مریم جهان نجاتی: سال ۱۴۰۰ طلایی ترین سال تاریخ فوتبال بانوان بود

مریم جهان نجاتی: سال ۱۴۰۰ طلایی ترین سال تاریخ فوتبال بانوان بود

پایگاه خبری فوتبالی-سرمربی تیم ملی جوانان و شهرداری سیرجان در یک مصاحبه نوروزی فوتبال بانوان ایران را در سالی که گذشت، مورد بررسی قرار داد.

به گزارش فوتبالی، استان کرمان در فوتبال بانوان ایران یکی از قطب‌های بلامنازع است و با داشتن دو تیم خاتون بم و شهرداری سیرجان، لیگ برتر را کاملاً قرق کرده است.

در روزهای ابتدایی سال جدید، مصاحبه‌ای با یکی از مربیان شاخص و برترین مربی اسفند ماه فوتبال بانوان از سوی کانون مربیان ایران تدارک دیده شد.

مریم جهان نجاتی در ابتدای صحبت‌هایش گفت: سال ۱۴۰۱ را خدمت همه مردم عزیز سرزمینم به ویژه بانوان این مرز و بوم تبریک عرض می کنم. امیدوارم سالی پراز خیر و برکت و تندرسی برای همه مردم کشورم باشد. 

سرمربی شهرداری سیرجان، سال۱۴۰۰ را سالی طلایی برای فوتبال بانوان ایران نامید و ادامه داد: حضور تیم ملی در جام ملت های آسیا برای اولین بار بسیار دلچسب و فراموش نشدنی بود.

او همچنین افزود: نائب قهرمانی تیم شهرداری سیرجان در مسابقات جام باشگاه های آسیا به عنوان نخستین افتخار بانوان ایران در رده بین المللی هم از دیگر اتفاقات خوب و مهمی بود که در سال ۱۴۰۰ رخ داد.

جهان نجاتی درخصوص تورنمنت آسیایی خاطرنشان کرد: جام باشگاه های آسیا چالشی جدید برای دوران مربیگری‌ام بود که به لطف خدا توانستم مقام نائب قهرمانی آسیا را کسب کنم.

سرمربی سبزپوشان سیرجانی بیان کرد: پس از اتمام مسابقات آسیایی، بلافاصله لیگ آغاز شد و توانستیم با تیم خسته‌ای که داشتیم، قهرمان نیم فصل شویم.

وی درخصوص برنامه تیمش در سال 1401 تصریح کرد: در روزهای ابتدایی سال جدید، دو بازی مهم با تیم‌های سپاهان و خاتون بم داریم که امیدواریم نتایج دلخواه ما رقم بخورد.

جهان نجاتی درخصوص نتیجه عجیب دیدار شهرداری سیرجان و ملی پوشان شهرکرد، متذکر شد: آخرین بازی قرن ما مقابل ملی پوشان شهرکرد با نتیجه پرگل ۱۸ بر یک رقم خورد. این بازی پرگل تفاضل گل ما را با تیم دوم جدول نزدیک کرد.

سرمربی شهرداری سیرجان ادامه داد: در این بازی، 6 بازیکن را بازی ندادیم. بساط شیر، متولی، مخدومی، سلیمان پور، سروری و عباسپور به تعطیلات نوروزی رفته بودند و این فرصتی شد که جوان‌ترها محک بخورند.

او در ادامه صحبت‌هایش اظهار کرد: فاطمه ستوده، هستی فروزنده و زهره عرفانی بازیکنان ما در تیم ملی جوانان خوش درخشیدند و همچنین فرزانه خباز بازیکن جوان و بومی ما در این دیدار، نخستین بازی لیگ برتری‌اش را انجام داد.

جهان نجاتی در صحبت‌های پایانی‌اش گفت: جا دارد از مسئولین محترم، هواداران و خانواده های بازیکنان که ما را مورد حمایت، دعا و لطف خودشان قرار دادند و با پیروزی‌ها خوشحال و با باخت‌های ما ناراحت شدند تشکر به عمل بیاورم.

سرمربی شهرداری سیرجان افزود: امیداوارم درسال جدید فرصتی مهیا شود تا هواداران و بانوان سیرجانی در استادیوم‌ها حضور یابیند و شاهد قهرمانی دوباره تیم شهرشان باشند.

1377