مهدی پور درخواست حجت کریمی را روی آنتن زنده رد کرد!

مهدی پور درخواست حجت کریمی را روی آنتن زنده رد کرد!

پایگاه خبری فوتبالی- هافبک استقلال درخواست سرپرست مدیرعاملی این باشگاه را نپذیرفت.

به گزارش فوتبالی، فدراسیون فوتبال آیین‌نامه جدید نقل‌وانتقالات را به تمامی باشگاه‌ها ابلاغ کرده تا این بازار آشفته را کمی مدیریت کرده باشد. یکی از بندهای مهم این آئین‌نامه، سقف مشخص هزینه باشگاه‌ها است که اگر چه برای برخی تیم‌ها مسئله‌ای نیست اما برای تیم‌های قدرتمند مشکلی بسیار جدی است.

باشگاه‌هایی که می‌خواهند برای قهرمانی بجنگند، بعید است برای جذب بازیکنان جدید و حفظ مهره‌های فعلی، به سقف پایبند باشد. بسیاری معتقدند این آیین‌نامه اجرایی نخواهد شد و نهایتا نمی‌تواند دست باشگاه‌های بزرگ را ببندد.

استقلال یکی از این باشگاه‌ها است که برای تداوم کورس با سپاهان و پرسپولیس، نیازمند بودجه‌ای بالا است. سقف اعلامی فدراسیون کفاف یک تیم در حد مدعی قهرمانی را نمی‌دهد اما حجت‌کریمی سرپرست این باشگاه راه‌حل دیگری برای رفع این مانع قانونی دارد.

کریمی که با شب‌های فوتبالی گفت‌وگو می‌کرد، اعلام کرد که مجموع قراردادهای استقلال در فصل قبل 420 میلیارد تومان بوده که 70 میلیارد بیشتر از سقف تعیین شده است. کریمی می‌گوید باید با برخی بازیکنان صحبت کرد که قراردادشان را به احترام پیراهن استقلال پایین بیاورند.

او مدعی است که استقلال و پرسپولیس از آنجا که باید قراردادها و اسناد مالی خود در سامانه کدال بارگذاری کنند، نمی‌توانند قانون را دور بزنند و عملا مجبور هستند به سقف 350 میلیاردی تن بدهند.

با این وجود دقایقی از صحبت‌های سرپرست مدیرعاملی استقلال نگذشته بود که مهدی مهدی‌پور میهمان بعدی شب‌های فوتبالی شد. وقتی از او درباره این درخواست سوال شد، جواب داد که صادقانه قراردادم را کم نخواهم کرد! مهدی‌پور معتقد است خواسته کریمی اصلا امکان‌پذیر نیست.

به نظر می‌رسد ایده حجت‌کریمی برای فرار از سقف قرارداد حتی یک ساعت هم دوام نیاورد و خیلی زود شکست خورد. باید دید در نهایت می‌تواند مجموع قرارداد استقلالی‌ها را به زیر سقف بکشاند یا مطابق گمانه‌زنی‌ها، قانون را دور می‌زنند؟

2509