گزارش ویژه/ 10 برش از رویارویی‌های استقلال و شهرخودرو؛ ایستگاه پایانی

گزارش ویژه/ 10 برش از رویارویی‌های استقلال و شهرخودرو؛ ایستگاه پایانی

پایگاه خبری فوتبالی- هفته یازدهم فصل، محل رویارویی استقلال و شهرخودرو در مشهد است.

به گزارش فوتبالی، تقابلی که برای مرتبه پانزدهم در لیگ برتر برگزار می‌شود و البته کم، خاطره قبلی نداشته است. 

* پخش مستقیم؟ خبری نیست!

  اولین رویارویی دو تیم در تاریخ لیگ برتر درست زمانی بود که فدراسیون و صدا و سیما در دوران ریاست علی کفاشیان وارد چالش شده بودند. به همین دلیل هم، بازی به صورت مستقیم پخش نشد و جز چند فیلم کوتاه بسیار بی‌کیفیت، چیزی در تاریخ برای این بازی باقی نمانده است.

* رباط روزبه رفت

  بازی برگشت با پدیده در لیگ 15، پایان کار استقلال و مظلومی بود. جاییکه خطای بی‌دلیل بازیکن مهمان باعث پارگی رباط صلیبی روزبه چشمی شد. روزبه رفت و استقلال و رویای قهرمانی را هم با خود برد.

* مگویان پاس گل می‌دهد

  منصوریان با مگویان رابطه خوبی نداشت چون معتقد بود بازیکن باید در هر پستی بازی کند و عملکرد خوبی داشته باشد ولی او چنین بازیکنی نیست. برابر پدیده، منصوریان به مگویان در سمت راست خط دفاع به جای حیدری بازی داد و او با ارسال پاس گل 3 امتیازی، جوابش را داد.

* سوتی مرگبار رحمتی

  مهدی رحمتی یک تنه استقلال را در بازی برگشت لیگ 16 به سمت باخت برابر پدیده برد ولی درنهایت بقیه جور سوتی مرگبارش را کشیدند. رحمتی، پاس به عقب مدافع تیمش را به بدن معین عباسیان کوبید و همین توپ تبدیل به گل اول بازی شد.

* دست در دست قبل از اخراج

  شروع بد استقلال در لیگ 17 و باخت خانگی به پدیده، درنهایت شعارهای «حیا کن، رها کن» را علیه علی منصور استارت زد. لیدرها تلاش کردند هواداران را «ادب» کنند ولی منصوریان به کنار زمین رفت، دست در درست رضا مهاجری انداخت و یک هفته بعد، رفتنی شد.

* همیشه پای زاهدی‌فرد در میان است

  محمدحسین زاهدی‌فرد، جزیی انکارناشدنی از اشتباهات داوری علیه استقلال است. او برابر پدیده به مدد کمک داور دوم بازی، گل صحیح استقلال را مردود اعلام و سپس با اخراج کردن صیادمنش، کارش را به بهترین شکل ممکن تکمیل کرد.

* برکناری پیرمرد پرحاشیه آلمانی پس از پایان بازی

  اولین حضور استقلال در ورزشگاه امام رضا (ع) و شکست برابر پدیده با گلی که بهنام برزای زد. پایان دوران مرد آلمانی همین‌جا رقم خورد و به سرعت پس از پایان بازی برکنار شد. استقلال در این بازی کورس قهرمانی را از دست داد و همین عامل باعث شد شفر به سرعت اخراج شود. هر چند خبر رسمی برکناری شفر، دو سه روز بعد توسط باشگاه استقلال اعلام شد.

* پایان ایتالیایی صدرنشینی

  این شاید مهمترین برش تاریخ رویارویی‌های استقلال و شهرخودرو باشد؛ استقلال با تک گل دیاباته در یکی از شلوغ ترین روزهای آزادی برنده شد و به صدر رسید. 72 ساعت طوفانی بعد اما درنهایت همین بازی را به عنوان آخرین حضور استراماچونی در تاریخ ثبت کرد. 

* رالی دیدنی بازگشت روی بازگشت

  دیدنی‌ترین رویاروی لیگ برتری دو تیم؛ شهر خودرو با گل مهربان جلو افتاد ولی استقلال با دو اشتباه داوری کامبک زد: یک گل آفساید و یک پنالتی اشتباه. مجیدی بلافاصله برای نگه داشتن نتیجه تعویض کرد ولی بازیکن جانشین هنوز به زمین نرسیده، خلعتبری گل مساوی را زد.

* کلکسیون سوپرگل‌ها

  این رویارویی، کلکسیونی از گل‌های دیدنی بوده: ضربه استثنایی مهدی خیری از حدود 40 متری، دریبل کف پا و گل دیدنی نورافکن، ضربه آکروباتیک انصاری، پشت پای فوق‌العاده مطهری، کاشته چشم‌نواز خلعتبری، ضربه فنی پای چپ قاضی و آن ضربه روی پای مهارنشدنی آرمان رمضانی.

گزارش از علیرضا خطیبی/ پایگاه خبری فوتبالی