مسیر مورد نظر تن‌هاگ در منچستريونايتد، ادامه راه مورینیو؟

مسیر مورد نظر تن‌هاگ در منچستريونايتد، ادامه راه مورینیو؟

پایگاه خبری فوتبالی - انتقال آنتونی به منچستر می‌تواند همان چیزی را به این تیم انگلیسی بدهد که ژوزه مورینیو به‌ دنبال آن بود.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی و هم‌چنین رسانه ESPN Brazil، اریک تن هاگ آماده است تا اولین تابستان شلوغ خود را در منچستر سپری کند. او اکنون می‌خواهد برای جذب آنتونی، هافبک و ستاره برزیلی تیم سابقش در آژاکس اقدام کند.

چهار سال پیش هنگام جذب فرد، ژوزه مورینیو می‌دانست که دقیقا به دنبال چه چیزی است. مربی پرتغالی بسیار مشتاق بود تا با به خدمت گرفتن ستاره شاختار دونتسک در سومین و آخرین فصل حضور خود در اولدترافورد، خط هافبک تیم را احیا کند.

پس از جستجوهای بسیار، مورینیو در نهایت فرد را به عنوان شخصی معرفی کرد که قرار است جای خالی بازنشستگی مایکل کریک در خط هافبک تیم را پر کند. او بر طبق تحقیقاتی که کرده بود، در گفت‌وگو با رسانه‌ها گفت که بازیکنانی هم‌چون ژان مایکل سری، مارکو وراتی، آرتورو ویدال و سرج میلینکوویچ ساویچ خواسته‌های او در این پست را محدود می‌کنند.

در نهایت توافق بر روی فرد انجام شد. بازیکنی که قبل‌تر نیز در پنجره نقل‌ و‌ انتقالات ژانویه مد نظر سیتی قرار گرفته بود؛ اما اندکی بعد، توجه پپ گواردیولا به جورجینیو جلب شد. البته بازیکن ایتالیایی ترجیح داد که به پروژه ساری در چلسی بپیوندد. در نتیجه، یونایتد بدل به یکه‌تاز رقابت جذب این هافبک شد.

در آوریل همان سال مورینیو با مطبوعات برزیل صحبت کرد و به بازیکنان با کیفیت زیادی که این کشور تولید کرده بود ادای احترام کرد. مورینیو در گفت‌وگویی با ESPN Brazil گفت: "من فکر می‌کنم تیمی که در آن یک برزیلی نباشد، در واقع یک تیم کامل نیست. به نظر من استعداد آن‌ها فوق‌العاده است و خلاقیت آن‌ها را نمی‌توان اندازه گرفت. اگر یک تیم اروپایی بتواند در کنار بازیکنان اروپایی که دارد یک بازیکن برزیلی نیز در ترکیب خود داشته باشد، می‌تواند یک چیز برزیلی به بازی آورد و من باور دارم که این بسیار مهم خواهد بود."

دو ماه بعد، فرد به عنوان دومین خرید تابستانی یونایتد پس از دیگو دالوت معرفی شد. او به صدمین بازیکنی تبدیل شد که مورینیو در تمام دوران حرفه‌ای خود به خدمت گرفته بود.

اکنون پس از چهار سال منچستر می‌تواند در تابستان امسال به دنبال اضافه کردن یک ستاره دیگر از سلسائو به تیم خود باشد. اعتقاد بر این است که اریک تن هاگ در حال بررسی مسئله جذب آنتونی، وینگر آژاکس است.

هفته گذشته تن هاگ اذعان داشت هیچ توافقی وجود ندارد که او را از بردن بازیکنان آژاکس به منچستر یونایتد منع کند. اظهار نظری که طبیعتا پیشنهادات بیشتری هم برای آنتونی در تابستان امسال ایجاد خواهد کرد.

منچستر یونایتد در پایان فصل به دنبال یک مهاجم راست خواهد بود. اگر چه با توجه به وجود مشکلات فاحش در سایر نقاط تیم، این یک اولویت نیست. با محرومیت میسون گرینوود، احساس نیاز به یک مهاجم تخصصی جدید در این پست بیشتر حس می‌شود. زیرا یونایتد اخیرا در به خدمت گرفتن مهاجمان راست‌پایی که ترجیح می‌دهند در سمت چپ حمله بازی کنند، زیاده‌روی کرده است.

البته هنوز امیدهای زیادی برای آماد وجود دارد. بازیکنی که دو سال پیش از آتالانتا به منچستر آمد و شاید بتواند راه‌حلی بلندمدت برای مشکلات جناح راست باشد؛ اما ممکن است پس از دوران حضور قرضی و ضعیف او در رنجرز، انتظارات از وی کاهش یابد.

در مقابل، آنتونی که اکنون ملی‌پوش برزیل است، نقش کلیدی در قهرمانی و موفقیت‌های آژاکس در این فصل ایفا کرد. او تنها در سی و سه بازی دوازده گل به ثمر رساند و ۱۰ پاس گل داد. اگر مصدومیت اخیر برای مچ پایش پیش نمی‌آمد و از میادین دور نمی‌شد، بدون شک این آمار بسیار چشمگیرتر می‌بود.

یکی از مسابقاتی که او از دست داد، فینال جام حذفی هلند و شکست برابر پی‌اس‌وی آیندهوون بود. بازی‌ای که در آن اریک تن هاگ به علت از دست دادن جادوگر بیست و دو ساله‌اش بسیار ناراحت بود.

او در این باره توضیح داد که بدون آنتونی، سرعت و پویایی در سمت راست کمی کندتر است که این قضیه، کار را برای تیم سخت‌تر می‌کند و به دنبال آن، فضاها برای ایجاد موقعیت بسیار کوچک‌تر و کمتر می‌شوند.

رالف رانگنیک قبل‌تر نیز به منچستر یونایتد توصیه کرده بود که در پایان فصل باشگاه باید دو مهاجم را به خدمت بگیرد. حتی اگر آنتونی مارسیال هم در تابستان امسال برای خروج به ادینسون کاوانی ملحق شود، این مسئله می‌تواند بیشتر مشکل‌ساز شود.

با اتکای بیش از حد به کریستیانو رونالدو، واضح است که منچستر یونایتد نیاز خواهد داشت تا یک گزینه مکمل نیز در حملات داشته باشد. رانگنیک پیشنهاد کرده است که اضافه کردن یک وینگر همه‌کاره می‌تواند یکی از راه‌حل‌های این مشکل باشد.

رانگنیک اخیرا خاطرنشان کرده بود: "مهاجمان مدرن لزوما نباید مهاجم باشند. لیورپول یا سیتی پنج یا شش مهاجم درجه یک دارند. اگر از من بپرسید که گابریل ژسوس و جک گریلیش وینگر هستند یا مهاجم، به شما می‌گویم آن‌ها در همه‌جا می‌توانند بازی کنند. میسون گرینوود یکی از این مهاجمان بود؛ اما بعد از بازی مقابل وستهم، دیگر بخشی از تیم نبود."

9404