گزارش آماری/ تاریخچه رویارویی‌های استقلال و نساجی در جام حذفی؛ به سوی فینال

گزارش آماری/ تاریخچه رویارویی‌های استقلال و نساجی در جام حذفی؛ به سوی فینال

پایگاه خبری فوتبالی- استقلال و نساجی برای هفتمین بار در جام حذفی به مصاف هم می‌روند.

به گزارش فوتبالی، دیداری که یکی از این دو تیم را، راهی فینال و جنگ با برنده رویارویی هوادار و پرسپولیس بر سر جام خواهد کرد. استقلال هرگز برابر نساجی در جام حذفی شکست نخورده و 3 برد و 3 مساوی دارد. یکی از این تساوی‌ها که آخرین رویارویی دو تیم در جام حذفی هم هست، رای به برتری نساجی در ضربات پنالتی داد. دو تیم در 4 دوره جام حذفی، برابر هم قرار گرفته‌اند که 3 بار استقلال و یک بار نساجی، درنهایت راهی مرحله بعدی شده‌اند. فقط پاس و پیکان با 4 بار ناکامی برابر استقلال در جام حذفی و کنار رفتن از این بازیها توسط آنها، بالاتر از نساجی با 3 بار حذف قرار دارند. این چهارمین رویارویی فصل دو تیم است؛ یک برد برای استقلال و یک مساوی در لیگ برتر به علاوه برتری استقلال در سوپرجام.

1 و 2- اولین و دومین رویارویی دو تیم در یک‌هشتم جام حذفی سال 1372 بود که تیم سوکوموروخوف بعد از تساوی یک بر یک بیرون از خانه و تساوی بدون گل خانگی راهی مرحله بعدی شد. در بازی رفت، استقلال با یک گل از میزبان عقب افتاد ولی عباس سرخاب در دقیقه 75 و از روی نقطه پنالتی بازی را مساوی کرد. استقلال آن فصل در یک‌چهارم نهایی، بعد از تساوی بدون گل بازی رفت، در بازی برگشت و در خانه به جنوب اهواز باخت و حذف شد.

3 و 4- دو رویارویی بعدی در سال 1378 و در مرحله یک‌هشتم بود. تیم سوکوموروخوف در بازی رفت با دبل علی موسوی، نساجی را در قائمشهر شکست داد. در بازی برگشت هم استقلال با 5 گل برنده و راهی مرحله بعدی شد. در آن بازی، فرد ملکیان دو گل زد، هاشم حیدری و سیروس دین‌محمدی هم یک گل زدند و بازیکن نساجی هم به اشتباه دروازه خودی را باز کرد. استقلال آن فصل به فینال رسید ولی در بازی نهایی 2 یک به پرسپولیس باخت. 

5- سال 1396 و در مرحله یک‌هشتم، استقلال در خانه 2 یک نساجی را برد و راهی مرحله بعدی شد. برای استقلال در آن بازی، فرشید اسماعیلی و علی قربانی گل زدند و تک گل نساجی را محمد اوسانی وارد دروازه تیم شفر کرد. استقلال در آن فصل، قهرمان جام حذفی شد.

6- آخرین رویارویی نساجی و استقلال، 22 فروردین 1401 در ورزشگاه آزادی انجام شد. دیداری از مرحله یک‌چهارم که بدون گل در وقت‌های عادی و اضافه به ضیافت پنالتی‌ها رفت. از مجموع 10 پنالتی زده شده، تنها یکی گل نشد: ضربه آمانوف که به طرز عجیبی نواخته و توسط حقیقی مهار شد تا نساجی راهی نیمه‌نهایی شده و درنهایت فاتح جام شود.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی

1470