ده نکته از استقلال نفت مسجدسلیمان/ پیروزی استقلال در روز شکم سیری مهاجمان

ده نکته از استقلال نفت مسجدسلیمان/ پیروزی استقلال در روز شکم سیری مهاجمان

پایگاه خبری فوتبالی - یک: برای استقلال یک قرعه خوب درآمده که باعث شد این تیم دوباره به کورس بازگردد. بعد از دو شکست ناامیدکننده مقابل تراکتور و سپاهان و فاصله هشت امتیازی با صدر، استقلال نیاز داشت با تیمهایی بازی کند که بتواند اعتماد به نفس و امید از دست رفته خود را باز بیابد. ملوان، مس کرمان و نفت مسجدسلیمان به خوبی هر چه استقلال نیاز داشت را برآورده کردند و استقلال ۹ امتیاز راحت الحلقوم گرفت.

دو: آنچه در این سه هفته بر استقلال گذشت را مرور کنید. تیمی که به راحتی موقعیت می سازد، فاصله خطوطش کم شده و ستاره ها یکی یکی احیا می شوند. مهمترین دستاورد آبیها در این سه هفته پیدا کردن ترکیب اصلی بعد از گذشت بیش از نیم فصل است. جایی که ساپینتو دیگر اصرار به جابجایی بازیکنان ندارد.

سه: نفت مسجدسلیمان جزو تیمهایی است که فقط صرف حضور در لیگ برتر آنها را راضی می کند. رضا عنایتی دست به ریسک بزرگی زده ، تیمی که او تحویل گرفته اندازه دو تیم لیگ برتری پایین جدول گل خورده. با این حال اثرات تحول را کاملا می شد در نوع بازی این تیم دید. عنایتی نفت را حفظ کند دست کمی از قهرمانی ندارد. هر چند این عملیات غیرممکن به نظر می رسد.

چهار: نکته منفی استقلال در این هفته ها عملکرد دروازه بانهای آنها بوده است. جدا از حسینی که بعد از جام جهانی هم افت کرد و هم مصدوم شد، علیرضا رضایی هم به سرنوشت حسینی دچار شد و در دوران افتش مصدوم شد تا گلر سوم آبی‌ها هم دروازه این تیم را به پاشنه آشیل این تیم تبدیل کند.

پنج: فتح الله زاده و ساپینتو به این نتیجه رسیده اند که استقلال فعلا بازیکنی جذب نکند. جدا از قوانین که مشخص نیست استقلالیها می توانند بازیکن بگیرند یا نه باید گفت استقلال برای بازیهای سخت لیگ قطعا یک هافبک در قواره قهرمانی لیگ نیاز دارد. آبیها گول این نتایج را نخورند.

شش: رضا عنایتی را باید بهترین فوروارد استقلال در تاریخ لیگ برتر دانست، مهاجمی که در چهار فصل حضورش( سه فصل کامل و دو نیم فصل) دو بار آقای گل شد و نام خود را در تاریخ استقلال در کنار غلامحسین مظلومی جاودانه کرد. رفتار رضا عنایتی در تمام این سالها با هواداران استقلال توأم با احترام متقابل بوده. یک مصاحبه منفی از رضای آقای گل در این سالها علیه استقلال ندیده اید. او دیروز هم با تمام توان جنگید ولی زورش به استقلال آماده این روزها نرسید.

هفت: از سال ۹۸ که آرش رضاوند به استقلال پیوسته ، همیشه فوتبالش مورد انتقاد بسیاری بوده، انتقاداتی که کاملا به حق بود و آرش نتوانسته بود اتمسفر سنگین استقلال را به خوبی هضم کند. اما حالا که با فوتبال تک ضرب و سربالایش جانی تازه به خط هافبک استقلال داده شایسته تشویق و تقدیر است. نمایش امروز بهترین ورژن آرش در این سالها بود. او از این هم بهتر می شود.

هشت: با تقدیر از آرش رضاوند، کماکان ستاره بی بدیل استقلال در این هفته ها مهدی قایدی است. واقعا مهدی که صاحب توپ می شود باید منتظر ثبت یک لحظه خطرناک روی دروازه رقبا باشیم. البته او و دیگر مهاجمان استقلال دیروز با شکم سیری بازی کردند و حتی می توانستند بیشتر از سه گل هم بزنند. مهدی قایدی هم شکم سیرتر از همه پنالتی را خراب کرد و به دستان کرمانشاهی کوباند هر چند پنالتی باید تکرار می شد چون دروازه بان نفت از خط جلو آمده بود.

نه: فاصله خطوط استقلال کم شده، به خصوص دره عمیقی که بین خط هافبک و سه مهاجم این تیم بود. این فاصله زیاد خطوط باعث می شد استقلال در محوطه جریمه حریفان برتری عددی نداشته باشد. این نقطه ضعف بزرگ در استقلال در سایه ثبات ترکیب برطرف شده تا آبیها خطرناک تر از همیشه به نظر برسند.

ده: بازی با تیمهای نیمه پایین جدول همچنان برای استقلال در دو هفته آینده ادامه دارد، پیکان و نساجی حریفان بعدی این تیم هستند که از قضا استقلال باید در زمین آنها به میدان برود. در روزهایی که سپاهان بدجوری می تازد و امتیاز از دست نمی دهد و پرسپولیس هم روی کاغذ سه بازی نسبتا راحت در پیش دارد استقلالیها برای در کورس ماندن چاره ای جز کسب شش امتیاز مقابل دستیاران سابق یحیی ندارند.

پی نوشت: در بین گزارشگران نسل جدید، بهنام مهدی زاده هم صدای خوبی دارد و هم اطلاعات کامل.

گزارش از پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی