رویای بزرگی که اکبریان در سر دارد؛ از باتلاق به سوی نیمکت!

رویای بزرگی که اکبریان در سر دارد؛ از باتلاق به سوی نیمکت!

پایگاه خبری فوتبالی – مهاجم گلزن سال‌‌های نه چندان دور استقلال، پس از آزادی رویاهای بزرگی در سر دارد. او برای «بلند شدن» روی کمک فوتبالی‌ها حساب کرده است.

به گزارش فوتبالی، علی اکبریان را قدیمی‌ترهای فوتبال ایران می‌شناسند. او بازیکن تکنیکی و گلزنی بود و توانست در مدت زمان کوتاهی به محبوبیت بالایی برسد. اما یک اتفاق تلخ باعث نابودی دوران ورزشی او شد.

اگر هنوز دلیل این اتفاق را نمی‌دانید همین جمله او را در مصاحبه‌ای که امروز منتشر شده بخوانید کافی است: « ۱۴ سال حبس کشیدم. الان ۱۰۰ میلیارد تومان هم بدهند ، حاضر نیستم یک گرم مواد مخدر در دستم باشد.»

اکبریان بازیکن خوبی بود. آنقدر که بعد از چند سال حضور در استقلال، پرسپولیس هم او را جذب کرد. اما اشتباه بزرگی که مرتکب شد باعث شد آینده فوتبالی این بازیکن کاملا به هم بریزد.

حالا اما اکبریان پس از تحمل 14 سال حبس، آزاد شده است. او در این مدت خیلی چیزها را از دست داد. آزادی، جوانی، خانواده و ... . در این مدت نگرانی از بابت خانواده و فرزند بیشتر از هر چیز دیگری آزاردهنده بود. اما انگار بودند کسانی که هوای خانواده این بازیکن را داشتند.

اکبریان در این باره گفته است: «خدا پدر و مادر جواد زرینچه را بیامرزد. رو دستش ندیدم. افراد دیگر مانند امیرقلعه‌نویی و بهزاد غلامپور هم کمک می‌کردند اما زرینچه خیلی کمک می‌کرد . کرایه خانه من در ماه ۵ میلیون بود که او می‌داد در حالی که در زندان نمی‌توانستم خرج خودم را پیدا کنم.»

اکبریان اما بعد از این همه سال یک انگیزه مهم در زندگی‌اش دارد. انگیزه‌ای که بین همه فوتبالدوستان مشترک است: می‌روم دنبال مربیگری و زندگی خودم. می‌خواهم با کار مربیگری این ۱۴ سال را جبران کنم. من به خودم امیدوارم که اگر حتی مربیگری یک تیم دسته دوم را برعهده بگیرم می‌توانم آن را به دسته اول و سپس به لیگ برتر بیاورم. مطمئن باشید. ۱۰ سال از این ۱۴ سال که زندان بودم بازی‌ها را به دقت زیر نظر داشتم و نکات لازم را هم می‌نوشتم و الان دارم . آنالیزهای لازم را داشتم. از این‌ها استفاده می‌کنم و خیلی حرف‌ها در مربیگری برای گفتن دارم. علمش را دارم . قرار هم است ۲-۳ نفر از دوستان به من کمک کنند. دوستان قدیمی‌ام هستند که کمک شان برای من خوب است.»

اکبریان البته کار سختی دارد. تیم پیدا کردن و مربیگری در این روزگار حتی برای کسانی که وضعیت نرمالی را سپری کرده‌اند هم سخت است. چه برسد به او که وضعیت عجیب و غریبی داشته است.

1359