نوستالژی/ آژاکس ۸۵-۱۹۸۴؛ وقتی سرمربی‌های بارسلونا هم‌تیمی بودند

نوستالژی/ آژاکس ۸۵-۱۹۸۴؛ وقتی سرمربی‌های بارسلونا هم‌تیمی بودند

پایگاه خبری فوتبالی – تیم آژاکس یکی از قدرتمندترین باشگاه‌های تاریخ فوتبال اروپاست که چند سال اخیر نتوانسته در اروپا بدرخشد اما تاریخی غنی دارد.

به گزارش فوتبالی، آژاکسی‌ها در دهه هفتاد و هشتاد به شدت قدرتمند بودند و توانستند ۳ قهرمانی پیاپی در اروپا به دست آورند. آن‌ها با حضور بازیکنانی هلندی چون فان باستن، رایکارد و رونالد کومان در آن دوران در لیگ هم موفق بودند. ۳ نفری که ۲ نفرشان به نیمکت تیم بارسلونا رسیدند.

این تصویر متعلق به فصل ۸۵-۱۹۸۴ است که در آن سال این تیم توانست بیست و دومین قهرمانی‌اش را در لیگ هلند به دست آورد. با اختلافی ۱۰ امتیازی نسبت به تیم دوم، رقیب همیشگی‌ یعنی فاینورد.

نکته جالب در تیم آن سال حضور سرمربی‌های بارسلونا است. فان باستن دوره ای سرمربی تیم ملی هلند بود و بعد هم به آژاکس پیوست اما هیچگاه مربی بزرگی نشد.

فرانک رایکارد یکی از موفق ترین مربیان بارسلونا است که هواداران این تیم خاطرات خوبی هم از او دارند. رایکارد در دورانی که رونالدینیو در بارسا حضور پیدا کرد سرمربی بود و توانست با کمک این بازیکن برزیلی هم لالیگا را فتح کند و هم لیگ قهرمانان.

نفر دیگر هم رونالد کومان است که این روزها روی نیمکت بارسا می‌نشیند. او هم در فاینورد بوده، هم آیندهوون و هم آژاکس اما موفق‌ترین دوران بازی‌اش در بارسلونا بوده. باید دید موفق‌ترین دوران مربیگری‌اش هم در این تیم رقم می‌خورد؟

1101