نتایج هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ معادلات قهرمانی پیچیده شد!

نتایج هفته پانزدهم لیگ برتر فوتبال بانوان/ معادلات قهرمانی پیچیده شد!

پایگاه خبری فوتبالی- در هفته پانزدهم از رقابت‌های جام کوثر، دربی کرمانی‌ها برنده نداشت تا فاصله سپاهان با صدرجدول به سه امتیاز برسد.

به گزارش فوتبالی، لیگ برتر فوتبال بانوان ایران امشب با برگزاری پنج دیدار همزان وارد هفته پانزدهم شد و بازی‌ها پس از اذان مغرب در شهرهای مختلف کشور برگزار شدند.

این هفته از رقابت‌ها، بازی‌های حساسی را در خود جا داد که گل سرسبد آنها دربی نمایندگان کرمان میان شهرداری سیرجان و خاتون بم بود. همچنین اکثر بازی‌ها پس از دو سال در حضور تماشاگران برگزار شد و تیم‌های میزبان از حضور هوادارن خود در ورزشگاه بهره‌مند بودند.

شهرداری سیرجان0-خاتون بم0/ بدون گل، بدون برنده به سود خاتون 

دربی نمایندگان بم یا الکرمانینو همواره حساس و جذاب دنبال شده است. در هفته قبل، شهرداری سیرجان با واگذاری بازی به سپاهان صدر جدول را هم به خاتون بم سپرد تا کار شاگردان جهان نجاتی برای قهرمانی به مانند گذشته آسوده نباشد. بازی در نیمه نخست بسیار درگیرانه بود. دو تیم جوانب احتیاط را رعایت می‌کردند و بازیکنان می‌دانستند که کوچکترین اشتباه ممکن است به قیمت از دست رفتن جام تمام شود. همین امر باعث شد تا نیمه نخست بدون گل به پایان برسد. در نیمه دوم دو تیم به فشار حملات خود افزودند و 45 دقیقه پرگلی در این دیدار سپری شد. خاتون بم ابتدا با دو گلی که توسط زهرا قنبری و سمانه چهکندی وارد دروازه عارفه سید کاظمی زد، درآستانه برد و افزایش فاصله با سبزپوشان قرار گرفت اما دختران سیرجانی در دقایق پایانی همه چیز را جبران کردند و در دقایق 92 و 94 توسط ملیکا متولی و شبنم بهشت به گل رسیدند تا بازی با تساوی 2-2 به پایان برسد. این نتیجه درحالی رقم خورد که بازیکنان خاتون نسبت به گل دوم شهرداری سیرجان و خطا روی بازیکن این تیم به داور معترض بودند. با این تساوی خاتون در صدرجدول با 40 امتیاز باقی ماند و شهرداری سیرجان نیز با 38 امتیاز به جایگاه دوم جدول تکیه زد.

ملوان بندرانزلی13-ملی پوشان شهرکرد2/ قوی سپید در حضور هواداران پرواز کرد

در این دیدار سکوهای ورزشگاه سیروس قایقران پس از دو سال، مملو از هواداران قوی سپید شد و انزلی‌چی‌ها در یک جو بی‌نظیر به مصاف تیم قعرجدولی شهرکرد رفتند. فرم بسیار خوب شاگردان معصومه جهان‌چی و آمادگی بدنی و روحی بالای آنها سبب شد تا از دقایق ابتدایی ملوان تیم برتر میدان باشد و توسط کیمیا کافی گل اول را وارد دروازه مهمان کند. شادی بی حد و حصر هواداران به ساق‌های دختران ملوانی تزریق شد و این تیم هرلحظه بازی جذاب‌تری از خود نشان می‌داد و این بار این پروین فرهادی بود که با گلزنی در این دیدار، اختلاف را دو چندان کرد. ملوان دست بردار نبود و این بار توسط پگاه نوری به گل رسید تا خواهر پژمان نوری نام آشنا هم در این بازی پایش به گلزنی باز شود. گل‌های چهارم و پنجم قوی سپید نیز از راه رسید و زهرا حاتم نژاد و صفورا جعفری نام خود را به لیست گلزنان این دیدار اضافه کردند. در نیمه دوم بازهم ملوان بود که گل‌ها را یکی پس از دیگری وارد دروازه میکرد و پروین فرهادی(2)، زهرا حاتم نژاد، افسانه اقبال، نسترن خانی(2)، مائده بیرنگ گلزنان ملوان بودند و درمقابل تیم ملی پوشان توانست تنها دو گل را جبران کند. ملوان با این پیروزی 26 امتیازی شد و در رده ششم جدول جای گرفت. ملی پوشان نیز با 4  امتیاز به جایگاه یازدهم جدول تکیه زد.

زارع باتری سنندج0-سپاهان اصفهان1/ صدرجدول، نزدیک‌تر از همیشه 

تقابل نمایندگان کردستان و سپاهان هواره از دیدارهای جذاب لیگ برتر به شمار رفته است. سپاهان هفته گذشته با شکست شهرداری سیرجان برای تمامی تیم‌های لیگ خط و نشان کشید و برای کسب سه امتیاز پا به ملک‌نیا سنندج گذاشت. شاگردان فاطمه صادقی که کار سختی مقابل زردپوشان داشتند علی‌رغم مراسم تجلیل پیش از بازی توسط مدیرکل ورزش و جوانان استان کردستان به منزله تزریق روحیه، بازهم حرفی برای گفتن نداشتند و در نیمه نخست این سپاهان بود که با تک گل هاجر دباغی در دقیقه 14 برنده از زمین بیرون آمد. در نیمه دوم زارع باتری در اندیشه جبران برآمد اما در تقابل مدافعین سپاهان و مهاجمین زارع باتری، این طلایی پوشان بودند که موفق عمل کردند و بازی با همان نتیجه یک بر صفر به پایان رسید. سپاهان با این برد، 37 امتیازی شد در فاصله سه امتیازی با صدرجدول در رده سوم قرار گرفت. زارع باتری نیز با 25 امتیاز به رده هفتم جدول تکیه زد.

نماینده البرز8- کیان نیشابور0/ نمایش قهرمانانه به رهبری سارا قمی 

تیم البرز که این روزها از بازی‌ مقابل تیم‌های رده پایین نهایت بهره را می‌برد، شب سختی را برای نماینده نیشابور رقم زد. شاگردان پرستو کرمی از ابتدای بازی با برتری محسوس نسبت به حریف پیشروی کردند و سارا قمی در دقیقه 8 حساب کار را یک بر صفر کرد.

این برتری در دقیقه 20 بازی دوبرابر شد و سارا قمی توانست گل دوم خود و تیمش را به ثمر برساند. نیشابوری‌ها که بازی سختی را پیش رو خود می‌دیدند برای جبران حمله کردند اما بازهم این سارا قمی بود که با هت‌تریک در این دیدار، نسخه کیان را در همان نیمه اول پیچید. این پایان کار در نیمه نخست نبود و نماینده البرز توانست در دقایق 37  و 40 توسط مریم محمدی و رکسانا معصومی به گل برسد تا شیرازه تیم نیشابور از هم بپاشد. در نیمه دوم بازهم دختران البرزی تیم بردار میدان بودند. آنها در این نیمه در دقایق 58 و 60 توسط سمیه آوج و مریم فرهنگ به گل رسیدند. روند گلزنی البرزی‌ها ادامه داشت و سمیه آوج بازهم در دقیقه 80 برای این تیم گلزنی کرد. البرزی با این پیروزی 26 امتیازی شدند و جای زارع باتری را در رده پنجم گرفتند. کیان نیز با 9 امتیاز در رده نهم باقی ماند.

ذوب آهن اصفهان3-همیاری آذربایجان غربی1/ کامبک گاندوها در فولادشهر 

دیدار تیم سرحال و آماده ذوب آهن با همیاری رده دهمی برخلاف پیش‌بینی هوادارن آغاز شد. ذوبی‌ها که در فولادشهر یک رقیب سرسخت برای تیم‌های لیگ هستند، در دیدار با نماینده ارومیه نیمه سختی را پشت سر گذاشت. شاگردان سمیه شهبازی علی‌رغم بازی بهتر در نیمه نخست روی یک حمله غافلگیر شد و زهره کودایی در دقیقه 20 این دیدار، دروازه خود را گشوده دید. ذوبی‌ها که در شوک این گل خورده بودند، دقایق بعدی را هم با سردرگمی ادامه دادند تا این بازی در نیمه نخست برای گاندوها گره بخورد و با همان نتیجه یک بر صفر به سود همیاری به پایان برسد. در نیمه دوم ذوب آهن بازهم حمله کرد و بالأخره این هانیه علیمردانی بود که توانست در دقیقه 72 برای گاندوها گلزنی کند و کار را به تساوی بکشد. در ادامه شاگردان سمیه شهبازی توانستند دوبار دیگر به گل برسند تا یک کامبک رقم بخورد و سه امتیاز شیرین به حساب سبزپوشان واریز شود. ذوبی‌ها با این برد 28 امتیازی شدند و جایگاه خود را در رده چهارم تثبیت کردند. همیاری هم با 8 امتیاز رده دهم جدول را از آن خود کرد.

شایان ذکر است که دیدار پالایش گاز ایلام و سارگل بوشهر به دلیل حذف انضباطی نماینده بوشهر از جدول رقابت‌های لیگ چهاردهم، برگزار نشد و 3 امتیاز این دیدار به حساب شاگردان ندا عزیزپور واریز شد تا پالایش با 18 امتیاز در رده هشتم قرار بگیرد.

1377