گزارش آماری/ انتقام در دربی حذفی؛ چیزی که استقلال به خوبی بلد است!

گزارش آماری/ انتقام در دربی حذفی؛ چیزی که استقلال به خوبی بلد است!

پایگاه خبری فوتبالی- با پایان بازی‌های نیمه‌نهایی جام‌حذفی، سرخابی‌ها در فینال بهم رسیدند تا شاید چهارشنبه آینده شاهد یکی از جذاب‌ترین شهرآوردهای تاریخ باشیم.

به گزارش فوتبالی، همان طور که پیش‌بینی می شد، استقلال و پرسپولیس بدون دردسر رقبای خود در نیمه‌نهایی جام‌حذفی را از پیش‌رو برداشتند تا حریف یکدیگر در فینال جام‌حذفی شوند. به این‌ترتیب چهارشنبه هفته آینده سرخابی‌ها برای ششمین بار در یک مسابقه جام حذفی به مصاف هم می‌روند که البته دومین بار در فینال این رقابتهاست.

پیش از این استقلال و پرسپولیس در مراحل مختلف جام‌حذفی 5 بار باهم روبرو شده‌اند که آبی‌ها با سه برتری، دست بالاتر را نسبت به رقیب سنتی دارند. 

از آخرین دیدارهای دو تیم در جام‌حذفی زمان زیادی نمی‌گذرد. استقلال و پرسپولیس اگر چه در فصل قبلی باهم روبرو نشدند اما پیش از آن دو فصل پیاپی رقیب هم در این مسابقات بودند. هر دوبار هم استقلال با هدایت فرهاد مجیدی از سد پرسپولیس در ضربات پنالتی گذشت اما در فینال‌ها مقابل تراکتور و فولاد باخت و جام نگرفت.

جالب اینکه در 2 تقابل قبلی هم زمانی شهرآورد حذفی برگزار شده که پرسپولیس مثل این فصل در لیگ به قهرمانی رسیده بود. یعنی آبی‌ها توانستند انتقام لیگ را در دربی حذفی بگیرند و دوباره هم همین فرصت را دارند. 

شاگردان ساپینتو با شکستی که کمتر از 2 ماه قبل در شهرآورد برگشت متحمل شدند، عملا مسیر قهرمانی در لیگ را برای پرسپولیس هموار کردند. استقلالی‌ها در حالی آن بازی را به پرسپولیس باختند که در مالکیت برتری مطلقی داشتند اما یک غفلت از عیسی آل‌کثیر، هر چه ساپینتو و شاگردان رشته بودند را پنبه کرد.

البته آخرین باری که فینال جام‌حذفی پذیرای شهرآورد پایتخت بود، به سال 78 بر می‌گردد. جایی که پرسپولیس باهدایت علی پروین و گل‌های مهدی هاشمی‌نسب و علی انصاریان، استقلال سکوموخوروف را شکست داد و به قهرمانی رسید.

در هر حال استقلال بمب انگیزه است و برای اعاده حیثیت پا به دیدار هفته آینده می‌گذارد. آن سوی میدان هم پرسپولیس در آماده‌ترین فرم فصل خود قرار دارد. شاگردان گل‌محمدی از ابتدای سال جاری تمام بازی‌هایشان را با برد پشت سر گذاشتند و برای رساندن این رکورد استثنایی به انتهای فصل، تنها ساپینتو و شاگردانش را پیش‌رو دارند.

2509