیمار هم بر سر این جایزه رقابت کرده است.

1470