تیم منتخب هفته هفتم؛ عاملان دو برد درخشان

تیم منتخب هفته هفتم؛ عاملان دو برد درخشان

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

 به گزارش فوتبالی، هفته هفتم دو برنده درخشان داشت؛ اولی، نساجی که در خانه‌اش 4 گل به نفت زد؛ تیمی که استقلال و پرسپولیس را واقعا اذیت کرده بود. دومی، تراکتور بود که پرسپولیس را در آزادی برد؛ اتفاقی که در این چند سال اخیر، به ندرت افتاده است. بنابراین طبیعی است که بخش اعظمی از تیم منتخب هفته را عاملان رقم زدن این دو نتیجه تشکیل بدهند: 5 نفر. 2 مرد دیگر این تیم هم رضاییان و محبی هستند که با ادامه این روند، کی‌روش را برای انتخاب فهرست نهایی تیم ملی، به شدت تحت فشار خواهند گذاشت.

* محمدرضا اخباری

    خیال تراکتور با بودن اخباری از استراتژیک‌ترین قسمت زمین، راحت است. اخباری برابر پرسپولیس، یک واکنش درخشان روی ضربه اسماعیلی‌فر داشت که واقعا مهارش سخت بود. شاهکار او اما مهار پنالتی ترابی بود که تراکتور با هر 3 امتیاز به تبریز برگرداند.

ذخیره: این درست که پرسپولیس باخت ولی اگر علیرضا بیرانوند و 3 مهارش نبودند، کار آنها زودتر و سخت‌تر تمام می‌شد. بیرانوند حتی در صحنه گل هم کار خودش را انجام داد.

* رامین رضاییان

    به دلیل مشکلات اداری، نتوانست راهی اردوی اتریش شود و فرصت بازی برای تیم ملی و کی‌روش را از دست داد بنابراین تصمیم گرفت در لیگ جبران کند. پاس گل اول را داد و گل دوم را زد تا همه‌کاره برد سپاهان باشد. ارسال‌های او واقعا خطرناک است و فقط طارمی یا آزمون را کم دارد.

ذخیره: از کار انداختن تمام و کمال قایدی در سمت چپ زمین استقلال به علاوه باز کردن دروازه این تیم؛ مهدی تیکدری بازهم نمره قبولی گرفت.

* وحید محمدزاده

    از دست دادن سلیمان‌زاده حس نمی‌شود چراکه محمدزاده بهترین نمایش‌ها را در قلب خط دفاع آلومینیوم دارد و در نقش لیدر، نظم خوبی به این قسمت زمین بخشیده. او زننده گل طلسم‌شکن تیمش در اراک هم بود. فوتبال ایران به شدت با فقر مدافع میانی چپ‌پا روبروست.

ذخیره: تفاوت تیمی که از استقلال 3 گل خورد و تقریبا به همین اندازه گل نخورد با تیمی که برابر نفت، کلین‌شیت کرد، حامد شیری بود که به قلب خط دفاع برگشت.

* حسن مرادی‌فر

    یک امتیاز شیرین برای مس از اهواز و رویارویی با فولاد. آنها این اتفاق را مدیون کمک داور پراشتباه بازی هستند و البته مرادی‌فر که در خط دفاع، پیاپی حملات حریف را دفع کرد و اجازه خودنمایی به مردان هجومی درخشان نکونام را نداد.

ذخیره: در حال تبدیل شدن به مرد آرامش‌بخش خط دفاع تراکتور است؛ هادی محمدی کارش را به بهترین شکل انجام می‌دهد حتی وقتی باید «جو» بدهد و صورت به صورت بیرانوند شود.

* علی شجاعی

    او در پرسپولیس هم بازیکن خوبی بود که بی‌دلیل پشت سر آقایی قرار گرفت. شجاعی در برگشت به نساجی، عیار بهتر و بالاتری پیدا کرده و در حال سپری کردن روزهای درخشانی است. خوب پاس گل می‌دهد و البته باید بهتر از اینها ضربات آخر را بزند.

ذخیره: بالاتر از همه و حتی حاج‌صفی؛ امید نورافکن مرد اول سمت چپ فوتبال ایران است که این فصل در هجوم هم بهتر شده و تعادل خوبی به دفاع و حمله‌اش بخشیده.

* ایوب کلانتری

    با وجود بالا رفتن سن، کلانتری هنوز هم بسان دوران جوانی تعادل خوبی در استفاده از توان بدنی و هوش بازیخوانی دارد. یک گل خوب این هفته زد و با شادی بعد از گلش، خودش را بیشتر محبوب کرد. کلانتری باهوش بازی می‌کند و این اصلا پوئن کوچک و کمی نیست.

ذخیره: زننده گل تنها جام تاریخ نساجی، کمربند مرکز زمین را محکم کرده است. مهرداد عبدی این هفته یک نجات دروازه درخشان هم داشت.

* محمود قائدرحمتی

    ژنرال خط میانی آلومینیوم است و مرد ریتم‌دهنده و تنظیم‌کننده نوع بازی تیم. قائدرحمتی این هفته یکی از بهترین بازیهای همه دورانش را انجام داد. مانور درخشان او روی صحنه منجر به خطای پنالتی، دیدنی بود: توپگیری، دریبل، تغییر مسیر و تمام.

ذخیره: و بالاخره طلسم شکست و از اولین پاس گل محسن آذرباد، رونمایی شد. کاپیتان جز این در سایر صحنه‌های بازی هم جزو خوب‌های مس بود.

* محمد محبی

    بهترین خرید فصل استقلال، بدون هیچ شک و تردیدی و کاندیدای ورود به پازل ذهنی کی‌روش. محبی هر بازی بهتر از بازی قبلی است و در حال حاضر، همه‌کاره تیم ساپینتو. از یک‌سوم دفاعی با توپ جلو می‌رود و درنهایت تور دروازه رقیب را می‌لرزاند.

ذخیره: یک گل بسیار زیبا و آن شادی گل استثنایی و تاریخی؛ فرزاد زامهران بابت همین دو گزاره و بخصوص دومی، شایسته حضور بین بهتری‌های هفته است.

* ریکاردو آلوز

    بهترین خرید فصل و البته بهترین بازیکن فصل. یک هافبک درجه یک که تنها یک ضربه به توپ می‌زند و با همین تک‌ضربه، کمر هر خط دفاعی را می‌شکند. برابر پرسپولیس، آلوز عیار بالایش را نشان داد و الحق که چه پاس گلی به عباس‌زاده داد.

ذخیره: بهترین نمایش آداما نیان برای نساجی در این هفته رقم خورد. او همه‌کاره گل سوم تیمش بود: توپ گرفت، به جلو رفت و یک پاس طلایی به زامهران داد.

* سجاد آشوری

    بعد از مصدومیت طولانی باقرپسند، آشوری تبدیل به تنها مهره قابل اعتنای ذوب‌آهن در خط حمله است و البته که با هر زحمتی، کارش را انجام می‌دهد. آشوری با گلش، نوار تساوی‌های پیاپی تیمش را پاره کرد.

ذخیره: حق با سپاهان بود که برای شکار محمد علی‌نژاد، اصرار داشت. او به واسطه سرعت بالایش هر مدافعی را آزار می‌دهد. پنالتی منجر به گل برتری سپاهان با خطا روی او رقم خورد.

* محمد عباس‌زاده

    بزرگترین و طلایی‌ترین یادگاری دوران نه‌چندان آفتابی منصوریان روی نیمکت تراکتور. عباس‌زاده برابر پرسپولیس هم به تور زد و هم تیر را لرزاند. او حالا فقط 9 گل تا تبدیل شدن به بهترین گلزن تبریزی‌ها در تاریخ لیگ برتر فاصله دارد.

ذخیره: یک پاس گل طلایی به محبی یعنی پیمان بابایی تا اطلاع ثانوی، باید انتخاب اول استقلال در پیشانی خط حمله باشد. او «اکت» بیشتری نسبت به بقیه مردان این خط دارد.

* تیم هفته: تراکتور

    ترفند خوبی برای ضربه زدن به پرسپولیس داشتند: استفاده از فضاهای کور. این اتفاق از همان دقیقه یک با ضربه بی‌دقت واگنین افتاد و تا سوت پایان ادامه داشت. شاید اگر هاشمی‌نژاد، بازیکن بهتری بود تراکتور خیلی زود برتری‌اش را قطعی می‌کرد.

ذخیره: نفت تیم آسانی نبود: آنها ترمز استقلال را کشیدند و پرسپولیس را هم اذیت کردند و این یعنی، نساجی واقعا تیم خوبی بود که با 4 گل برنده شد.

* سرمربی هفته: قربان بردیف

    ریسکش جواب داد: حمله به پرسپولیس در آزادی با 4 بازیکن: واگنین، آلوز، عباس‌زاده و هاشمی‌نژاد. و سپس آن تعویض طلایی با ورود قنبری و استفاده از سرعتش. ترفند بردیف برای جایگیری مردان هجومی‌اش در 3 فضای دفاعی رقیب، دیدنی بود.

ذخیره: تبدیل کردن یک تیم به نحوی که از بازی اسفناک برابر استقلال به رویارویی درخشان با نفت برسد یعنی حمید مطهری کارش را به بهترین شکل ممکن انجام داده است.

* بازیکن هفته: محمدرضا اخباری

    با حضور آلوز در خط میانی و عباس‌زاده در خط حمله، تراکتور به هر دروازه‌ای می‌رسد. ولی آنها برای برنده شدن نیاز به دروازه‌ای دارند که باز نشود و اخباری دقیقا این کار را برای‌شان می‌کند. دروازه‌بانی که گل بد نمی‌خورد و هر هفته حداقل یکی، دو واکنش طلایی دارد.

ذخیره: یک گل، یک پاس گل و تبدیل کردن هر ارسال و ضربه ایستگاهی به موقعیت گل؛ رامین رضاییان هنوز هم «حرف» ندارد. اسکوچیچ چطور از او هر بار عبور می‌کرد؟