این گزارش را نخوانید؛ روایت جدید اکبریان از دو بار دستگیری به خاطر مواد مخدر

این گزارش را نخوانید؛ روایت جدید اکبریان از دو بار دستگیری به خاطر مواد مخدر

پایگاه خبری فوتبالی- علی اکبریان در مصاحبه اخیر خود به ماجرای دو بار دستگیرشدنش اشاره کرده و مدعی شده "رفیق‌بازی" و "لوطی‌گری" کار دست وی داده است.

به گزارش فوتبالی، سرگذشت علی اکبریان یکی از تلخ‌ترین ماجراهای فوتبال ایران است. بازیکن خوشتیپی که روزگاری در پرهوادارترین تیم‌های پایتخت توپ می‌زد و فوتبالی‌ها برای امضا گرفتن از وی سر و دست می‌شکستند، در سال 1389 به جرم حمل و توزیع مواد مخدر دستگیر شد و با حکم حبس ابد به زندان افتاد. او پس از 7 سال تحمل زندان، در سال 1396 به عنوان مرخصی موقتا آزاد شد؛ اما چیزی نگذشت که دوباره با مواد مخدر دستگیر شد و پرونده جدیدی در دادگاه علیه وی شکل گرفت؛ او در نهایت با حکم قاضی به 20 سال حبس دیگر محکوم شد.

بازیکن سابق سرخابی‌ها مدتی پیش، یعنی جمعا پس از 14 سال تحمل حبس بار دیگر از زندان آزاد شد. او در گفت‌وگویی که با خبرگزاری ایرنا انجام داده، ماجرای دو بار دستگیرشدنش را به طور دقیق شرح داده است.

اکبریان با بیان اینکه خودش مرتکب جرمی نشده بلکه جرم شخص دیگری را به گردن گرفته، درباره اولین دستگیری‌اش اینطور می‌گوید: «برای من خوب نبود که بروم و مواد مخدر تهیه کنم، مرا همه می‌شناختند و نمی‌توانستم بروم و مواد تهیه کنم. برای همین پول می‌دادم تا برایم این کار را انجام دهند. در آن روز لعنتی به یکی از دوستانم پول دادم تا برایم شیشه تهیه کند. او این کار را برایم انجام داد و وقتی قصد دادن شیشه را داشت ماشین پلیس را در خیابان ما مشاهده می‌کند و از ترس‌اش بسته مواد مخدر را به حیاط خانه ما پرتاب می‌کند. تازه بعد فهمیدم که اصلا شیشه‌ای در کار نبود و آن بسته‌ای که به حیاط انداخت حاوی ۳۵۰ گرم کراک بود.»

او درباره اینکه چرا رفیقش به جای شیشه، نوع دیگری از مواد مخدر را برای او تهیه کرده توضیح می‌دهد: «نمی‌دانم، واقعا نمی‌دانم چرا شیشه به کراک تبدیل شد. وقتی ماموران او را گرفتند پدر دوستم که یک پیرمرد بود به درب خانه‌مان آمد. با گریه و زاری التماس می‌کرد که پسرم سابقه‌دار است و اگر این مواد به اسم او تمام شود، برایش حبس طولانی می‌برند اما تو علی اکبریان هستی و کمکت می‌کنند و نهایت جریمه و پس از چند روز بازداشت آزاد می‌شوی.»

اکبریان با تایید این مسئله که بر گردن گرفتن جرم رفیقش بسیار عجیب و باورنکردنی به نظر می‌رسد، دلیل اصلی این کارش را "رفیق‌بازی" و "لوطی‌گری" عنوان می‌کند: «حق دارید باور نکنید؛ حق دارید. اما ما در جایی از شهر زندگی می‌کردیم که دنبال رفیق‌بازی و لوطی‌گری بودیم. من گفتم این پیرمرد التماس می‌کند و دل او را شاد کنم. بعد اصلا نمی‌دانستم چه کاری دارم انجام می‌دهم. فکر می‌کردم همان‌طور که او گفته بود تو علی اکبریان هستی و کمکت می‌کنند همه چیز به‌راحتی تمام می‌شود اما در دادگاه فهمیدم که حکم ۳۵۰ گرم کراک حبس ابد است.»

مهاجم اسبق سرخابی، در بخشی دیگری از این مصاحبه علت بازگشت به کار خلاف در دوران مرخصی را در یک کلمه خلاصه کرده است: نداری: «من که از سر خوشی خلاف نکردم، من که دنبال خوشی نبودم، من به‌خاطر بی‌پولی مجبور شدم. به‌خاطر نداری کاری کردم که نباید می‌کردم. به‌خاطر فشار زیادی بود که به من وارد شد. قصد توجیه کارم را ندارم اما فکر کنید زندان و بی‌ پولی، اعصابی برای‌تان باقی نگذاشته است. یک ریال در جیب‌تان پول ندارید و مجبور هستید برای مدرسه دخترتان پول تهیه کنید، چه کاری می‌کنید؟"

او با این مقدمه سراغ توضیح درباره دلیل دستگیری‌اش برای بار دوم رفته است:" باید برای مدرسه دخترم ۵۰۰ هزار تومان پرداخت می‌کردم. در آن شرایط به هر دری زدم تا این پول را فراهم کنم. به صد نفر رو انداختم اما همه می‌گفتند، نداریم و یا چند روز صبر کن. مرخصی‌ام در حال تمام شدن بود که نتوانستم این مبلغ را فراهم کنم. به یکی از دوستانم قبل از زندانی شدن پولی قرض داده بودم. با او تماس گرفتم تا آن را پس بدهد اما در جواب گفت دستم خالی است اما مقداری شیشه دارم و اگر می‌خواهی بیا آن را بگیر و آبش کن. چاره‌ای برایم باقی نمانده بود رفتم شیشه را گرفتم و برای فروختنش با یکی از دوستانم به سمت کرج در حال حرکت بودیم که در بین راه ماشین پنچر شد و وقتی در حالی عوض کردن لاستیک بودیم ماموران نیروی انتظامی که مشکوک شده بودند، آمدند و ماشین را مورد بازرسی قرار دادند و ۲۰۰ گرم شیشه را پیدا کردند."

7474