دو رکورد رونالدو در گینس در عرصه فوتبال ملی

دو رکورد رونالدو در گینس در عرصه فوتبال ملی

پایگاه خبری فوتبالی - کریستیانو رونالدو شب گذشته در بازی تیم ملی پرتغال مقابل تیم ملی ایسلند موفق شد برای دویستمین بار در دوران حرفه ای خود برای تیم ملی پرتغال به میدان برود و به این ترتیب یک رکورد را ثبت کند.

به گزارش فوتبالی، هیچ بازیکنی در دنیای فوتبال به اندازه کریستیانو رونالدو بازی ملی نداشته است. همین قضیه باعث شد تا نام رونالدو برای بار دیگر در کتاب رکورد های گینس ثبت شود. رونالدو اولین بازیکنی است که به تعداد 200 بازی ملی در دنیای فوتبال می رسد.

رونالدو یک رکورد مهم تر هم در عرصه فوتبال ملی دارد. آن رکورد مربوط به تعداد گل های زده او است. کریستیانو رونالدو تاکنون 123 گل ملی به ثمر رسانده است و بازیکنی است که در طول تاریخ بیشترین تعداد گل ملی را به ثمر رسانده است. رونالدو وقتی این رکورد را از آن خود کرد که توانست رکورد گل های زده علی دایی را بشکند. علی دایی 109 گل ملی با پیراهن تیم ملی ایران به ثمر رسانده بود و کریستیانو رونالدو اکنون به تعداد 123 گل ملی رسیده است و از رکورد علی دایی فاصله قابل توجهی گرفته است.

کریستیانو رونالدو در 38 سالگی همچنان یک بازیکن رکوردشکن است و باید دید که در آینده چه رکورد هایی را به نام خود ثبت می کند.

1470