تا وی ای آر نباشد، آش همین آش است و کاسه، همین کاسه!

تا وی ای آر نباشد، آش همین آش است و کاسه، همین کاسه!

پایگاه خبری فوتبالی- هر چند مجهز شدن داوران لیگ برتری از ضروری‌ترین مسائلی است که باید مورد توجه مسئولان برگزاری مسابقات قرار گیرد، اما بازیهای دیروز نشان داد که چقدر فوتبال ایران، وی آی آر لازم است.

به گزارش فوتبالی، مهمترین بازی هفته سوم لیگ برتر در حالی به سود سپاهان تمام شد که تک گل این بازی روی یک پنالتی پر حرف و حدیث به ثمر رسید. در دقیقه سوم وقت‌های تلف شده نیمه اول بود که توپ ارسالی رامین رضاییان از روی ضربه ایستگاهی با خطای هند ایمان سلیمی همراه شد تا کوپال ناظمی نقطه پنالتی را نشان دهد اما اعتراض استقلالی‌ها به تصمیم داور آنجاست که معتقدند قبل از خطای هند باید خطای میلاد زکی‌پور روی ارسلان مطهری گرفته می‌شد. 

موضوعی که در جریان بازی با اعتراض شدید بازیکنان استقلال همراه شد و بعد از بازی هم واکنش‌های تند صفحات هواداری این تیم در فضای مجازی را به دنبال داشت. حتی جواد نکونام هم در کنفرانس خبری بعد از بازی به آن اشاره کرد و در حمایت از ایمان سلیمی گفت: «آن خطای هند یک اشتباه فوتبالی بود که پیش آمد. سلیمی در نیمه دوم فوق‌العاده بازی کرد و زحمتش را کشید. به نظرم قبل از پنالتی بازیکن حریف هُل داد و اگر این اتفاق نیفتاده باشد، اشتباه فوتبالی است.» کانال رسمی باشگاه استقلال هم با مصاحبه با چند کارشناس داوری، اشتباه کوپال ناظمی را تایید کردند. مطمئنا اگر وی آی آر بود، کوپال ناظمی و تیم داوری، صحنه را بازبینی می کردند و گل مردود اعلام می شد.

ارسلان مطهری که در متن این اتفاق قرار داشت هم در صحبت‌ با خبرنگاران با تاکید بر اینکه روی او خطا شده، قضاوت را به کارشناسان واگذار کرد: «هر کارشناسی اگر ببیند فیلم را می‌تواند تشخیص خود را بگوید. سال گذشته چند امتیاز سر پنالتی دادیم؟ چرا ادامه می‌دهید؟ بس کنید.»

به نظر می‌رسد ادعای مطهری درباره اظهار نظر کارشناسان درست است چرا که طبق گزارش رسانه رسمی باشگاه استقلال برخی کارشناسان داوری مثل نوذر رودنیل، تورج حق وردی، محمدرضا ابوالفضلی، محمدحسین ترابیان، مهدی عالیقدر و ابراهیم میرزابیگی بر سر خطای بازیکن سپاهان روی ارسلان مطهری قبل از اعلام ضربه پنالتی اتفاق نظر دارند.

از نکات قابل تامل بازی سپاهان و استقلال عدم استفاده داوران از تجهیزات ابتدایی مثل هدست رادیویی بود که ارتباط آنها را در ورزشگاه مملو از تماشاگر نقش جهان سخت می‌کرد. ضمن اینکه ورود تکنولوژی کمک داور ویدئویی یا همان VAR از دیگران درخواست‌های اهالی فوتبال است که شاید در بازی سپاهان و استقلال یک بار دیگر شدت نیاز به آن یادآوری شد. 

دیروز بازیهای دیگری هم با جنجال همراه بود و اکثر جنجالها هم بر سر قضاوت داوران بود. بیراه نیست اگر گفته شود در ادامه لیگ باز هم از این سوت‌های جنجالی دیده خواهد شد و با این حساب باید جنجال پیش آمده بر سر پنالتی تاثیرگذار مصاف سپاهان و استقلال و اتفاقات بازی هوادار - آلومینیوم را به عنوان هشدار و تذکری جدی به مسئولان برگزاری مسابقات لیگ برتر در نظر گرفت که اگر جدی گرفته نشود مطمئنا باعث بروز حواشی بیشتری خواهد شد.

6442