استقلال - تراکتور؛ آخرین چالش طلسم‌شکنی پاکو خمز

استقلال - تراکتور؛ آخرین چالش طلسم‌شکنی پاکو خمز

پایگاه خبری فوتبالی - تراکتور بیش از ۶ سال است که استقلال را در تهران شکست نداده است. این‌ آخرین طلسمی است که پاکو خمز علیه آن تلاش خواهد کرد.

به گزارش فوتبالی، استقلال در یک دیدار کاملا تشریفاتی که نتیجه آن هیچ تاثیری بر روی رتبه خود و میهمانش نخواهد داشت، باید از تراکتور پذیرایی کند. باوجود تشریفاتی بودن، حساسیت جزو خصیصه‌های ذاتی این مسابقه است و احتمالا شاهد یک بازی زیبا از تیم‌های تحت هدایت دو سرمربی خارجی خواهیم بود.

دو تیم در تاریخ لیگ برتر ۲۹ بار مقابل یکدیگر صف‌آرایی کرده‌اند که حاصل کار بسیار نزدیک بوده است. ۱۱ برد برای آبی‌پوشان تهرانی ثبت شده، ۱۰ پیروزی از آنِ تراکتور بوده و ۸ بازی هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است.

اما از آن‌جایی که بازی در تهران برگزار خواهد شد، بد نیست سری هم به آمار دیدارهای دو تیم در پایتخت بیندازیم. از ۱۴ بازی برگزار شده به میزبانی استقلال، دو تیم به طرز قابل توجهی در تعداد بردها برابر هستند و ۶ پیروزی کسب کرده‌اند و ۲ دیدار هم مساوی شده است. با این حال تراکتور آخرین پیروزی خود در آزادی را بیش از ۶ سال پیش کسب کرده و تعداد پیروزی‌هایش مدت‌هاست که روی عدد ۶ ثابت مانده است!

با وجود عدم حساسیت جدولی، پاکو خمز که در طول فصل جاری بسیاری از رکوردهای منفی برای تراکتور را جابه‌جا کرده، امیدوار است طلسم نبردن‌های تراکتور در تهران برابر استقلال را هم بشکند؛ اتفاقی که بی‌شک موجب خرسندی دوبرابری تی‌تی‌ها خواهد بود.

1997