عکس؛ شش گانه گواردیولا با تیم رویایی بارسلونا

عکس؛ شش گانه گواردیولا با تیم رویایی بارسلونا

پایگاه خبری فوتبالی - سال 2009 برای بارسلونا و پپ گواردیولا یک سال رویایی بود و اکنون گواردیولا در منچستر سیتی می خواهد سال 2023 را تبدیل به سالی مثل سال 2009 برای خود کند.

به گزارش فوتبالی، بارسلونا در فصل 2008/09 در هر سه جام مهم پایان فصل یعنی رقابت های لیگ قهرمانان اروپا، لالیگا و جام حذفی اسپانیا به قهرمانی رسید. در آن زمان پپ گواردیولا به شدت مطرح شد و بر سر زبان ها افتاد. فصل 2008/09 اولین فصل مربیگری گواردیولا در بارسلونا بود و او توانست در آن فصل هر سه جام مهم پایان فصل را به دست بیاورد.

این درخشش فصل منحصر به یک فصل نبود چرا که بارسلونا فصل بعد را هم رویایی شروع کرد و توانست سه جام دیگر به دست بیاورد و شش گانه خود را تکمیل کند. آبی و اناری ها زیر نظر پپ گواردیولا در سال 2009، پس از قهرمانی در لالیگا، لیگ قهرمانان اروپا و کوپا دل ری، قهرمان رقابت های سوپرجام اسپانیا، جام باشگاه های جهان و سوپرکاپ اروپا نیز شدند و به این ترتیب شش جام مهم را طی یک سال به دست آوردند و تمامی جام های ممکن را فتح کردند.

در آن زمان بازیکنانی مثل مسی، ژاوی، اینیستا، پویول و بوسکتس در بارسا بودند و گواردیولا یک ترکیب درخشان داشت. باید دید که گواردیولا در منچسترسیتی هم می تواند شش گانه را فتح کند یا خیر.

1470