نوستالژی؛ ترکیب ویژه اسپانیا که بدون مهاجم نوک قهرمان جهان شد!

نوستالژی؛ ترکیب ویژه اسپانیا که بدون مهاجم نوک قهرمان جهان شد!

پایگاه خبری فوتبالی - 12 سال از جام جهانی خاطره انگیز 2010 که در آفریقای جنوبی برگزار شد و از توپ معروف جابولانی در آن استفاده می شد گذشت و هنوز هم اتفاقات و آماری که در آن جام جهانی وجود داشت مورد توجه علاقه‌مندان به فوتبال قرار دارد.

به گزارش فوتبالی، تیم ملی اسپانیا در رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی موفق شد قهرمان شود و آن قهرمانی اولین قهرمانی ماتادور ها در جام های جهانی بود و پس از آن هم دیگر موفق به قهرمانی نشده اند. در واقع اسپانیا در جام جهانی 2014 و 2018 به هیچ عنوان عملکردی در حد و اندازه های نام خود نداشت و باید دید که در جام جهانی 2022 قطر چه عملکردی خواهد داشت.

یکی از نکات ویژه ای که درباره اسپانیا در جام جهانی 2010 وجود داشت این بود که ویسنته دل بوسکه، سرمربی اسپانیا در آن زمان تیم خود را بدون مهاجم نوک تخصصی راهی زمین می کرد به طوری که در بازی های اسپانیا شاهد حضور 4 مدافع و 6 هافبک بودیم و به نوعی سیستم چهار- شش - صفر در بازی ها برقرار بود!

البته دل بوسکه این سبک را از روی بارسلونا و پپ گواردیولا الگوبرداری کرده بود چرا که بارسای گواردیولا هم در آن زمان تقریبا به همین شکل بازی می کرد و با تیکی تاکا نتیجه می گرفت. همان سبک با کمک همان بازیکنان در اسپانیا هم اجرا شد و قهرمانی اسپانیا در دنیا را رقم زد.

1470