۱۰ نکته از استقلال - نساجی/ چهار گل زدند و چهار گل نزدند!

۱۰ نکته از استقلال - نساجی/ چهار گل زدند و چهار گل نزدند!

پایگاه خبری فوتبالی- پای اول فینال آشناترین تیم به فینال جام حذفی است. استقلال برای چهاردهمین بار راهی فینال شد. در سیزده فینال قبلی آبیها هفت بار مقابل هما، برق شیراز، بهمن کرج، فجر سپاسی شیراز، پگاه گیلان، شاهین بوشهر و خونه به خونه بابل قهرمان شدند و شش بار مقابل ملوان، پرسپولیس، سپاهان، ذوب آهن، تراکتور و فولاد بازنده شده اند. استقلال در حذفی هم مثل لیگ، کلی جام از دست داده است.

دو: ساپینتو برای انتخاب ترکیب اصلی بازهم سراغ بازیکنانی رفت که به آنها اعتقاد بیشتری دارد، فلسفه ساپی اینگونه است که در هر پست به یک بازیکن اعتقاد بیشتری دارد و به یکی کمتر. مثلا در دفاع چپ انتخاب اولش تحت هر شرایطی جعفرسلمانی است و اگر او به هر دلیلی نباشد به سراغ جلالی می رود. یا در خط هافبک مثلث روزبه ، مهری و رضاوند انتخاب اول اوست و مهدی پور و زبیر در صورتی بازی می کنند که یکی از این سه نفر مصدوم یا محروم باشند. بنابراین حدس زدن ترکیب اصلی استقلال کار چندان سختی نیست. از همین الان ترکیب استقلال در فینال مشخص است: سیدحسین حسینی، صالح حردانی (اگر یامگا نرسد)، سیلوا، عارف غلامی، جعفر سلمانی، روزبه چشمی، سعید مهری، آرش رضاوند، محمد محبی، ارسلان مطهری و مهدی قایدی

سه: در روزی که داور برخلاف اکثر بازیهای این فصل با استقلال مهربان بود آبی ها بازی را هجومی و بالا آغاز کردند. مزد این انگیزه زدن چهار گل و نزدن چندین گل دیگر بود. استقلال جوری بازی  می کرد که هیچ چیزی جلودارش نبود.

چهار: در استقلال این فصل رسم این گونه است که گل اول را شاگردان ساپینتو بزنند کار تیم مقابل مقابل نفرات جلوی این تیم به شدت سخت می شود. پنج ضلعی که دو رأس عقب دارد و سه رأس جلو و معمولا هم با اضافه شدن مدافعان کناری شکل خطرناک تری  می گیرد.

پنج: ضریب اشتباهات فردی و تیمی نساجی به شدت بالاست، تیمی که بد و ضعیف بسته شده و صلابت فصل گذشته را ندارد. همین که امسال در لیگ ماندند باید دعاگوی عملکرد فوق العاده ضعیف مس کرمان و نفت مسجدسلیمان باشند. آنها با این کیفیت قطعا در آسیا زنگ تفریح خواهند بود و آبروی فوتبال باشگاهی ایران را می برند!

شش: بازیکنانی که سابقه حضور در استقلال و پرسپولیس دارند کار سختی مقابل هجمه هواداران این دو تیم دارند. نمونه بارز آن عملکرد محسن فروزان و علیرضاحقیقی مقابل سرخابیهاست. هواداران سرخابی روی آنها حساس هستند و همین عامل فشار روانی زیادی روی آنها ایجاد می کند. 

هفت: هواداران استقلال برای ساپینتو سنگ تمام گذاشتند و حسابی او را به وجد آوردند. آنها خواستار تمدید قرارداد مربی پرتغالی هستند اما به نظر می رسد باشگاه استقلال منتظر نتیجه جام حذفی هستند و فعلا این دست و آن دست می کنند. البته نشانه ها حاکی از تمدید قرارداد است.

هشت: علیرضا ابراهیمی ترکیبی از موی قشنگ، تتو و اشتباهات کمرشکن است. بازیکنی که ضریب اشتباهاتش کمرشکن است و یحیی گل محمدی حق داشت او را از پرسپولیس کنار بگذارد. بیشتر از این نمی شود نوشت!

نه: رضا میرزایی امسال هر وقت به میدان رفت برای استقلال با قلبش بازی کرد، بازیکنی که اگر چه کیفیت قایدی و محبی را ندارد اما بهترین جانشین برای آنها بود. مصدومیت قسمت تلخ فوتبال است که ممکن است سراغ هر بازیکنی بیاید، امیدواریم رضا میرزایی هم این دوره سخت را به سلامت و با روحیه پشت سر بگذارد و این حمایت بازیکنان و هواداران استقلال به نقطه قوت خوبی برای قلب رضا بدل شود.

ده: استقلال برای سومین بار در چهار سال اخیر به فینال حذفی رسید. آنها دوبار با مجیدی در فینال ناکام ماندند و برای تکمیل کار نیمه تمام خود در این فصل به شدت به این جام نیاز دارند. قهرمانی جام حذفی کارنامه ساپینتو در سال اول را کاملا قابل قبول می کند اما به نظر می رسد در صورت نگرفتن جام هم استقلال باید با ساپینتو به راهی که آغاز کرده ادامه دهد.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی