مالیات و جریمه سنگین در انتظار بارسلونا به خاطر گول زدن لالیگا؟

مالیات و جریمه سنگین در انتظار بارسلونا به خاطر گول زدن لالیگا؟

پایگاه خبری فوتبالی - بارسلونا به بالا بردن تراز مالی خود به طور کاذب با اهرم های اقتصادی متهم شد.

به گزارش فوتبالی، این روزها به ندرت یک روز بی سر و صدا در نیوکمپ پیدا می شود. درست زمانی که به نظر می رسید بارسلونا درحال پشت سر گذاشن شرایط دشوار خود است، یک رسوایی به وجود آمده که ممکن است آینده خوان لاپورتا را به عنوان رئیس باشگاه به خطر بیندازد.

به گزارش کادنا کوپه، بارسلونا حساب های خود را با استفاده از گردش های مالی غیر واقعی به طور کاذب افزایش داده است.

بخشی از ناتوانی بارسلونا در ثبت قرارداد بازیکنان به خاطر تفاوت ۱۵۰ میلیون یورویی برآورد لالیگا از درآمد این باشگاه با برآورد خود آنهاست.

بنا به گزارش ها، لالیگا سود سرمایه‌گذاری بارسلونا در اهرم های اقتصادی آنها را نپذیرفته است و ارقام اعلام شده از سوی بارسا را غیر واقعی دانسته است. به گفته کوپه، این پول در واقع بخشی از سود فروش ۲۵ درصد از حق پخش تلویزیونی بارسلونا به Sixth Street است. شرکت آمریکایی پرداخت ۵۱۷ میلیون یورو را گزارش کرده است درحالی که بارسلونا این رقم را ۶۶۷ میلیون یورو در نظر گرفته بود.

بنا بر ادعاها بارسلونا این اختلاف را با دادن پول به شرکت Logskley برطرف کرده است تا گردش های مالی غیر واقعی ایجاد کند. این شرکت توسط Sixth Street و  خود باشگاه بارسلونا به طور اختصاصی به خاطر همین هدف تاسیس شده است.

بارسلونا ۱۵۰ میلیون یورو از پول خود را به Logskley قرض داده است و این شرکت همین پول را به عنوان هزینه خرید سهم تلویزیون به بارسا پرداخت کرده و به این ترتیب ارزش معامله به طور کاذب افزایش یافته است.

پیامدهای قانونی این اقدامات هنوز مشخص نیست اما به این معنی است که بارسلونا باید حدود ۳۷میلیون یورو مالیات برای این معامله بپردازد.

در نتیجه بارسلونا نه تنها همچنان قادر به ثبت قرارداد بازیکن جدید نخواهد بود بلکه بخاطر این حقه مالی یک صورت حساب سنگین هم به عهده دارد.

همچنین مشخص نیست اعضای باشگاه بارسلونا به خاطر برخی اعمال مشکوک و لکه دار کردن شهرت باشگاه دوباره به خوان لاپورتا اعتماد خواهند کرد یا خیر.

1470