اولین مصاحبه اریک تن‌هاگ به عنوان سرمربی رسمی و جدید منچستريونايتد

اولین مصاحبه اریک تن‌هاگ به عنوان سرمربی رسمی و جدید منچستريونايتد

پایگاه خبری فوتبالی - سرمربی هلندی و جدید شیاطین سرخ نخستین مصاحبه رسمی خود را به عنوان رهبر نیمکت سرخ‌پوشان شهر منچستر انجام داد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از رسانه‌های انگلیسی و شبکه رسمی باشگاه منچستر یونایتد، اریک تن هاگ، سرمربی هلندی و تازه وارد منچستر یونایتد در نخستین گفت‌وگوی رسمی خود با خبرنگاران و رسانه رسمی این باشگاه انگلیسی شرکت کرد. صحبت‌های تن هاگ را در این مصاحبه در ادامه می‌خوانید:

شروع فصلی جدید در منچستر یونایتد؟

"هیجان‌انگیز است! من بی‌صبرانه مشتاق کار کردن در این تیم هستم؛ تیمی با تاریخ عظیم و با شکوه! ما قصد داریم آن‌ها را به جایگاهی که شایسته آن هستند، بازگردانیم."

"چیزهای زیادی پیرامون این تیم را مورد هدف قرار داده‌ایم که از نظر من مهم‌ترین و اولویت ما کسب خشنودی هواداران می‌باشد."

"همه می‌دانیم که در حال حاضر شرایط تیم خوب نیست و ما چالش بزرگی را در پیش داریم."

"من می‌خواهم تیمی بسازم که با هم رقابت کنند، متحد باشند و نتیجه کسب کنند. البته که ما در تئاتر رویاها بازی می‌کنیم. پس می‌خواهیم که این مورد برای هواداران نیز جذاب و سرگرم‌کننده باشد؛ اما در آخر، هدف این است که فوتبالی بی‌نظیر را ارائه کنیم. اگر قادر نباشیم بی‌نظیر باشیم، حداقل باید پیروز میدان‌ها باشیم."

درباره ورود پیش از موعد مقرر به انگلیس و شروع کار خود در منچستر یونایتد؟

"قبل از شروع فصل باید آماده شویم و وقتی در باشگاه حضور دارید، پروسه‌ای پیوسته را طی می‌کنید. شما روی فصل بعد کار می‌کنید در حالی که هنوز وارد فصل ۲۰۲۲/٢٠٢٣ نشده‌اید."

"ما دیگر آن وقت را نداریم! فصل به پایان رسیده و من آمده‌ام تا با افراد مختلفی ملاقات کنم و استراتژی تیم خودمان را پایه‌گذاری کنم؛ آن‌ها را برای پیش‌فصل آماده کنم؛ کادر فنی و ترکیب هم از این قاعده مستثنی نخواهند بود."

درباره آینده؟

"ما در شروع کار باید شرایط موجود را قبول کنیم ولی هم‌چنین باید بدانیم که این تیم و این باشگاه در جایگاه دوم قرار داشت (فصل ۲۰۲۰/٢٠٢١). این تیم پتانسیل لازم را دارد و حالا نوبت ماست که آن را به نتیجه برسانیم."

"این یک پروسه است که نیازمند زمان کافی است اما من متقاعد شده‌ام که به سطح مورد نظر دست خواهیم یافت! باید سخت تلاش کنیم و بر پایه فلسفه و استراتژی درست عمل کنیم."

"در ابتدای کار، ما تعطیلات داریم. پیش فصل را بیست و هفتم ژوئن شروع می‌کنیم و تعدادی از بازیکنان انفرادی در تمرینات حضور خواهند داشت. در پست‌های مشخصی به بازیکنان جدید نیاز داریم اما همان‌طور که گفتم، یک سال قبل این تیم در جایگاه دوم لیگ بود؛ پس پتانسیل آن را دارند و من بسیار مشتاق همکاری با اعضای تیم هستم."

آشنایی با بازیکنان؟

"بسیار هیجان‌انگیز است و برای من هم تازگی دارد. من در آژاکس زمانی طولانی حضور داشتم که حدود ۴ سال و نیم بود! اوقات خوبی را در آن‌جا داشتیم اما حالا برای من هم شروع تازه‌ای خواهد بود و باید از صفر شروع کنیم و تیم را بسازیم!"

"من باید روابط جدیدی را با بازیکنانم ایجاد کنم. من از خودم و هم‌چنین بازیکنانم انتظارات بالایی دارم. آن‌ها باید با هم همکاری کنند و هر روز بهترین عملکرد خود را ارائه دهند. برای من خوب به اندازه کافی خوب نیست، ما باید همواره بهتر باشیم."

درباره مکالمات با فن درسار در مورد منچستر یونایتد؟

"چند مکالمه در این باب داشتیم. در واقع، او اولین فردی بود که به او اطلاع دادم من قرار است آژاکس را ترک کنم و به منچستر یونایتد بپیوندم. به نظرم از نظر احساسی او هنوز یک منچستر یونایتدی است. ادوین طرفدار این باشگاه است اما او باید آژاکس را هدایت کند؛ من مطمئنم او همیشه از منچستر یونایتد حمایت خواهد کرد و هم‌چنین از من؛ البته تا زمانی که مقابل آژاکس قرار نگیریم!"

آیا مشتاق ادامه میراث هلندی‌های باشگاه هستید؟

"باید بهترین عملکرد خودم را ارائه کنم و هر روز تمام توان خود را به کار خواهم گرفت. همه روزه حداکثر تلاشم را خواهم کرد و امیدوارم این میراث را بتوانم ادامه دهم. من از تاریخ منچستر یونایتد اطلاع دارم. دوران اوجشان و تماشاگرانشان و جوی که پیرامون اولدترافورد می‌تواند ایجاد شود‌. من این باشگاه را در زمان اوجشان یعنی زمانی که سرالکس سرمربی بود، طی دورانی که بسیار موفق بودند و قهرمان می‌شدند و اروپا را فتح می‌کردند، تماشا می‌کردم؛ اما حتی قبل از سرالکس هم منچستر یونایتد تیمی بزرگ بود و نام‌هایی از جمله سر مت بازبی و سر بابی چارلتون که با بردهای پیاپی‌شان نام منچستر یونایتد را به سر زبان‌ها انداختند؛  پیروزی‌هایی که مردم را سرگرم می‌کرد. چیزی که همیشه وجود داشت، روحیه جنگندگی این تیم بود. آن‌ها کنار هم می‌جنگیدند و به موفقیت دست می‌یافتند."

در رابطه با تور پیش‌فصل؟

"تور استرالیا با بازی مقابل استون‌ویلا در پرث (شهری در استرالیا) در 23 جولای به پایان می‌رسد و لیگ برتر یک هفته بعد آغاز می‌شود."

درباره وقفه‌های بازی‌های ملی و بازیکنانی که به تیم‌های ملی کشورشان دعوت خواهند شد؟

"بازی‌های مقدماتی جام جهانی، بازی‌های لیگ ملت‌ها و بازی‌های دوستانه برای دو هفته اول ژوئن برنامه‌ریزی شده‌اند و چندین بازیکن از قبل از سوی تیم‌های ملی خود دعوت شده‌اند و انتظار می‌رود تعداد بیشتری اضافه شوند. همه بازیکنان در 27 ژوئن وارد بازی نمی‌شوند زیرا بازیکنانی که در بازی‌های بین‌المللی بازی می‌کنند، استراحت بیشتری خواهند داشت. زیرا آن‌ها در این فصل بازی‌های بیشتری انجام داده‌اند."

در رابطه با بردن عناوین در منچستر یونایتد؟

"وقتی شما یک پروژه را اجرا می‌کنید، بردن عناوین است که اهمیت دارد. مثلا کاری که در آژاکس انجام دادیم، این بود که باید آژاکس را در سطح اروپا قدرتمند کنیم و می‌خواستیم که دوباره آن را به صدر هلند برسانیم. وقتی من در آژاکس شروع کردم، آیندهوون در صدر بود ولی ما این را تغییر دادیم. در چهار سال اخیر، به طور متوالی ما تقریبا در همه چیز رتبه اول را داشتیم. من خوشحال و تحت تاثیر قرار گرفته‌ام که به هدف‌هایمان دست پیدا کردیم. هم‌چنین مهم بود که در آخرین فصل قهرمان شویم."

در مورد لحظه مورد علاقه‌اش در آژاکس؟

"سخت است انتخاب چنین چیزی وقتی به طور مداوم شما صدر جدول هستید؛ ولی ماجراجویی و پیش‌روی ما در رقابت‌های اروپایی فوق‌العاده بود و من بسیار از آن لذت بردم و در اولین فصل من، ما تا نیمه نهایی پیش رفتیم و فکر می‌کنم این بهترین عملکرد ما بود. رقابت با باشگاه‌های بزرگ اروپایی در شرایطی که لیگ هلند به نسبت بقیه لیگ‌های اروپایی لیگ چندان بزرگی نیست، کار آسانی نیست. ولی ما این کار را انجام دادیم و نتایج فوق‌العاده‌ای کسب کردیم."

در مورد آژاکس در چمپیونزلیگ سال ۲۰۱۹؟

"نحوه‌ای که آن را انجام دادیم، با اقتدار و دیکته کردن سبک فوتبالمان، دقیقا همان چیزی است که می‌خواهم در منچستر هم داشته باشیم. در نهایت، شایستگی و کیفیت افراد همچنین بازیکنان تعیین می‌کند که چگونه باید بازی کنید."

در مورد انگیزه رقیبان؟

"من در بایرن مونیخ بوده‌ام، در آژاکس بوده‌ام و اکنون به منچستر یونایتد آمده‌ام. می‌دانم که حریفان ما انگیزه بالایی دارند. آن‌ها برای شکست دادن منچستر یونایتد بیش از حد انگیزه دارند و ما باید برای کسب پیروزی در مقابل آن‌ها آماده باشیم. حتی اگر رقیبان ما بیش از حد برای پیروزی انگیزه داشته باشند، در مقابل ما باید بیشتر انگیزه داشته باشیم. ما همیشه باید از حریف برای بردن بازی تمایل بیشتری داشته باشیم."

در مورد سبک بازی تیم؟

"ما در تئاتر رویاها بازی می‌کنیم پس باید حریف را سرگرم کنیم. ما باید در نیمه حریف بازی کنیم و فوتبال هجومی ارائه دهیم. ما باید پرس از بالا که بین فسلفه منچستر و آژاکس مشترک است را اجرا کنیم و فوتبالی برتری جویانه (مالکانه و هجومی) ارائه دهیم. هم‌چنین در آژاکس من این سابقه را دارم که استعدادهای جوان را به تیم اول وارد کنم. حتما نیازی نیست که به سبک من فوتبال بازی کنیم. این درباره فوتبال منچستر یونایتد و در مورد هویت و فلسفه باشگاه است. فکر می‌کنم شما قبلا به آن اشاره کردید که سبک فوتبال تیم باید هجومی باشد. بازیکنان باید متحد شوند تا یک تیم تشکیل دهند و بتوانند با حریف مقابله کنند."

9404