جمشیدیان: اگر سپاهان با استعفای نویدکیا موافقت می‌کرد، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شد

جمشیدیان: اگر سپاهان با استعفای نویدکیا موافقت می‌کرد، اشتباه بزرگی مرتکب می‌شد

پایگاه خبری فوتبالی- پیشکسوت تیم فوتبال سپاهان گفت که اگر این باشگاه با استعفای سرمربی طلایی‌پوشان موافقت می‌کرد، اشتباهی تاریخی مرتکب می‌شد.

به گزارش فوتبالی و به نقل از تسنیم، احمد جمشیدیان درباره برتری یک بر صفر استقلال مقابل فجر سپاسی شیراز اظهار داشت: با شوکی که به استقلال وارد شد، اتفاقات بازی قابل پیش‌بینی بود. تیم پس از هفته‌ها مجبور شد از سیستم چهار دفاعه استفاده کند و بد هم نبود.

استقلال گام بزرگی به سوی قهرمانی برداشت

وی با بیان اینکه استقلال در اکثر دقایق مسابقه مسلط بر بازی بود و استفاده همزمان از یامگا، ژستد و حسین‌زاده باعث شد خط حمله آبی‌ها زهردارتر باشد، تصریح کرد: استقلال یکی از بازی‌های خوب خود را ارائه کرد و می‌توانست با نتیجه بهتری پیروز شود. سپاهان و پرسپولیس این هفته امتیاز از دست دادند و استقلال گام بزرگی به سوی قهرمانی برداشت.

فجر سپاسی نتوانست استقلال را تحت فشار بگذارد

هافبک پیشین استقلال در مورد بردهای شکننده این تیم و برخی انتقادات نسبت به نمایش آبی‌پوشان خاطرنشان کرد: نتایج باعث می‌شود به شما جام بدهند. نمایش سپاهان در اکثر دیدارها با هیچ تیمی قابل مقایسه نیست، اما حالا 13 امتیاز با استقلال فاصله دارد. طبیعی است که نتیجه‌گیری باید با بازی خوب همراه شود. استقلال در برخی دیدارها نمایش خوبی داشته است و فجر سپاسی نتوانست این تیم را تحت فشار بگذارد. این یکی از بردهای کم دغدغه استقلال بود.

نباختن در دربی، مسیر قهرمانی را برای استقلال هموار می‌کند

جمشیدیان راجع به شرایط تیم استقلال با جدایی سیاوش یزدانی و محمد حسین مرادمند بیان کرد: با فاصله‌ای که میان تیم‌ها ایجاد شده است، استقلال باید فوق‌العاده بد نتیجه بگیرد یا اینکه قطب سومی از راه برسد. پرسپولیس، تنها حریف استقلال محسوب می‌شود و نباختن در دربی، مسیر قهرمانی را برای آبی‌ها هموار می‌کند.

پرسپولیس کار بسیار بسیار سختی برای گرفتن این استقلالِ باانگیزه خواهد داشت

وی در مورد ادامه راه استقلال با از دست دادن محمدحسین مرادمند و سیاوش یزدانی گفت: روح تیمی استقلال فراتر از مسائل فنی است. بازیکنان و مربیان این تیم با همه کاستی‌های موجود، همسو با هم پیش می‌روند و خیلی سخت است تیمی بتواند استقلال را از صدر پایین بکشد. پرسپولیس با اینکه به خوبی تقویت شده است و کیفیت خوبی که دارد، کار بسیار بسیار دشواری برای دور کردن این استقلالِ باانگیزه از قهرمانی خواهد داشت.

اتفاقاتی که برای سپاهان می‌افتد، ناامیدکننده است

پیشکسوت سپاهان درباره ناکامی‌های طلایی‌پوشان در هفته‌های اخیر خاطرنشان کرد: اتفاقاتی که برای سپاهان می‌افتد، ناامیدکننده است. بازی نیمه اول جذابی نداشت و با توجه به شرایط نیمکت‌ها، حساسیت این مسابقه پیش‌بینی می‌شد. چون مربی بازنده دربی اصفهان، باید با باشگاه خداحافظی می‌کرد و این حساسیت در ساق پای بازیکنان و حتی ترکیب دو تیم قابل مشاهده بود. سپاهان در نیمه دوم مالک میدان بود و موقعیت‌هایی باورنکردنی را از دست می‌داد.

سپاهان روبه‌روی خودش ایستاده است

جمشیدیان با بیان اینکه این حجم از بدبیاری، بدشانسی و بی‌دقتی مهاجمان سپاهان را در سال‌های اخیر ندیده است،‌ اظهار داشت: سپاهان به موفقیت خیلی نزدیک است، اما خودش روبه‌روی خودش ایستاده و کمتر تیمی مقابل سپاهان توانسته بازی خوبی ارائه کند. در ابتدای فصل گفته بودم سپاهان در لیگ بیست‌ویکم قهرمان می‌شود؛ مگر اینکه خودش مقابل خودش باشد.

موافقت با استعفای نویدکیا، اشتباهی تاریخی برای سپاهان بود

وی با دفاع از سرمربی سپاهان تصریح کرد: مشخص بود نویدکیا با 10 قهرمانی به سپاهان نیامده تا تیم را قهرمان کند. مدیران می‌دانستند قرار است یک مربی با برنامه چند ساله و برای آینده باشگاه بیاورند. فرهاد مجیدی برای سومین سال روی نیمکت استقلال می‌نشیند و حالا در سال سوم، خودش را به قهرمانی نزدیک می‌کند. سپاهان فصل گذشته عملکردی فوق‌العاده با نویدکیا داشته و باشگاه باید همچنان پای او بماند. محرم 30 سال در سپاهان بوده است و باشگاه سپاهان نباید مانند یک هوادار با او برخورد کند. موافقت با استعفای نویدکیا، اشتباهی بزرگ و تاریخی برای سپاهان و خیانتی در حق او بود که خدا را شکر این اتفاق رخ نداد.

7474