گزارش ویژه/ تراکتور و کلی علامت سوال در نقل‌ و انتقالات!

گزارش ویژه/ تراکتور و کلی علامت سوال در نقل‌ و انتقالات!

پایگاه خبری فوتبالی – آنطور که مشخص است تراکتور لیگ بیست‌ و سوم با نظر پاکو خمز بسته خواهد شد.

به گزارش فوتبالی، تراکتور که لیگ را با قرار گرفتن در رده چهارم به پایان رساند، زودتر از سایر تیم‌ها وارد نقل‌وانتقالات شده و باتوجه به تمدید قرارداد و ابقای پاکو خمز، با نظر مستقیم این سرمربی اسپانیایی بسته خواهد شد. اینکه قرار است چه اتفاقی در تراکتور فصل آینده رخ دهد، سوژه این گزارش است.

دستیاران اسپانیایی برای خمز

سرمربی اسپانیایی تراکتور که پس از قبول هدایت این تیم هیچ دستیاری با خود به تبریز نیاورد، این‌بار می‌خواهد با نفراتی که خود معرفی می‌کند کار کند. آلین دینکا، مارکو کاسر و خواکین همگی انتخاب‌های تعیین‌شده برای خمز بودند و گویا وی قید همکاری با هر سه نفر را زده تا دستیارانی از اسپانیا در راه تراکتور باشند. وضعیت محمد نصرتی به عنوان تنها دستیار ایرانی خمز هم مشخص نیست و قرارداد وی به اتمام رسیده ولی باتوجه به تعریف و تمجیدهای پاکو از مدافع سابق تیم ملی، به نظر می‌رسد نصرتی با تی‌تی‌ها ادامه دهد.

دروازه‌بان: اخباری یا پورحمیدی؟

تا این ‌لحظه، نه اخباری با تراکتور تمدید کرده و نه پورحمیدی به این تیم بازگشته است. هدف اصلی مدیران تراکتور درآمدزایی از صدور رضایتنامه پورحمیدی است و آنها می‌خواهند با کنار گذاشتن احسان مرادیان و تمدید با اخباری، یک دروازه‌بان دوم مطمئن جذب کنند. با این حال با افزایش تعداد حضور بازیکنان خارجی شاید قدرت مانور تراکتور پیرامون پورحمیدی کاهش یابد و زمان و شرایط نقل‌وانتقالاتی در آینده دروازه‌بانی تراکتور تاثیرگذار خواهد بود. البته گفته می شود که پورحمیدی یا درآلومینیوم می ماند یا به صورت قرضی به تیم دیگری خواهد رفت. از استقلال و سپاهان به عنوان تیمهایی یاد شده که خواهان پورحمیدی هستند البته هنوز چیزی قطعی نشده است.

مدافعین: در انتظار خانه‌تکانی

از بین مدافعین، پاکو خمز روی سیدمحمد حسینی نظر مثبت دارد و البته از قرارداد این مدافع با تراکتور یک سالی باقی مانده است. هم‌چنین هادی محمدی و آرش قادری دو مدافع دیگر میانی تی‌تی ها هستند که ادامه همکاری توامان با آن‌ها منوط به جذب بازیکن یا بازیکنان جدید است. خمز در این پست نام چند بازیکن داخلی را در لیست قرار داده و حتی ممکن است یکی از سهمیه‌های خارجی هم در این پست جذب شود.  اما نظر پاکو در دفاع راست و چپ هم جذب بازیکن جدید است. سرمربی تراکتور با تاکید بر روی حفظ محمد آقاجان‌پور که یک سال از قراردادش باقی مانده، خواهان جذب یک مدافع راست نامدار شده و برای دفاع چپ هم وی یک بازیکن جوان لیگ برتری را مدنظر دارد که البته باید دید مدیران تراکتور خواهند توانست با این نفرات به توافق برسند یا خیر. هم‌چنین لازم به ذکر است کار پوریا آریاکیا و سجاد دانایی با تراکتور هم‌ تمام‌شده به نظر می‌رسد.

هافبک؛ خداحافظی با کاپیتان کیانی؟

آن‌طور که پیداست پاکو برای فصل بعد مهدی کیانی را نمی‎خواهد. سرمربی اسپانیایی از بُعد کاپیتانی به اخباری اعتماد دارد و احتمالا شاهد جدایی کاپیتان کهنه‌کار تراکتور از این تیم باشیم. بازیکنی که همچنان قصد دارد فوتبال خود را ادامه دهد. خمز خواستار جذب یک هافبک دفاعی مطمئن شده تا در کنار صفا هادی نیاز تراکتور در این قسمت را مرتفع سازند. پاکو هم‌چنین درخواست یک هافبک طراح را هم داده که احتمالا یکی از سهمیه‌های خارجی به این بخش اختصاص یابد. گوستاوو و ریکاردو آلوز هم با تراکتور ادامه خواهند داد.

مهاجم؛ عباس‌زاده و اسدی رفتنی شدند؟

در پست‌های هجومی، پاکو که از وینگرهای خود انتقاد کرده بود، به دنبال جذب بازیکن در این بخش خواهد بود. به نظر کار محمدرضا عباسی و خایمه گومز در تیم سرخ‌پوش تمام شده ولی شرایط عباس‌زاده و اسدی مشخص نیست. باوجود درخواست خمز برای حفظ اسدی، ممکن است وی قصد لژیونر شدن داشته باشد ولی در رابطه با عباس‌زاده، پاکو هیچ اظهارنظری نکرده که احتمالا دلیل آن صبر سرمربی تراکتور برای جذب نفرات باشد. البته در کل به نظر نمی‌رسد باتوجه به سلایق پاکو، مهاجم مازنی در تراکتور ادامه دهد. مهاجم نوک هم از جمله پست‌هایی خواهد بود که تراکتور حتما برایش دست به خرید خواهد زد.

1997