تیم منتخب هفته 25؛ برهوت بهترین

تیم منتخب هفته 25؛ برهوت بهترین

پایگاه خبری فوتبالی- گروه رسانه های "فوتبالی" با تلاش بخش فنی و آنالیز فوتبالی، تیم منتخب هر هفته لیگ برتر را معرفی می کند.

به گزارش فوتبالی، بعد از یک تعطیلی 28 روزه، لیگ برتر به تنظیمات کارخانه برگشت چون پیدا کردن بهترین‌های هفته کار سختی بود. وقتی 5 بازی هفته مساوی می‌شود، هیچ مهمان برنده‌ای نداریم و معدل گل در هر بازی حتی به 2 هم نمی‌رسد یعنی لیگ بیست و یکم اصلا خروجی خوبی نداشته است. مهمترین پیام هفته 25، گرم‌تر شدن رقابت قهرمانی و کورس نیفتادن بود. 

* علیرضا حقیقی 

 اینکه نساجی نمی‌برد، دلایل مختلفی دارد ولی اینکه نساجی نمی‌بازد قطعا دلیلش علیرضا حقیقی است. دروازه‌بانی که حالا دیگر حتی گل هم نمی‌خورد. او این هفته، 3 مهار توپ داشت و صد درصد ضربات داخل چارچوب را مهار کرد بدون حتی یک اشتباه. 

ذخیره: تراکتور هنوز وارد منطقه خطر و سقوط نشده چراکه محمدرضا اخباری را درون دروازه‌اش دارد که در هر بازی، حداقل 2 گل مسلم را نمی‌خورد. 

* علی نعمتی 

 مصدومیت فرجی، سن بالای حسینی و خرید عجیب ابراهیمی؛ نعمتی به این دلایل تبدیل به مرد اول خط دفاع تیمش شده: او این هفته، هم گل زد تا خیال تیمش از برد راحت شود و هم اجازه خودنمایی به مهاجمان پیکان را نداد تا تیم 10 نفره‌اش برنده از زمین خارج شود. 

ذخیره: اینکه بهترین گلزن نساجی در تاریخ لیگ برتر است، یک طرف ماجراست و اینکه حامد شیری واقعا خوب دفاع کردن را بلد است، طرف دیگر. 

* محمد دانشگر 

 یک بازگشت باشکوه به ترکیب اصلی استقلال با همان فرمول همیشگی: دانشگر نبوغ بالایی برای جایگیری در نقاط کور خط دفاعی رقبا دارد. او در فاز دفاعی هم نمره قبولی گرفت بخصوص که پشت سر حردانی و غفوری بازی می‌کرد که هر دو نفر، حواس‌شان در بازی نبود. 

ذخیره: او را هم می‌توان یکی از یادگارهای دوران کوتاه منصوریان در تراکتور نامید؛ هادی محمدی در مسجدسلیمان، نیروی هوایی برنده و برنده تیمش بود. 

* میلاد باقری 

 نفت بعد از حضور مهاجری، تیم دیگری شده و توانسته از 2 بازی 4 امتیاز بگیرد. یکی از دلایل این پیشرفت شاید میلاد باقری باشد. مدافعی که جزو ستاره‌های لیگ نیست ولی واقعا با سختگیری‌هایش، مهاجمان حریف را آزار می‌دهد. 

ذخیره: سپاهان به یک دلیل واضح در خانه‌اش به استقلال نباخت: بودن محمد نژادمهدی با آن تکل استثنایی روی ضربه ژستد و پوشش دادن همه اشتباهات تمام‌نشدنی اسماعیلی‌فر. 

* فرزاد جعفری 

 حضور او در هوادار، یک معامله دو سر برد بوده. هوادار حالا بازیکنی در سمت راستش دارد که استاندارد دفاعی و هجومی را رعایت می‌کند و جعفری هم به تیمی رفته که برایش احترام قایل است. نتیجه این معامله، می‌شود زدن یک گل 3 امتیازی و باج ندادن به سمت چپ ذوب‌آهن. 

ذخیره: وقتی 10 نفره می‌شوید و به لاک دفاعی می‌روید، کافی است یک ضربه آزاد بگیرید و بقیه کار به رامین رضاییان بسپارید تا خیال‌تان از برد راحت شود. 

* نوید عاشوری 

 خیلی دیر در فوتبال ایران نامش مطرح شد وگرنه ستاره‌ای بود که باشگاه‌های بزرگ برایش سر و دست بشکنند. سازنده گل تیمش در این هفته بود: پاس و جایگیری‌اش در میان مدافعان فولاد، یک طرف و آن سر بالا کردنش قبل از دادن پاس، یک طرف. 

ذخیره: هافبک دفاعی است ولی در تمامی حرکات هجومی هم دیده می‌شود: مهرداد رضایی تبدیل به مردی برای مس شده که همه جای زمین هست و بر سر هر توپی می‌جنگد. 

* آرش رضاوند 

 تمامی خاطرات و تصاویر دوران حضورش در استقلال را دور بریزید. او حالا تبدیل به ستاره و ژنرال خط میانی فولاد شده که هم با تکل‌هایش، خوب توپ می‌گیرد و هم در هر بازی، نمایشی دیدنی دارد. پاس گل او به پاتوسی را باید بارها دید. 

ذخیره: حالا که بدنش دوباره به فرم ایده‌آل برگشته، تبدیل به مرد پست شماره 10 فولاد شده. آیاندا پاتوسی دوباره در فولاد، خودی نشان می‌دهد. 

* پوریا آریاکیا 

 نمایش‌های او در این فصل، احتمالا یک خروجی دارد: حضور در تیمی بزرگتر. آریاکیا برابر نساجی، یک بار دیگر پای چپ هنرمندش را نشان داد ولی حیف که قدر او و پاس‌هایش را ندانستند. او احتمالا یکی از 3 نفر برتر فوتبال ایران در سرعت لحظه‌ای است. 

ذخیره: حالا با قاطعیت بیشتری می‌توان گفت امید نورافکن، بهترین مدافع چپ فوتبال ایران است؛ قدرتمند در دفاع و خطرناک در هجوم و البته بدشانس برابر استقلال در گلزنی. 

* محمدرضا حسینی 

 نمایش او برابر استقلال، یک بار دیگر ثابت کرد حق با مظلومی بوده که خواهانش شد و اشتباه را مجیدی کرد که روی حضورش خط قرمز کشید. شماره 7 جز پنالتی‌ای که گرفت!، جناح چپ استقلال را به سیطره و محل تاخت و تازش تبدیل کرده بود. 

ذخیره: بقای نفت یعنی فصل بعد از مهدی هاشمی‌نژاد خیلی بیشتر خواهیم شنید؛ بازیکنی که در همه جای یک سوم دفاعی رقبا دیده می‌شود و با 2 گل او، نفت در این 2 هفته 4 امتیاز گرفته.

* حسن بیت‌سعید 

نمایش او در مشهد یک بار دیگر خاطرات بازیکنی را زنده کرد که جزو معماران اصلی قهرمانی استقلال خوزستان در لیگ برتر بود. او به عنوان گوش راست، پاس گل تیمش را داد و وقتی به سمت چپ رفت، موقعیت استثنایی دقیقه پایانی صنعت نفت را ساخت. 

ذخیره: هر هفته یک جوان در شهرخودرو نامش را روی زبان‌ها می‌اندازد: این هفته نوبت محمدابراهیم رضازاده بود با گلش و نمایشی که در زمین داشت. 

* گادوین منشا 

همه‌کاره برد مس در این هفته که اجازه نداد رفسنجانی‌ها به ششمین بازی بدون پیروزی برسند. منشا، گل اول را ساخت و گل دوم را با یک ضربه پای چپ دیدنی زد. حالا او زننده 50 گل در لیگ برتر است و آقای گل دوره بیست و یکمش. 

ذخیره: یحیی گل‌محمدی باید جواب بدهد که چرا یک فصل تمام روی نام حامد پاکدل خط قرمز کشید و این‌قدر کم به چنین مهره تهاجمی خطرناکی بازی داد. 

* تیم هفته: پرسپولیس 

پیکان اصلا تیم راحتی برای شکست دادن نیست بخصوص اگر 10 نفره باشی ولی پرسپولیس توانست اولین باخت خارج از خانه آنها را رقم بزند. پرسپولیس گل‌هایش را زد و اجازه موقعیت‌سازی آنچنانی هم به رقیبش نداد. 

ذخیره: تیمی که برای اولین بار وارد لیگ برتر شده، پدیده نبوده ولی توانسته خودش را نشان دهد. هوادار واقعا تیم خوبی است که به سختی می‌بازد ولی بردن را خوب بلد است. 

* سرمربی هفته: رضا عنایتی 

از هوادار یک تیم درست و حسابی ساخته و این نشان می‌دهد بهترین گلزن تاریخ لیگ برتر، روی نیمکت هم چیزهایی بلد است. عنایتی سبک جالبی دارد: خوب دفاع کردن ولی دفاعی بازی نکردن. او به مردان هجومی‌اش هم زدن نیش نهایی را خیلی خوب یاد داده است. 

ذخیره: 2 پیشنهاد عجیب، همه ذهن محمد ربیعی را به هم ریخت و او و تیمش را به گوشه رینگ برد ولی او به قدری کاربلد هست که برگردد و دوباره خودش را نشان دهد. 

* بازیکن هفته: گادوین منشا 

یک گل به علاوه یک پاس گل یعنی بهترین بازیکن هفته کسی نیست جز آقای گل. منشا بعید است بهترین گلزن فصل بودن را از دست بدهد. نکته اصلی درباره او این است که همیشه باید روی خطرناک بودنش حساب شود حتی از فاصله‌های بالای 20 متر. 

ذخیره: شاید بتوان روی حامد پاکدل به عنوان بهترین خرید فصل پرسپولیس به اجماع رسید. او حداقل از تمیروف و بقیه، خیلی خیلی بهتر است.

7655