عکس نوشت/ چرا شهرداری سیرجان در تکرار قهرمانی ناموفق بود؟

عکس نوشت/ چرا شهرداری سیرجان در تکرار قهرمانی ناموفق بود؟

پایگاه خبری فوتبالی- مدافع عنوان قهرمانی با رتبه دوم کارش را در لیگ برتر فوتبال زنان به اتمام رساند و نتوانست همانند فصل گذشته جام را بالای سر ببرد.

به گزارش فوتبالی، تیم مریم جهان نجاتی در رقابت با خاتون بم، رقیب همیشگی و هم استانی خود تسلیم شد و این احتمالاً یک شکست برای باشگاهی است که قصد داشت به دوران حکومت بم در فوتبال بانوان ایران پایان دهد.

اما چه دلایلی سبب شد شهرداری سیرجان قادر به تکرار قهرمانی نباشد؟ آیا خاتون بم قدرتمندتر از شهرداری سیرجان بود و سیرجان شایستگی تکرار قهرمانی را نداشت؟

در وهله نخست، یکی از عوامل مرتبط با نایب قهرمانی شهرداری سیرجان را می‌توان با تغییرات مدیریتی در رأس باشگاه شهرداری سیرجان مرتبط دانست جایی که مهدی جهانشاهی شهرداری سیرجان را ترک کرد.

البته اکثر بازیکنان شهرداری همچون شبنم بهشت معتقدند که تغییر در رأس مدیریت در تمامی دنیا انجام می‌شود و تأثیری در نتیجه‌های یک باشگاه نخواهد داشت.

از سوی دیگر، شهرداری سیرجان اشتباهات مهلکی در نتیجه‌گیری انجام داد و از دست دادن امتیاز در مصاف با نماینده البرز و ذوب آهن که تیم سیرجان در آن روی کاغذ تیم برتر و برنده قطعی بود، این تیم را از قهرمانی دور کرد.

موضوع دیگر این است که تیمی که می‌خواهد قهرمان لیگ باشد باید بتواند از دل بازی‌های بزرگ، سربلند بیرون بیاید و برای شهرداری سیرجان، مهلک‌ترین ضربات در بازی‌های بزرگ رخ داد.

به عبارت دقیق‌تر، شهرداری سیرجان برای قهرمانی باید از فرصت دو بازی رودررو با خاتون بم استفاده می‌کرد اما آنها در رویارویی دوم در سیرجان، با سختی و اتفاقات ثانیه‌های پایانی مساوی گرفتند.

یک شکست تلخ برابر سپاهان نیز اوضاع را بدتر کرد و برخی از اهالی فوتبال زنان معتقدند سیرجان جام را از همان نقطه از فصل از دست داد.

مریم جهان نجاتی با تکیه بر اصل حفظ ترکیب تیم قهرمان، استخوان بندی تیم جام دار لیگ ۹۹ را حفظ کرده بود اما این رویکرد برای قهرمانی کفایت نکرد.

با وجود آمادگی و درخشش ملیکا متولی و شبنم بهشت، بازیکن فوق‌العاده و همیشه اثربخش سیرجان و افسانه چترنور که مهم‌ترین بازیکنان سیرجان بودند، پازل تیم سبزپوش جنوب برای بردن جام کامل نبود.

باید دید آیا شهرداری سیرجان در لیگ آینده می‌تواند از اشتباهات سال ۱۴۰۰ درس بگیرد یا همچنان با خاطرات لیگ ۹۹ زندگی خواهد کرد.

1377