گزارش فنی/ دانه‌درشت‌های بدون تیم؛ در انتظار بهترین پیشنهاد

گزارش فنی/ دانه‌درشت‌های بدون تیم؛ در انتظار بهترین پیشنهاد

پایگاه خبری فوتبالی- فصل نقل و انتقالات فوتبال ایران همچنان ادامه دارد.

به گزارش فوتبالی، علیرغم این که تکلیف خیلی از ستاره‌ها و بازیکنان پرطرفدار روشن شده اما هنوز نفرات بزرگی هستند که فعلا تصمیمی نگرفته‌اند و مشخص نیست به کدام تیم خواهند رفت. نگاهی به این لیست بیندازید تا ببینید چه بازیکنان بزرگی در این بازار هستند و به طور قطع در روزهای آینده خبر انتقال‌شان سر و صدای زیادی به پا خواهد کرد:

عارف غلامیمدافع باسابقه استقلال پس از چند سال بازی در این تیم به شکل غیر منتظره‌ای در لیست مازاد سرمربی جدید استقلال قرار گرفت. در چند روز اخیر خبرها و شایعاتی درباره احتمال بازگشتش به استقلال مطرح شده اما گفته می شود جواد نکونام خیلی زود این شایعات را رد کرده و گفته که هیچ اعتقادی به غلامی ندارد. حالا غلامی یکی از شاخص‌ترین بازیکنانِ بدون تیم در بازار نقل و انتقالات است. البته سطح او طوری هست که بدون تیم نماند اما برای بازیکنانی که سال‌‎ها در تیم‌هایی مثل استقلال و پرسپولیس بازی کرده‌اند سخت به تیم‌های دیگری بروند. شاید فقط سپاهان و تراکتور برای این بازیکنان راضی کننده باشد اما تیم‌های دیگر نه. آخرین به روز رسانی درباره غلامی نشان می دهد که او ممکن است با استقلال تمدید کند.

 یاسین سلمانی: ماجرای این بازیکن خیلی وقت پیش شروع شده بود. او حاضر نشد قراردادش را با سپاهان تمدید کند به همین دلیل رابطه‌‎اش با باشگاه و هواداران این تیم سرد شد. از همان روزها خیلی‌‌ها احتمال می‌دانند پرسپولیس مقصد بعدی یاسین باشد. اما با شروع فصل نقل و انتقالات مشخص شد که او در لیست یحیی برای پرسپولیس نیست. به همین دلیل مسیر مذاکرات به سمت باشگاه استقلال کج شد. البته مدیر برنامه‌های یاسین، ایرانی نیست و یک مدیربرنامه هلندی است که در حال مذاکره با چند تیم اروپایی است. هدف اول یاسین هم لژیونر شدن است اما اگر این اتفاق نیفتد و مشکلات مالی باشگاه استقلال حل شود یاسین آبی‌پوش خواهد شد.

امیرعابدزاده: دو سال پیش وقتی از ماریتیموی پرتغال به پونفرادینای اسپانیا در لالیگای دو پیوست آینده برای امیر روشن‌تر به نظر می‌رسید. سال اول هم در پونفرادینا خوب بود اما اوضاع در سال دوم اصلا خوب پیش نرفت و تیمش به دسته پایین‌تر سقوط کرد. قرارداد امیر با تیم اسپانیایی تمام شده و او بازیکن آزاد است. در روزهای بلوای علیرضا بیرانوند، بازگشت امیر به پرسپولیس جدی شده بود. حتی عابدزاده‌ پدر هم مشتاق بود این اتفاق بیفتد اما بیرو به پرسپولیس برگشت تا آمدن امیر به پرسپولیس باز هم به تعویق بیفتد. با رزومه‌ای که امیر دارد بسیار بعید است فعلا به ایران برگردد. اما کدام تیم ایرانی از حضور او در دروازه‌اش استقبال نمی‌‎کند؟ برخی خبرها حاکی از آن است که امیر عابدزاده به استقلال نزدیک شده اما تا زمانی که عکس او با پیراهن استقلال، روی خروجی رسانه رسمی باشگاه استقلال نیاید، نمی شود به راحتی این خبر را باور کرد.

اشکان دژاگهدرست است که می‌گویند سن یک عدد است اما این ضرب‌المثل هم تا یک جاهایی می‌تواند کار را پیش ببرد. اشکان دژاگه حالا 37 ساله است و طبیعی است که تعداد مشتریانش سال به سال کمتر شود. در دو سالی که برای فولاد خوزستان بازی کرد نتوانست همه را راضی کند. حالا قراردادش با فولاد تمام شده و علیرضا منصوریان تمایلی برای ادامه همکاری با نشان نداده است. حدس زدن آینده اشکان سخت است. اما می‌‎شود با اطمینان گفت تیم‌های اول تا ششم و شاید هشتم جدول درخواستی برای جذب او نشان ندهند. حتی شاید داستان طوری پیش برود که اشکان دیگر در ایران بازی نکند. به احتمال خداحافظی هم باید فکر کرد. 

مسعود شجاعی: کاپیتان اسبق تیم ملی که سال‌ها پیش بدون بازی کردن در تیم‌های بزرگ پایتخت و فقط با بازی در تیم‌های صنعت نفت آبادان و سایپا لژیونر شد حالا چند سالی است به ایران برگشته است. شجاعی پس از 3 سال بازی در تراکتور، به نساجی رفت و دو فصل هم برای این تیم بازی کرد. پس از آن هم یک فصل بازیکن هوادار بود و حالا بازیکن آزاد است. وضعیت او هم شباهت زیادی به وضعیت اشکان دژاگه دارد و او هم پیشنهادی از تیم‌های نیمه بالای جدول نخواهد داشت. اما به نظر می‌رسد او سمج‌تر از اشکان است و یکی دو فصل دیگر بازی خواهد کرد.

شروین بزرگ: دو فصل پیش یکی از بازیکنانی بود که نامش حول و حوش پرسپولیس شنیده می‌شد. اما این انتقال هرگز صورت نگرفت و شروین در این مدت برای تیم‌هایی مثل فولاد خوزستان، صنعت نفت آبادان و مس کرمان بازی کرد. البته سال‌های خوبی برای شروین نبود و این روزها چهره چندان شاخص و مورد توجهی در بازار نقل و انتقالات نیست. همه او را با سوپرگلی که در نفت آبادان به هوادار زد به یاد می‌آورند. البته نام او بارها در گزارش جالب توجه و ماندگار گزارشگر طرفدار داماش گیلان هم شنیده شد. او بازیکن آزاد است اما جذابیت دو سال پیش را ندارد.

لوسیانو پریرا: مارکوپولوی وارداتی بدون شک لقبی برازنده برای اوست. او در فصل 1391-1392وارد فوتبال ایران شد و در اولین تجربه‌اش در فوتبال ایران به فولاد پیوست. از آن موقع تا حالا برای 5 تیم دیگر هم بازی کرده و حالا بازیکن آزاد است. عملکرد او در سال‌های گذشته به قدری خوب بود که تا همین یکی دو سال پیش پرسپولیس و استقلال هم او را می‌خواستند. اما او نتوانست حضور در سرخابی‌های پایتخت را تجربه کند. اتفاقی که قطعا دیگر رخ نمی‌دهد. پریرا الان 39 ساله است و دیگر مثل سابق روی بورس نیست. اما احتمال این که باز هم در تیم‌های نیمه بالای جدول بازی کند وجود دارد.

سامان نریمان‌جهان: وینگر اهل بناب با درخشش در گسترش فولاد تبریز، در فوتبال ایران چهره شد و خیلی زود به تراکتور رفت. در تراکتور هم نمایش‌های موفقیت‌آمیزی داشت اما از وقتی انتقالش به پرسپولیس مطابق میل او پیش نرفت به سرازیری افتاد. در پرسپولیس نتوانست خودش را پیدا کند و پس از آن 7 تیم دیگر را تجربه کرد. اما در هیچ تیمی مثل تراکتور ندرخشید. او حالا 32 ساله است و می‌تواند چند سال دیگر هم بازی کند. اما از دایره توجه تیم‌های بزرگ و مدعی خارج شده است و بعید است بازگشتی در کار باشد. او هم باید به بازی در تیم‌های میانه جدولی عادت کند.

به جز این نفرات چند بازیکن دیگر هم در بازار هستند که قرارداد دارند و بازیکن آزاد نیستند اما تیم‌های‌شان مشکلی با رفتن آنها ندارند. حامد پاکدل، آریا برزگر و محمد نادری شاخص‌ترین این نفرات هستند. در مورد برزگر گفته می‌شود توافقش با استقلال قطعی شده اما هنوز به صورت رسمی اعلام نشده است. محمد نادری هم می‌خواست به استقلال برود اما فعلا جواد نکونام او را نخواسته است. حامد پاکدل اما چند مشتری از تیم‌های میانه جدول دارد و به یکی از آنها خواهد پیوست و به نظر می رسد تا روزهای پایانی نقل و انتقالات تکلیفش مشخص شود.

گزارش از ناصر نامدار/ پایگاه خبری فوتبالی

1359