گزارش ویژه/ تقابلی که دربی 101 را جذاب می‌کند

گزارش ویژه/ تقابلی که دربی 101 را جذاب می‌کند

پایگاه خبری فوتبالی- مقایسه آمار عملکرد مهاجمان استقلال با مدافعان پرسپولیس نوید یک فینال جذاب را می‌دهد.

به گزارش فوتبالی، بعد از باخت استقلال در هفته شانزدهم لیگ برتر بود که با تحول به وجود آمده در این تیم، آنها به رقیبی خطرناک برای هر یک از حریفان خود تبدیل شدند. 

یک نگاه کلی به آمار تیم استقلال این موضوع را به وضوح نشان می‌دهد. آبی‌ها که تحت هدایت ریکاردو ساپینتو در نیم فصل اول فقط به 15 گل زده بودند، در نیم فصل این عدد را به بیش از دو برابر ارتقا دادند. جالب اینجاست که آنها در دو بازی اخیر خود یعنی مصاف هفته آخر لیگ مقابل تراکتور و بازی نیمه نهایی جام حذفی مقابل نساجی در مجموع 11 گل به ثمر رساندند.

استقلالی‌ها که بعد از شکست در دربی صدم به لحاظ روانی شرایط خوبی نداشتند، در سه بازی لیگ و حذفی مقابل پارس جنوبی جم، صنعت نفت و مس رفسنجان فقط چهار گل زدند اما در ادامه سرمربی این تیم توانست روحیه شاگردانش را برگرداند تا آنها 7 گل به تراکتور و 4 گل به نساجی بزنند تا مشخص شود بار دیگر در آستانه دربی از شرایط فوق‌العاده خوبی برخوردارند.

بر همین اساس آنچه نوید جذابیت فینال جام حذفی را می‌دهد تقابل خط حمله خطرناک استقلال با خط دفاع سرسخت پرسپولیس است.

 این نکته درباره دفاع مستحکم تیم یحیی گل‌محمدی ناگفته نماند که آنها در طول 30 مسابقه لیگ برتر فقط 13 گل دریافت کردند اما در چهار بازی خود در جام حذفی 6 مرتبه دروازه خود را باز شده دیدند. با این حال دربی مثل همیشه شرایط خاص خودش را خواهد داشت و باید دید در زمین بازی چه اتفاقاتی رقم خواهد خورد.

6442