عاشق قراردادهای قرضی در یک قدمی تراکتور/ وینگر مدنظر خمز، یک جهانگرد است!

عاشق قراردادهای قرضی در یک قدمی تراکتور/  وینگر مدنظر خمز، یک جهانگرد است!

پایگاه خبری فوتبالی - آیا جیم رومرو به اولین بازیکن اسپانیایی تاریخ باشگاه تراکتور تبدیل خواهد شد؟

به گزارش فوتبالی، باشگاه تراکتور شب گذشته و پس از پیروزی برابر هوادار در تهران، خبر از عقد قرارداد با یک مهاجم اسپانیایی داد تا بالاخره شاهد انتخاب مهاجم خارجی برای این تیم باشیم. موضوعی که از ابتدای فصل و دوران قربان بردیف مطرح بود و جزو تکراری‌ترین مباحث پیرامون باشگاه تبریزی به شمار می‌آمد.

طبق ادعای باشگاه تراکتور، درصورت موفقیت مهاجم هموطن پاکو خمز در تست‌های پزشکی، روند انعقاد قرارداد با این بازیکن طی خواهد شد تا تی‌تی‌ها بتوانند در ادامه فصل از مهاجم جذب شده تحت عنوان سهمیه آزاد فیفا استفاده کنند.

جیم رومرو گومز متولد ۳۱ جولای ۱۹۹۰ در شهر والدگانگا اسپانیاست. مهاجم ۳۲ ساله اولین بار فوتبال خود را از تیم شهر زادگاهش شروع کرد و پس از حضور در رده‌های پایه، به تیم بزرگسالان آلباسته پیوست. جیم در اولین سال حضورش در رده بزرگسالان و در سن ۱۸ سالگی در ۴۲ بازی برای آلباسته در لیگ سطح دوم اسپانیا بازی کرد و فقط ۶ مسابقه را از دست داد. درنهایت رومرو خیلی زود و پس از انجام ۳۶ بازی و به ثمر رساندن ۳ گل با شهر مادری وداع کرد تا رویاهایش را در ایتالیا دنبال کند.

رومرو در سال ۲۰۰۹ با قراردادی بلندمدت که تا سال ۲۰۱۶ اعتبار داشت به اودینیزه پیوست ولی پس از انجام صرفا چهار بازی برای تیم اصلی و ۶ بازی در تیم زیر ۲۰ سال، همواره توسط تیم ایتالیایی به سایر تیم‌ها قرض داده شد تا بخش اعظمی از دوران فوتبال خود را در قالب بازیکن قرضی انجام داده باشد.

مهاجم اسپانیایی ابتدا به تیم باری ایتالیا قرض داده شد که در طول یک فصل حضور خود در این تیم و انجام  ۱۲ بازی، پایش به گلزنی باز نشد و پس از گذراندن یک فصل ناموفق این بار به تیمی از کشورش قرض داده شد. حاصل کار جیم در گرانادا انجام ۳۱ بازی در طول دو فصل و به ثمر رساندن یک گل بود تا وینگر اسپانیایی این بار به ترکیه نقل مکان کند.

مقصد جدید این بار اردون‌اسپور ترکیه بود که جیم صرفا یک نیم‌فصل و ۱۱ بازی برای این تیم بازی کرده و نیم فصل بعدی را در رئال مادرید کاستیا (تیم دوم رئال مادرید) سپری کرد. جایی که توانست تعداد بازی نسبتا زیادی انجام دهد و در ۳۲ بازی برای جوانان مادریدی، ۳ گل به ثمر رساند. وی هم‌چنین در دوران حضور خود در تیم ب رئال مادرید، مقابل پاری‌سن ژرمن نیز در یک بازی دوستانه قرار گرفت که جانشین کریستیانو رونالدو در ترکیب رئال برای این بازی دوستانه شد.

ابتدای فصل ۲۰۱۴ رومرو آخرین سال‌های قرضی خود را نیز در ساراگوسا گذراند که شاید یکی از بهترین سال‌های فوتبالی وی نیز بود. جایی که توانست در طول دو فصل ۳۷ بار برای تیمش بازی کرده و ۸ گل نیز وارد تور دروازه‌ها کند. درنهایت و پس از اتمام دو فصل، جیم قراردادش با اودینزه به پایان رسید تا پس از مدت‌ها به عنوان بازیکنی غیرموقتی با یک باشگاه قرارداد ببندد.

وینگر اسپانیایی تصمیم گرفت همچنان در کشورش مانده و با اوساسونا قرارداد ببندد. اما کار برای جیم چندان خوب پیش نرفت و تیم قرمزپوش در پایان فصل ۲۰۱۷ - ۲۰۱۶ لالیگا با قرار گرفتن در رتبه نوزدهم به دسته پایین‌تر سقوط کرد تا راه رومرو و اوساسونا هم خیلی زود از هم‌ جدا شود.

تیم بعدی این بازیکن که به نوعی هم در فوتبال خود مارکوپلو بوده، تیم کوردوبا بود. جیم دو سال با کوردوبا قرارداد امضا کرد که البته شش ماه آن را نیز در تیم لوگو (Lugo) قرضی بازی کرده است. رومرو درنهایت در سال ۲۰۱۸ به تیم قره‌باغ آذربایجان پیوست که شاید بهترین عملکرد خود را نیز در این تیم به ثبت رساند؛ جایی که توانست در ۶۹ بازی برای تیمش در تمامی رقابت‌ها ۱۴ گل زده و ۱۶ پاس گل برای هم‌تیمی‌هایش ارسال کند.

درنهایت پس از اتمام قرارداد جهانگرد اسپانیایی با تیم قره‌باغ، وی ابتدای فصل به تیم کشورش کارتاخنا در سطح دوم فوتبال اسپانیا پیوست که کار برایش اصلا خوب پیش نرفت و پس از حضور ۱۰۴ دقیقه‌ای در ۷ بازی قراردادش را خیلی زود فسخ کرد.

حال جیم رومرو که سابقه انجام ۶ بازی برای زیر ۱۹ ساله‌های تیم ملی اسپانیا را نیز در کارنامه دارد، با پیشنهاد پاکو خمز و باشگاه تراکتور مواجه شده که باید دید وینگر اسپانیایی که توانایی بازی در تمامی پست‌های هجومی را دارد، خواهد توانست در ۳۲ سالگی و اولین تجربه حضور در آسیا هم‌چون سرمربی هموطنش همه را شگفت‌زده کند یا خیر؟

گزارش از حامد حاجی‌محمدی

1997