ده نکته از بازی استقلال – شهرخودرو/ وقتی هواداران استقلال به شهرخودرو گل زدند!

ده نکته از بازی استقلال – شهرخودرو/ وقتی هواداران استقلال به شهرخودرو گل زدند!

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته بیست و ششم از رقابت های لیگ برتر، استقلال و شهرخودرو به مصاف هم رفتند و در نهایت استقلال این بازی را با نتیجه یک بر صفر به سود خود به پایان برد.

به گزارش فوتبالی، ده نکته را پیرامون این بازی مرور می کنیم.

یک) در حالیکه انتظار می رفت با تساوی پرسپولیس در فولادشهر استقلال کوه انگیزه باشد و فوتبال متفاوتی ارائه کند اما این تیم استرس خالص بود. جوری که یکی از بدترین نمایشهای استقلال را در نیمه اول شاهد بودیم. آنقدر بازی سرد و کسل کننده بود که همه منتظر سوت پایان نیمه اول بودند که شاید در نیمه مربیان اتفاقی بیفتد.

دو) ترکیب اولیه استقلال و حضور روزبه چشمی در خط هافبک عملا خلاقیت را در این تیم کشت. این ایراد در بین دو نیمه با خروج روزبه و آمدن زبیرنیک نفس اصلاح شد هر چند نیک نفس شانس آورد که داور اخراجش نکرد. در هر حال بارها و بارها گفته اند که روزبه چشمی آنقدر دفاع آخر بازی کرده که هافبک دفاعی بودن یادش رفته است. مدافع تیم ملی که محبوب کارلوس کی روش در جام جهانی روسیه بود فقط در نیمه اول 4 توپ لو داد که هر چهار توپ به خطر روی دروازه استقلال تبدیل شد.

سه) یک نکته مهم در این بازیهای حساس این است که در یک تیم با بازیکنان تقریبا در یک سطح و نبود ستاره ای که بازی دربیاورد، فقط با تلاش طاقت فرسا و جان کندن می توان پیروز شد. استقلال در بازی با شهرخودرو مصداق همین ماجرا بود. چند تعویض و هجومی کردن تیم و در نهایت آنقدر از چپ و راست توی روی دروازه ریختند تا آرمان رمضانی، به آرمان قهرمانی تبدیل شود.


چهار) سیدعباسی از زمانی که به شهرخودرو پیوسته این تیم را در یک سیکل مثبت قرار داده و اثرات حضورش را در بازی این تیم می توان مشاهده کرد. آنها نهایت زورشان را زدند اما همیشه انگیزه قهرمانی از انگیزه سقوط نکردن قویتر است. شهرخودرو در چهار بازی آینده با بالای جدولی بازی دارد. پیکان، سپاهان، پرسپولیس وفولاد خوزستان تیمهایی هستند که شهرخودرو باید با آنها بازی کند و باید گفت فقط معجزه می تواند این تیم را نجات دهد.

پنج) گل استقلال را به پای هواداران این تیم بنویسید که با نفس گرمشان ۹۰ دقیقه تیمشان را هل دادند تا یک هلهله پنجاه هزار نفری راه بیاندازند. درست در لحظاتی که بوی یک  تساوی تلخ در آزادی پیچیده بود، این هواداران استقلال بودند که به همراه آرمان رمضانی توپ را وارد دروازه شهرخودرو کردند.

شش) برخلاف تعویضهای یحیی گل محمدی در فولادشهر، تعویضهای فرهاد در آزادی کاملا تأثیرگذار بود و روند بازی را تغییر داد. سوییچ استقلال در بیست دقیقه پایانی از بازی سه دفاعه به چهار دفاع و آمدن حردانی و جلالی کاملا استقلال را سوار بازی کرد تا آرمان ضربه کاری را بزند.

هفت) روزیکه آرمان رمضانی از پرسپولیس به استقلال پیوست خیلی ها از این تصمیم شوکه شدند. اما آرمان آرام ترین یاغی این سالها بود که هر زمان به میدان رفت نان حلال را معنی کرد. او هرچه که بلد است را به خوبی پیاده می کند. شادی او در ورزشگاه آزادی از ته دل و کمترین حق پسر خوب استقلال بود که با فوتبال و تلاشش حرف می زند. او هر وقت تعویض شده و به میدان آمده، برای استقلال مفید بوده و گل زده است و باعث پیروزی استقلال شده است. چه این فصل و چه فصل گذشته. چه در لیگ و چه در جام حذفی.


هشت) استقلال صدرنشین است و شانس اول قهرمانی. برای تیمی که نه سال است قهرمان نشده شاید بازی جذاب و تماشاگرپسند معنی نداشته باشد. استقلال فوتبال نتیجه گرا را بهتر از هر تیمی در لیگ بلد است. خود استقلالی ها می دانند که این تیم خوب بازی نمی کند اما نتیجه مهم است. البته در لیگ برتر سال به سال کیفیت فوتبال پایین تر می آید و شاید تیم هایی که خوب بازی می کنند به تعداد دو سه انگشت از یک کف دست هم نرسد.

نه) رکوردی در فوتبال ایران و لیگ برتر نمانده که فرهاد مجیدی جابجا نکرده باشد، اما هنوز عده ای او را قبول ندارند. طرفداران مجیدی معتقدند با فرهاد هر مشکلی دارید به کنار ولی لااقل به آمار احترام بگذارید. باید دید او در صورت قهرمانی احتمالی چه سخنانی خواهد گفت.


ده) اگر صحبتهای کامرانی فر، دبیرکل فدراسیون فوتبال را در نظر بگیریم، در صورتیکه پرسپولیس هر چهار بازی آینده خود را ببرد، استقلال با کسب هفت امتیاز دیگر از  چهار بازی باقیمانده اش قهرمان خواهد شد. اما اگر حرفهای سهیل مهدی را در نظر بگیریم، استقلال در صورت شکست پرسپولیس مقابل سپاهان و پیروزی استقلال مقابل فولاد، این استقلال است که قهرمان لیگ برتر خواهد شد. اگر استقلال در اهواز مساوی کند و پرسپولیس و سپاهان هم مساوی کنند، استقلال در صورت شکست دادن آلومینیوم اراک در ورزشگاه آزادی، قهرمان لیگ برتر خواهد شد. البته همه اینها با توجه به صحبتهای سهیل مهدی است. اگر استقلال، فولاد را ببرد و پرسپولیس و سپاهان در سیرجان مساوی کنند، آن وقت اختلاف به هشت امتیاز می رسد و با توجه به حرفهای سهیل مهدی استقلال با یک تساوی مقابل آلومینیوم قهرمان لیگ برتر می شود اما اگر حرفهای کامرانی فر را ملاک قرار بدهیم، استقلال باید از دو بازی مقابل مس رفسنجان و نفت مسجدسلیمان یک امتیاز بگیرد تا پرسپولیس در صورت پیروزی مقابل تراکتور در تبریز، شهرخودرو در تهران و فجر شهید سپاسی در شیراز هم نتواند قهرمان لیگ برتر شود. البته اگر از نگارنده می پرسید، با توجه به بازیهای هفته بیست و هفتم ، به نظر می رسد قصه قهرمانی استقلال به پنج شنبه هفته آینده و جدال با آلومینیوم اراک و سیدمهدی  رحمتی خواهد رسید که می تواند در نوع خودش جذاب باشد. نکته عجیب لیگ امسال این است که نمی دانیم ملاک سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال تفاضل گل است یا بازی رو در رو. تکلیف گل ژستد به پرسپولیس هنوز معلوم نیست!

پیمان خنافری/ پایگاه خبری فوتبالی

1470