تیم منتخب هفته بیست و سوم؛ پاس از تهران، گل در اهواز

تیم منتخب هفته بیست و سوم؛ پاس از تهران، گل در اهواز

پایگاه خبری فوتبالی- پایان سال فوتبالی 1401 با برگزاری بازیهای هفته بیست و سوم رقم خورد.

به گزارش فوتبالی، برنده بزرگ هفته، سپاهان بود که بازی مرگ و زندگی را در خانه رقیب با گلی بعد از دقیقه 90، برد. 24 ساعت بعد، نوبت استقلال بود که پاس ارسال شده از تهران را در اهواز، گل کند و سال را بالاتر از پرسپولیس تمام کند. چه کسی فکر می‌کرد جدول در پایان سال، چنین شکل و ترتیبی داشته باشد؛ خبری از پرسپولیس در صدر نباشد، استقلال به لیگ برگردد و سپاهان بدون باج دادن به مدعیان سنتی، لیگ را روی قله تمام کند؟

* حبیب فرعباسی

 سوپرواکنش دیدنی او بود که ذوب‌آهن را در بازی نگه داشت و باعث شد آنها درنهایت بعد از زدن گل اول، زمین را با کلین‌شیت ترک کنند. فرعباسی در دقایق پایانی هم با خروجش عاملی شد تا گل مساوی نساجی، مردود شود.

ذخیره: مهمترین دلیل باقی ماندن پرسپولیس در بازی آنهم تا دقیقه آخر، علیرضا بیرانوند بود. بیرو دقیقا همان جایی می‌ایستاد که مقصد نهایی توپ بود.

* کوین یامگا

 دومین گل غیرپنالتی‌اش را در این فصل برای استقلال زد. بعد از گرد و خاک در تمرین، یامگا در اهواز نشان داد یک حرفه‌ای تمام‌عیار است. او درست در لحظه ارسال مهری از روی نقطه کرنر، مدافع فولاد را جا گذاشت و تیر خلاص را شلیک کرد.

ذخیره: نمایش محسن سفیدچقایی به قدری درخشان بود که شاید الهامی بابت بازی ندادن به این بازیکن جوان از ابتدا، خودش را نبخشد.

* رامتین سلیمان‌زاده

 مدافع آخری که تیمش کلین‌شیت می‌کند و 2 پاس کلیدی هم می‌دهد که باعث می‌شود یار خودی با دروازه‌بان، تک به تک شود، هوش بالایی دارد. این شاید بهترین بازی سلیمان‌زاده در این فصل بود: دقیق و باهوش.

ذخیره: آگاهی محیطی رافائل سیلوا نسبت به شرایط بازی بسیار بالاست چه وقتی زیر توپ می‌زند و چه وقتی توپ را از سمت راست یک‌سوم خودی به سمت چپ یک‌سوم رقیب می‌فرستد.

* احمد نصیری

 یکی، دو بار برابر سفیدچغایی دچار اشتباه شد ولی نصیری بعد از زدن تک گل تیمش، در امور دفاعی هم توانست زوج خوبی برای مرادی‌فرد باشد. نصیری یک عملکرد دفاعی داشت و 2 بار هم به جای دفع توپ، پاس کلیدی داد.

ذخیره: بزرگترین حسن نیلسون جونیور این است که هر لحظه نباید برای گاف ندادنش، دعا کرد. او برابر پرسپولیس، یک موقعیت خوب گلزنی را هم از دست داد.

* میلاد زکی‌پور

 برابر پرسپولیس، بیشتر در امور دفاعی ایفای وظیفه کرد و توانست از پس مهار اسماعیلی‌فر به طور تام و تمام بربیاید. زکی‌پور با اشتباه کمک داور، از دادن پاس گل هم معاف شد. با فاکتور گرفتن از دوران حضور در استقلال، نمره زکی‌پور در فوتبال ایران قبولی است.

ذخیره: تکل درخشان صائب محبی بود که اجازه نداد مس به گل دوم برسد و کار هوادار در همان نیمه اول، یک‌سره شود. محبی به دلایل نامعلومی از ابتدا در ترکیب اصلی نبود.

* محمد کریمی

 ستاره خط میانی سپاهان و دلیل اصلی تفاوت بین تیمی که در خانه به پرسپولیس باخت و از جام حذفی کنار رفت و تیمی که در آزادی، پرسپولیس را برد و صدرنشین به تعطیلات رفت. کریمی از معدود هافبک‌هایی است که از مغزش، خوب بهره می‌برد.

ذخیره: یک نمایش درخشان دیگر از روزبه چشمی؛ لیدر و مرد اصلی مرکز زمین استقلال بازهم مردان اصلی فاز هجومی حریف را به بند کشید.

* رضا شکاری

 از نظر آماری، بهترین عملکرد هفته به او تعلق می‌گیرد. شکاری در همان 45 دقیقه اول، همه‌کاره تیمش بود و با زدن گل اول و دادن پاس گلهای دوم و سوم، کار نفت را یک‌سره کرد. شکاری البته طبق معمول، موقعیت‌های خوبی را هم از دست داد.

ذخیره: یکی از بهترین بازیهای محمد محبی در این چند وقت اخیر؛ یک پاس گل به علاوه 3 بار توپگیری و تغییر مالکیت بازی به سود استقلال.

* نوید عاشوری

 در برهوت هافبک خلاق و پاسور، نوید عاشوری هرگاه برای گل‌گهر به میدان رفته، موفق بود و کلکسیونی از پاس‌های کلیدی را برای بقیه ارسال کرده است. او برابر نفت، گل اول تیمش را ساخت و سپس با یک ضربه دقیق، زننده گل سوم لقب گرفت.

ذخیره: پاس گلی که سجاد بازگیر برابر صنعت نفت داد، برای تقریبا همه وینگرهای فوتبال ایران محال است. ستاره ملوان بازهم تاثیرش را روی نتایج تیمش گذاشت.

* احمد شریعت‌زاده

 با آمدن ویسی، پست بازی او هم عوض شد. شریعت‌زاده بیشتر از همیشه به دروازه رقیب نزدیک شد و نتیجه‌اش هم با زدن یک گل زیبا و خراب کردن یک موقعیت خوب، دیده شد. حالا آبادانی‌ها بیشتر از همیشه روی این جوان برای کارگردانی نمایش بقا، حساب می‌کنند.

ذخیره: و بالاخره زمان رونمایی از بهترین ورژن سامان نریمان‌جهان در ذوب‌آهن رسید؛ یک پاس گل و ارسال 2 پاس کلیدی که قدرش دانسته نشد.

* مهدی قایدی

 این بار تصمیم گرفته بود به جای انجام کارهای نمایشی، در خدمت تیم باشد. قایدی در اهواز، کمتر از همیشه دریبل زد ولی طبق معمول، تاثیرگذار بود. با گل او بود که خیال استقلال از برد راحت شد. قایدی البته می‌توانست دبل هم کند که مانعی به نام نت، اجازه نداد.

ذخیره: این قدرت که بازیکنی بتواند از هر جای زمین، ضرباتش را داخل چارچوب بزند، پوئنی است که در فوتبال ایران، فقط امید نورافکن دارد.

* محمدرضا سلیمانی

 همان همیشگی با یک تفاوت ویژه؛ سلیمانی طبق معمول، کلکسیونی از موقعیت‌های خوب را از دست داد ولی این بار بالاخره موفق هم بود و توانست زننده گل 3 امتیازی تیمش باشد. البته او این بار، بیشتر مغلوب حقیقی بود تا کم دقتی خودش.

ذخیره: چند ضربه عجیب از شهریار مغانلو، همه را ناامید کرد ولی او بالاخره کار خودش را کرد و با آن پاس دقیق، زهرش را به تیم سابق ریخت.

* تیم هفته: سپاهان

 برنده بزرگ هفته بیست و سوم و شاید هم لیگ 22. آنها طبق معمول برابر رقبای اصلی، نتیجه گرفتند و زمین را نه‌تنها بدون شکست که با 3 امتیاز، کامل ترک کردند. برنامه پیش روی آنها تا انتهای فصل از سرخابی‌ها، راحت‌تر است.

ذخیره: یک نیمه با میزبان مدارا کردن و سپس در جلد خود فرو رفتن و برنده شدن؛ استقلال با این سناریو از فولاد در اهواز، بازنده ساخت.

* سرمربی هفته: ژوزه مورایس

 برای بردن عجله نکرد و طبق برنامه‌اش، بازی را جلو برد. مورایس با دو تعویض طلایی، ریتم بازی تیمش را از عجله به آرامش تبدیل کرد. وقتی احمدزاده و رضاییان بیرون آمدند، سپاهان باهوش‌تر بازی کرد و درنهایت هم برنده شد.

ذخیره: استقلال مدتهاست خوب بازی می‌کند و این خوب بازی کردن، دربست متعلق است به ریکاردو ساپینتو که عاشقانه کارش را می‌کند.

* بازیکن هفته: محمد کریمی

 مرد اصلی مرکز زمین سپاهان برابر پرسپولیس بود. او بسان یک رهبر ارکستر، ریتم بازی تیمش را کنترل کرد و به آن سرعت یا کندی داد. کریمی بسان یک هافبک باتجربه، هم فضا را از مردان میانی حریف گرفت و هم فضاسازی لازم را برای بقیه هافبک‌های تیمش، انجام داد.

ذخیره: بالاترین نمره هفته تعلق می‌گیرد به رضا شکاری که گویا گل‌گهر برایش، حسابی خوش‌یمن بوده و او را به سمت تیم ملی پرتاب خواهد کرد.