صحبت‌های برونو فرناندز درباره عملکرد تن‌هاگ و نقش رونالدو در منچستر

صحبت‌های برونو فرناندز درباره عملکرد تن‌هاگ و نقش رونالدو در منچستر

پایگاه خبری فوتبالی - هافبک ملی‌پوش و پرتغالی شیاطین سرخ با رسانه اسکای اسپورتس گفت‌وگو کرد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه اسکای اسپورتس، برونو فرناندز، هافبک - مهاجم تیم ملی فوتبال پرتغال و ستاره خطوط میانی و حمله شیاطین سرخ شهر منچستر در گفت‌وگویی با خبرنگار این رسانه درباره منچستر یونایتد و سال‌های حضورش در این باشگاه، تغییرات حاصل از تغییر سرمربی و تاثیر رونالدو روی تیم در فصل گذشته صحبت‌هایی را مطرح کرد که در ادامه می‌خوانید:

"در مورد اریک تن هاگ، او می‌خواهد قوانین خود را داشته باشد، او از ما چیزهای زیادی می‌خواهد و می‌خواهد که همه در یک مسیر همان کارها را انجام دهند. همه می‌دانند که باید تلاش کنند، در غیر این صورت از تیم خارج خواهند شد. این چیز خوبی است، زیرا اگر می‌خواهید به عنوان یک تیم موفق باشید، باید همیشه همین‌طور باشید. اریک تن هاگ نظم و انضباط را به تیم آورده است، البته به بازیکنان آزادی انتخاب می‌دهد ولی او قوانین خودش را دارد که باید از آن‌ها پیروی کنیم، او هم‌چنین می‌خواهد برخی مسئولیت‌ها را به بزرگ‌ترها بدهد. او بسیار سخت‌گیر است، اما در عین حال، او یک مرد خوب است و صحبت کردن با او راحت است. نکته اصلی این است که چیزهایی که او می‌خواهد را انجام دهیم زیرا من فکر می‌کنم او یک خط فکری دارد که می‌خواهد با تیم اجرا کند و من می‌خواهم این خط فکری را دنبال کنم زیرا فکر می‌کنم ما می‌توانیم از این طریق موفق شویم. اگر همه بفهمند که ما باید قوانین را رعایت کنیم، آن‌چه را که مربی می‌خواهد را انجام دهیم و به چیزی که تیم به آن نیاز دارد عمل کنیم. آن‌گاه همه در یک مسیر خواهیم بود؛ بنابراین این چیزی است که باعث موفقیت تیم می‌شود."

َ"درباره سبک مدیریتی تن هاگ، فکر می‌کنم واضح است. تن هاگ کاملا واضح به ما می‌گوید چه چیزی از ما میخواهد و کاملا مشخص کرده که اگر هر یک از بازیکنان کاری را که او می‌خواهد انجام ندهد تنبیه خواهد شد. این‌ها به نظم و انضباط برمی‌گردد.

او حرف هایش را خیلی واضح بیان می‌کند و هیچ راهی برای فرار از آن نیست. حتی اگر انگلیسی متوجه نشوی می‌توانی بفهمی که او می‌خواهد که تیم چگونه بازی کند. پس من فکر می‌کنم که این خیلی برای ما مهم است. هیچکس نمی‌تواند از دست او فرار کند و بازیکنان بزرگتر تیم هم باید نقش خودشان را خوب ایفا کنند و مطمئن شوند همه بازیکنان از همه چیز آگاه هستند. من با مربی حرف زدم و او از من پرسید که راجع به ترکیب تیم چه احساسی دارم و من به او گفتم که من یک مربی در اسپورتینگ لیسبون داشتم به نام مارسل کیزر که او هم از آژاکس آمده بود. روش کار او کاملا مشابه بود و من فصل بسیار خوبی را با او گذراندم. پس من از قانون‌هایی که تن هاگ می‌گذارد پیروی می‌کنم و خواسته‌هایی که او دارد را انجام می‌دهم و بازی من به طور طبیعی پیشرفت خواهد کرد. خواسته اصلی من این است که تیم موفق شود."

درباره خودم و سال‌های حضورم در باشگاه و انتقادات و انتظارات، باید بگویم که وقتی که من به باشگاه آمدم نتایج بدی می‌گرفتیم و همه باشگاه را نقد می‌کردند اما پس از آمدن من ولی نه به خاطر من، تیم شروع به نتیجه گرفتن کرد. فصل گذشته برای تیم فصل خوبی نبود پس نتیجه گرفتن به صورت فردی سخت است و باید مانند یک تیم باشیم. من مدام تلاش می‌کردم که تیم را تقویت کنم اما مسلما فصل سختی برای همه ما بود. می‌دانم انتظارات از من بالاست چون فصل اولم در تیم عالی بودم اما فصل گذشته تنها 10 گل و 14 پاس گل داشتم که می‌دانم می‌توانم از آن بهتر باشم. به محض این‌که تیم خوب نتیجه بگیرد من خوشحال خواهم شد و مسلما راحت‌تر و بهتر خواهم توانست بازی خودم را بکنم. من خوشحالم برای کاری که در باشگاه انجام دادم و قرارداد جدیدم نشان می‌دهد که باشگاه به من احترام می‌گذارد و به من اعتماد دارد و حالا زمان آن است که این را جبران کنم. من یک بازیکن عاطفی و شخصی عاطفی هستم. من از خودم انتقادهای زیادی می‌کنم و لازم است کمی آرام‌تر باشم. اما این چیزی است که در من وجود دارد. من باختن را دوست ندارم ولی هیچ کسی را سرزنش نمی‌کنم. من تلاش می‌کنم تا ببینم چکاری می‌توانم انجام بدهم تا تیم پیشرفت کند."

"در مورد این‌که آیا رونالدو سبب ضربه خوردن و از هم پاشیدن تیم در فصل گذشته شد، می‌توانم بگویم که نه، من فکر نمی‌کنم به این دلیل باشد. من اینجا هستم تا به مهاجم های تیم خدمت کنم و من فکر می‌کنم ما فصل را خیلی خوب شروع کردیم. هنگامی که کریستیانو آمد او در بازی اول خود دبل کرد و من هم یک گل بعد از او زدم. من گل‌های زیادی به همراه کریستیانو زدم. من فکر می‌کنم تمام گل‌هایم را هنگام بازی در کنار رونالدو به ثمر رساندم. پس من فکر نمی‌کنم او مشکل تیم باشد.

من با او در پرتغال بازی می‌کنم و این هرگز‌ مشکلی ایجاد نمی‌کند زیرا بازیکنان خوب می‌توانند در هر مکان و در هر زمانی به خوبی با هم جور شوند."

9404