تیم منتخب هفته 16؛ چهار گل، چهار استقلالی

تیم منتخب هفته 16؛ چهار گل، چهار استقلالی

وبسایت رسمی برنامه نود - چهار بازیکن از تیم شفر بعد برد چهار گله استقلال در تیم منتخب هفته قرار گرفتند. در بین سایر بازیکنان هم نام زهیوی که به رکورد بیرانوند پایان داد هم دیده می‌شود.

به گزارش وبسایت نود، در هفته‌ای که استقلال چهار گل زد، بازیکنان این تیم سهم پررنگی در بین بهترین بازیکنان هفته داشتند. از وریا غفوری که در اوج آمادگی به سر می‌برد و یک گل هم زد تا محسن کریمی که در اولین بازگشت‌اش به ترکیب استقلال، دو گل زد. داریوش شجاعیان هم با یک گل و یک پاس گل، در این تیم جای گرفته است. از سوی دیگر هم رحیم زهیوی به سلطه بیرانوند پایان داد و بعد از 719 دقیقه دروازه پرسپولیس را در لیگ باز کرد. پویا نزهتی هم با دو گلی که زد در کنار علی عباسی بازیکنان سپیدرود بودند که در لیست بهترین‌های هفته جای گرفتند. تراکتورسازی هم در اولین هفته‌ای که تیم‌اش را تقویت کرد سه گل به استقلال خوزستان زد تا محمد ایرانپوریان و احسان پهلوان به تیم منتخب هفته راه پیدا کنند. ایرانپوریان روی پنالتی که پهلوان گرفته بود تراکتور را پیش انداخت و پهلوان هم روی پاس ایرانپوریان گل سوم تراکتور را زد. در درون دروازه هم دخسوس رقابت را از حسین حسینی برد و با سوپرواکنش‌هایی که داشت این جایگاه را برای خودش کرد. 

 نفر به نفر با تیم منتخب هفته شانزدهم

فرناندو دخسوس، گسترش‌فولاد، نمره 1.5: در هفته‌ای که حسینی باز هم جلوی گل خوردن استقلال را گرفت، گروسیان کلین‌شیت کرد و یک پنالتی مهار کرد، بهترین مهارهای هفته به نام دخسوس بود. گلری که از زمان آمدن فیروز کریمی به اوج برگشته و تعداد گل‌های خورده‌اش سه برابر بهتر شده است. دخسوس در این بازی چند سوپرواکنش داشت.

وریا غفوری، استقلال، نمره 2: در بازی وریا واضح است که شفر چیزی متفاوت‌تر از سایر مربیان از او می‌خواهد. غفوری بارهای زیادی در مرکز زمین دیده شد و اتفاقا گلی که زد هم مبدا شوت‌اش مرکز دفاع حریف بود. حالا غفوری در دفاع متعهدتر هم هست و در حملات هم به هماهنگی خوبی با داریوش شجاعیان رسیده. 

امیرحسین صادقی، پیکان، نمره 2.5: پیکان که پس از 412 دقیقه گل زده بود، اصلا دوست نداشت که باز هم بدون امتیاز زمین مسابقه را ترک کند. اتفاقی که حملات پردامنه پدیده را به همراه داشت و امیرحسین صادقی، نقش پررنگی در روز خوب پیکان داشت.

محمد ایرانپوریان، تراکتورسازی، نمره 2: حملات تراکتورسازی از سمت راست طراحی می‌شد. جایی که ایرانپوریان چند پاس کلیدی ارسال کرد و یکی از آن‌ها هم گل شد. ایرانپوریان خودش هم یک گل در این بازی زد.

داریوش شجاعیان، استقلال، نمره 2: در دیداری که شجاعیان شبیه به روزهایی بود که پیراهن تیم ملی را می‌پوشید، داریوش هم گل زد هم پاس گل داد. پاس گل اول استقلال، شاهکارِ هافبک میلیاردی تیم بود که در این بازی بالاخره منتقدها را هم راضی کرد که ارزش این مبلغ را دارد.

علی عباسی، سپیدرود، نمره 2: در اولین مسابقه‌ای که برای سپیدرود بازی کرد، فقط دو دقیقه زمان لازم داشت تا جواب اعتماد روانخواه را بدهد. عباسی که در کل زمان بازی موثر بازی می‌کرد، در دقیقه دو، گل زد.

سرور جپاروف، استقلال، نمره 2: ضرب‌آهنگ حملات استقلال توسط سرور نواخته می‌شود. جپاروف همان وظیفه‌ای را پیاده می‌کند که مسلمان در پرسپولیس به عهده داشت. جپاروف در این بازی هم علاوه بر پاس گلی که داد، عنصرهماهنگ‌کننده بین سه خطوط استقلال بود. 

احسان پهلوان، تراکتورسازی، نمره 2: در مسابقه‌ای که همه سربازهای تراکتورسازی خوب بودند، پهلوان حسابی گل کاشت. احسان هم پنالتی گرفت که ایرانپوریان گل کرد و هم خودش گل زد.

محمد نزهتی، سپیدرود، نمره 2: نزهتی مقابل نفت تهران هم گل زد و هم پاس گل داد.

رحیم زهیوی، فولاد، نمره 2: بالاخره یک بازیکن پیدا شد که به طلسم 719 دقیقه‌ای گل نخوردن‌های بیرانوند پایان دهد. گل زهیوی علاوه بر این موضوع، دو امتیاز را هم از پرسپولیس گرفت و مانع از شکست تیم‌اش شد.

محسن کریمی، استقلال، نمره 1.5: بعد از مدت‌ها به ترکیب برگشت و با دو گل، شفر را امیدوار کرد که دیگر در خط حمله نگرانی بابت گلزنی نداشته باشد. 

شماتیک تیم منتخب هفته شانزدهم



14001