استقلال یک - شهرخودرو صفر/ آرمانِ"قهرمانی"/ فاصله به شش و استقلال به شصت رسید

استقلال یک - شهرخودرو صفر/  آرمانِ"قهرمانی"/ فاصله به شش و استقلال به شصت رسید

پایگاه خبری فوتبالی- جدال تیم‌های صدر و قعر جدول لیگ برتر فوتبال ایران با گل دقایق پایانی آرمان رمضانی به سود شاگردان فرهاد مجیدی به اتمام رسید.

به گزارش فوتبالی، صدرنشین جدول که تنها تیم بدون باخت لیگ محسوب می‌شود، درحالی از ساعت 20:40 امروز (دوشنبه 19 اردیبهشت 1401) از هفته بیست و ششم لیگ برتر فوتبال ایران به مصاف تیم قعر جدولی شهرخودرو رفت، که در سه هفته گذشته موفق به کسب برد نشده‌بود و با تساوی ذوب‌آهن مقابل پرسپولیس، فرصت داشت تا اختلاف را در صدر جدول به 6 امتیاز افزایش دهد. استقلال با امید شکستن طلسم پیروز نشدنش در سه هفته اخیر، امروز در ورزشگاه آزادی به مصاف شهرخودرو رفت. آن‌ها آگاه بودند که شهرخودرو برعکس نیم‌فصل اول، به راحتی به حریفانش امتیاز نمی‌دهد و در 5 هفته اخیر شکست نخورده و امیدوار است از بازی امروز هم امتیاز بگیرد.

نیمه اول این دیدار درشرایطی بدون ردوبدل شدن گلی به‌اتمام رسید که تیم رده شانزدهم جدول شاید در ورزشگاه آزادی حتی نمایش بهتری از میزبان داشت.

در نیمه دوم شاگردان مجیدی که به‌دنبال افزایش اختلاف با رده دوم جدول بودند، فشار خود را افزایش دادند. شهرخودرو نیز در نیمه دوم عملکرد محتاطانه‌تری داشت، که باتوجه به تک‌امتیاز کسب‌شده در ورزشگاه آزادی اتفاقی پیش‌بینی‌شده بود.

استقلال چندین‌بار شانس بازکردن دروازه میهمان را داشت، اما در این امر ناکام بود تا نهایتا در دقیقه 88 روی کش‌وقوس فراوان در محوطه جریمه آرمان رمضانی دروازه حریف را باز کند و به تعویض طلایی سرمربی آبی‌پوشان تبدیل شود.

بازی نهایتا با همین یک گل به‌پایان رسید تا استقلال هرچند سخت، به آنچه از این جدال حساس نیاز داشت دست‌یابد.

با این پیروزی شاگردان فرهاد مجیدی 60 امتیازی شدند و اختلاف در صدرجدول به 6 امتیاز افزایش یافت. البته گفتنی‌است چالش احتمال بازگشت امتیازهای گل‌گهر چالشی مبهم پیش‌روی مدیران آبی خواهد بود.
 شهرخودرو نیز با شکست در دقایق پایانی 15 امتیازی باقی‌ماند و یک قدم دیگر به سقوط به لیگ دسته اول نزدیک‌تر شد.

ترکیب استقلال:

علیرضا رضایی، محمد دانشگر (71- امیرحسین حسین زادهرافائل سیلوا، عارف غلامی، وریا غفوری (71- صالح حردانیجعفر سلمانی (71- ابوالفضل جلالیروزبه چشمی (46- زبیر نیک نفس)، کوین یامگا، مهدی مهدی‌پور، ارسلان مطهری (75- آرمان رمضانی) و رودی ژستد


ترکیب شهرخودرو:

یوسف بهزادی، ابراهیم رضازاده، محمدحسین حیدری، محمد احسان حسینی، مجتبی بیژن، علی طاهران، ابوذر صفرزاده (74- فردین رابط)، ابوالفضل بابادی (62- رحمان جعفری)، امیرحسین نعمتی، مرتضی حسین‌زاده و محمدرضا فلاحیان

کارت زرد:

زبیر نیک نفس (46) از استقلال
محمدحسین حیدری (74) و امیرحسین نعمتی (79)  از شهرخودرو

شرح گل:

استقلال یک - صفر شهرخودرو (دقیقه 88، آرمان رمضانی): استقلال یک – شهرخودرو صفر (دقیقه 88: آرمان رمضانی): ارسال جلالی از سمت چپ با ضربه سر رودی ژستد همراه شد و توپ در مقابل دروازه به امیرحسین حسین زاده رسید. ضربه قیچی برگردان و دیدنی این بازیکن به تیر دروازه برخورد کرد و مقابل آرمان رمضانی قرار گرفت. این بازیکن نیز با شلیکی دیدنی و تماشایی توپ را به تور دروازه شهر خودرو چسباند و گل نخست بازی را به ثمر رساند.

لحظات حساس:

 دقیقه یک: نخستین موقعیت نصف و نیمه بازی نصیب شهر خودرو شد که شوت عکاشه را رضایی به راحتی مهار کرد.
دقیقه 4: استقلالی ها از سمت راست حرکتی را آغاز کردند. پاس ژستد به وریا غفوری رسید اما شوت این بازیکن از شدت لازم برخوردار نبود و سنگربان شهر خودرو به راحتی توپ را از آن خود کرد.
دقیقه 7: ارسال تند و تیز و خطرناک امیرحسین نعمتی از سمت چپ به روی دروازه استقلال را علیرضا رضایی با یک مشت مهار کرد.
دقیقه 11: اشتباه بزرگ یوسف بهزادی سنگربان شهرخودرو نزدیک بود که منجر به باز شدن دروازه این تیم شود. ارسلان مطهری با یک توپ ربایی‌دیدنی از گوشه محوطه جریمه، در برابر دروازه خالی قرار گرفت اما عجله این بازیکن و ضربه بی‌دقت او در حال عبور از مقابل دروازه بود که توسط مدافعین شهرخودرو راهی کرنر شد.
دقیقه 29: ارسال کوین یامگا به شکل خطرناکی از چند بازیکن عبور کرد و در ادامه توپ به خود یامگا رسید و این بازیکن در برخورد با بازیکن شهر خودرو تعادلش را از دست داد که داور مسابقه اعتقادی به خطای پنالتی نداشت.
دقیقه 33: ارسال خوب جعفر سلمانی به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد از روی نقطه پنالتی همراه شد که توپ این بازیکن با اختلاف ناچیزی از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 3+45: یک پاس در عمق و پشت مدافعین به ارسلان مطهری رسید اما این بازیکن در محاسبات خود دچار اشتباه شد و یوسف بهزادی زودتر از مطهری این توپ را مهار کرد.
دقیقه 54: خیمه استقلالی ها درون محوطه جریمه با چند فرصت شوت زنی برای آنها همراه شد که شوت یامگا با برخورد به مدافع حریف راهی کرنر شد.
دقیقه 55: محمدابراهیم رضازاده پشت محوطه جریمه صاحب توپ شد و پس از عبور از میان مدافعین استقلال، ضربه اش را به سمت دروازه زد که شوت او با اختلاف زیادی به بیرون رفت.
دقیقه 63: یک ضربه کاشته برای استقلال به دست آمد که سانتر مهدی پور با ضربه سر دیدنی دانشگر همراه شد که یوسف بهزادی به زیبایی دروازه تیمش را نجات داد و توپ را راهی کرنر کرد.
دقیقه 78: شوت راه دور زبیر نیک نفس را بهزادی به راحتی مهار کرد.
دقیقه 79: دومین شوت متوالی زبیر نیک نفس از کنار دروازه به بیرون رفت.
دقیقه 82: ارسال ضربه کاشته مهدی پور به روی دروازه با ضربه سر رودی ژستد همراه شد که بهزادی آن را مهار کرد.
دقیقه 83: پاس خوب حسین زاده درون محوطه جریمه به آرمان رمضانی رسید و این بازیکن با یک چرخش دیدنی، ضربه اش را به سمت دروازه شهر خودرو زد که توپ با بدشانسی به تیر دروازه برخورد کرد و به بیرون رفت.
دقیقه 1+90: شوت کوین یامگا از شدت لازم برخوردار نبود و بهزادی آن را مهار کرد.
دقیقه 3+90: یک ارسال از سمت چپ به روی دروازه استقلال با ضربه نعمتی همراه شد و توپ با برخورد به یکی از بازیکنان آبی پوش راهی کرنر شد.

خلاصه بازی استقلال - شهرخودرو

۴۱۵۴ / 9719