روزی که تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی شد

روزی که تیم ملی اسپانیا قهرمان جام جهانی شد

پایگاه خبری فوتبالی - سیزده سال پیش در چنین روزی بود که تیم ملی اسپانیا موفق شد برای اولین بار در تاریخ خود قهرمان رقابت های جام جهانی شود و با یک عملکرد خوب و با داشتن یک نسل رویایی، جام قهرمانی را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی، در سال 2010 در چنین روزی بود که فینال رقابت های جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی برگزار شد. در آن بازی تیم ملی اسپانیا به مصاف تیم ملی هلند رفت. آن دیدار بسیار جذاب و نزدیک پیش رفت و در 90 دقیقه با تساوی بدون گل خاتمه یافت و راهی وقت های اضافه شد. در وقت های اضافه و در دقیقه 116 بازی، آندرس اینیستا موفق شد دروازه تیم ملی هلند را باز کند و لاروخا را با نتیجه یک بر صفر پیش بیندازد. با آن گل، اسپانیا با نتیجه یک بر صفر پیروز شد و قهرمان جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی شد.

اسپانیا بین سال های 2008 تا 2012 یک نسل رویایی داشت که در سه تورنمنت مهم قهرمان شدند. آن ها فاتح یورو 2008، جام جهانی 2010 و یورو 2012 شدند. اسپانیا در آن زمان بازیکنانی مثل ایکر کاسیاس، ژاوی هرناندز، آندرس اینیستا، پویول، راموس، بوسکتس، فرناندو تورس، داوید ویا، پدرو و چندین و چند ستاره دیگر را در ترکیب خود داشت.

1471